Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 21 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تبریک میلاد مسعود و مبارک حضرت حضرت ثامن الحجج(ع) به موضوع با اهمیت عفاف و حجاب پرداخت.
وی با یادآوری اینکه در سالگرد حمله دژخیمان رضاخانی به مسجد گوهر شاد و کشتن جمع زیادی از مومنان در آن مسجد به جرم پایبندی به حجاب قرار داریم، گفت: روزی این تمدن اروپایی در حمله به جهان اسلام، رضاخان را بر سر ما مسلط کرد تا حتی پوشش مردم ایران را عوض کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دژخیمان رضاخانی با گلوله به جان مردم ایران افتادند تا ارزش‌های آنان را بگیرند، گفت: آن روزها زنان بسیاری بچه‌هایشان را برای اینکه چادر از سرشان کشیدند، سقط کردند.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در همین شیراز و برخی شهرهای فارس هم شاهد چنین تعرض‌هایی بودیم، گفت: امروز روز قدرت و عظمت شما مسلمانان است، اما دشمنی که جایی در این کشور ندارد، عده‌ای خودباخته بی دین را به عنوان مزدور خود تحریک می‌کند که نسبت به حجاب تعرض کنند.
وی بیان کرد: آنکس که بد حجاب است و کشف حجاب می‌کند حواسش باشد از رضاخان قلدرتر نمی‌شود، این مردم رضاخان‌ها را برانداختند. آن‌هایی که در مقابل ارزش‌های دینی می‌ایستند، متوجه خشم و غضب مردم مومن باشند.
آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه در موضوع عفاف و حجاب نه تنها نیروی انتظامی بلکه 23 دستگاه مکلف به وظایفی هستند، خواستار دقت و توجه مسئولان در انجام تکالیف قانونی دستگاه‌ها در این موضوع بسیار با اهمیت شد.
امام جمعه شیراز گفت: امروز جمع قابل توجهی از مردم ایران موضوع پیاده شدن سبک زندگی اسلامی و پیاده شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه را مطالبه می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به موضوع مقاومت اسلامی، با بیان اینکه ایران در مرکز مقاومت اسلامی قرار دارد، بر لزوم توجه مردم ایران به نکات و مسائل مهمی که در جهان اسلام واقع می‌شود، تاکید کرد و گفت: ما با تمام وجود فشارهای اقتصادی را حس می‌کنیم اما گاهی متوجه نیستیم که شاید دیگرانی برای مقاومت اسلامی بیش از ما زحمت کشیده باشند.
وی با اشاره با وضعیت مسلمانان جهان در نیجریه، یمن و ... لزوم توجه به برخی نکات قید شده در ادعیه‌ای نظیر جوشن صغیر را متذکر شد و گفت: امروز ایران مرکز مقاومت اسلامی محسوب می‌شود و دلگرمی همه مسلمانان جهان به قوت قلبی است که ایرانیان به آن‌ها می‌دهند.
امام جمعه شیراز خطاب به سردمداران اروپا و آمریکا گفت: شما که مدعی بهترین تمدن دنیا بوده و هستند، مدنیت و شهرنشینی و انسانیت و حقوق بشر را شعار میداده و می‌دهید، امروز مسئولیت افرادی نظیر شیخ زکزاکی، کودک کشی یمن و ... با شما بوده و این مسائل عرصه آزمون شما است.
آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه اساس تمدن اروپا و آمریکا بر پایه ظلم و خونریزی و خوردن حق دیگران بنا شده است، گفت: این آزمایش بزرگ مشت آنان را باز و رسوایشان می‌کند.
وی خطاب به جوانان گفت: یک کار را باید جوان‌ترهایی که ابزار ارتباط با جهان را در اختیار دارند و با آن آشنا هستند، بر عهده دارند و آن اینکه با دنیا در مورد چنین ظلم‌هایی حرف زده و حقوق مسلمانان جهان را فریاد بزنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا استان فارس سیاست و اقتصاد ارزش های اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران حراست واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه اسلامی استان بوشهر و هادی دشتی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل، چالش‌ها و عملکرد حراست در سال گذشته و تشریح اجمالی برنامه‌های سال جدید، اظهار کرد: در دوره کنونی دانشگاه، تلاش کردیم دیدگاه‌های عموم نسبت به حراست و حفاظت فیزیکی تغییر کند و بیشتر تقویت بُعد فرهنگی فعالیت‌های مجموعه حراست در نظر گرفته شده است.

رضا آبشیرینی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های اصلی امروز مسئولان و دلسوزان جامعه و کشور است، ادامه داد: در این نشست ضمن تدوین برنامه عملکردی یک سال پیش رو، کارگاه آموزشی مدیریت فضای سایبری و مجازی و گزارش‌نویسی برای مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دیدگاه فعالیتی در مجموعه حراست دانشگاه، در نظر گرفتن منفعت کارمند، استاد، دانشجو و دانشگاه بر منفعت شخصی است، خواستار جدیت و دغدغه‌مندی بیشتر همکاران حراست در انجام وظایف و مسئولیت‌ها شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به اینکه حراست، خط مقدم ورود افراد به دانشگاه است، افزود: بُعد نظارتی و ارتباطی حراست بسیار تعیین‌کننده است و این بُعد می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بسیاری از انحرافات و اصلاحات باشد.

هادی دشتی با اشاره به عملیات رزمندگان سپاه در پاسخ به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بزرگ‌نمایی ضعف‌های کشور خیانت است و باید این حماسه‌آفرینی‌ها که منجر به امیدآفرینی است، جامع و دقیق بازگو شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است