Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- افرادی که در وعده صبحانه خود، یک وعده غذایی کامل شامل نان سبوس دار، لبنیات، پروتئین، میوه و شکلات تلخ مصرف داشته باشند، در طول روز انرژی بیشتری دارند. تاریخ انتشار: 21:32 - 21 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۶۳۲

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، افرادی که در وعده صبحانه، یک وعده غذایی کامل شامل نان سبوس دار، لبنیات، پروتئین، میوه و شکلات تلخ مصرف می‌کنند در طول روز انرژی بیشتری دارند و شام را کمتر می‌خورند و همین سبب می‌شود وزن مناسب و مطلوب به همراه چربی، فشار و قند خون متعادل و مناسبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مقداری کاکائو در رژیم غذایی بسیار مفید بوده و خوب است بدانید که کاکائو تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد.

اگر یک تیکه شکلات تلخ به مواد قهوه اضافه کنید قهوه خیلی خوشمزه‌تر می‌شود.

 

منبع: برنا 

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صبحانه لبنیات کاهش وزن رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه هر روز شاد و پر انرژی از خواب بیدار شویم؟

با نشاط بودن یکی از دغدغه‌هایی است که هر فردی هر روز به ویژه هنگام صبح باید برای داشتن یک روز پر انرژی به آن توجه کند و تنها با به‌کارگیری چند روش ساده به راحتی ‌می‌توان یک روز پرنشاط را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بین بلند شدن از رخت‌خواب با اکراه و بیدار شدن با احساس شادی و نشاط تفاوت زیادی وجود دارد؛ این تفاوت به شرایط ذهنی افراد بازمی‌گردد و کسی که با بداخلاقی از خواب بیدار می‌شود، علت را باید در ذهن او جست‌وجو کرد.

بر اساس نظریه‌های روانشناسی، یک فرد می‌تواند کنترل بیشتری بر احساسات خود داشته باشد، از این رو تکنیک‌هایی وجود دارد که به افراد کمک کند هر روز با نشاط بیشتری از خواب بیدار شوند؛ این تکنیک‌ها عبارتند از:

۱. هنگام صبح به چیزی که احساس رضایت دارید، فکر کنید

یک تکنیک قدرتمند که می‌تواند خلق و خوی شما را در صبح تغییر دهد، این است که هنگامی که فرد صبح چشمانش را باز می‌کند، به جای فکر کردن به کارهای امروز و مشکلات پیش رو، به چیزی فکر کند که از آن احساس رضایت دارد؛ این تکنیک می‌تواند به راحتی مانند گرمای نور خورشید، صبح شما را گرم و پر انرژی کند، بنابراین این کار ساده می‌تواند طرز فکر شما را تغییر دهد و اندیشه مثبتی برای شما بیافریند، چراکه شادی به خودی خود اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید تبدیل به عادت شود و توسعه یابد.

۲. تمرین مدیتیشن صبحگاهی

با گنجاندن تنها چند دقیقه مدیتیشن در برنامه صبحگاهی خود، خلق و خوی شما می‌تواند به طور چشمگیری بهبود یابد و می‌توانید یک روز پر از سرزندگی و خوش بینی را شروع کنید؛ مدیتیشن لازم نیست پیچیده باشد؛ شما می‌توانید یک مکان آرام پیدا کنید، چشمان خود را ببندید، سپس روی تنفس به مدت پنج دقیقه تمرکز کنید و تأثیر آن را ببینید.

۳. امروز را همان گونه که هست بپذیرید

زندگی پر از فراز و نشیب است، اما هر روز نشان‌دهنده یک فرصت جدید است؛ درک این موضوع می‌تواند به فرد کمک کند تا شادتر از خواب بیدار شود و نسبت به آنچه که در روز جدید ممکن است اتفاق بیفتد ترس و نگرانی نداشته باشد، به عبارت دیگر بهتر است بپذیریم که چالش‌هایی در طول روز وجود خواهد داشت، اما فرصت‌هایی نیز برای رشد و یادگیری برای ما پیش خواهد آمد؛ شما می‌توانید بپذیرید که ممکن است همه چیز طبق برنامه پیش نرود، اما اشکالی ندارد، این بدان معنا نیست که فرد منفعل است، بلکه حکایت از این دارد که فرد آماده رویارویی با هر اتفاقی خواهد بود.

۴. چند تمرین کششی ساده بعد از بیدار شدن انجام دهید

بازه زمانی صبح نباید تنها برای عجله کردن در کارهای خانه و آماده شدن برای کار اختصاص داده شود، در واقع صبح می‌تواند زمان مناسبی برای انجام یک حرکت هوشمندانه باشد؛ با انجام چند تمرین کششی ساده در خانه و تمرکز بر آنچه بدن در طول حرکت احساس می‌کند (احساس عملکرد عضلانی، ضربان قلب و جریان تنفس) می‌توان احساس شادی را افزایش داد.

۵. تصمیم بگیرید با دیگران مهربان باشید و آنها را درک کنید

یکی از رضایتبخش‌ترین تکنیک‌ها در ابتدای روز این است که تصمیم بگیرید با دیگران مهربان باشید و آنها را درک کنید؛ این تکنیک می‌تواند منجر به دگرگونی عمیق شخصی و سطوح بالاتر شادی درون شما شود، بنابراین اگر کسی کار خوبی برای دیگری انجام دهد، می‌تواند از تأثیر مثبتی که بر خلق و خوی او در طول روز می‌گذارد، شگفت زده شود.

۶. برای خوردن صبحانه وقت زیادی بگذارید

در دنیای پرشتاب امروز، بسیاری از افراد هنگام خوردن صبحانه کارهای دیگری نیز (از جمله چک کردن پیام‌های موبایل و دنبال کردن اخبار) انجام می‌دهند و به سختی طعم آنچه را که می‌خورند، می‌چشند، بنابراین اگر بتوانید برای چشیدن وعده صبحانه وقت زیادی بگذارید، منجر به خوش خلقی و شروع یک روز آرام با نگرش مثبت و متفکرانه خواهد شد.

۷. با انجام تمرینات ذهن آگاهی، به زمان حال توجه کنید

تنها چند ثانیه توجه کنید که چه صداهایی در اطراف خود می‌شنوید، اکنون به این توجه کنید که چه چیزهای قرمز رنگی در اطراف شما وجود دارد؛ شما در این تمرین توجه خود را به صورت آگاهانه به دو چیز معطوف کردید، اول صداها و دوم رنگ‌های اطراف خود یا به عبارت دیگر دو تمرین کوتاه ذهن آگاهی انجام دادید.

پس شرط اول ذهن آگاهی این است که به چیزی توجه کنید؛ در ذهن آگاهی فرقی نمی‌کند منبع توجه چه چیزی باشد؛ شرط دوم ذهن آگاهی این است که به چیزی که در لحظه حال وجود دارد باید توجه کنید؛ به عنوان نمونه مرور خاطره مسافرت دو هفته پیش یا فکر کردن به اینکه برای بعدازظهر چه کارهایی انجام دهم، ذهن آگاهی به حساب نمی‌آیند، زیرا این گونه ذهنیت‌ها در لحظه حال نیستند.

انسان دوست دارد تجربیات خود را (چه خوب و چه بد) مورد قضاوت قرار دهد؛ طبیعی است که حین انجام تمرینات ذهن آگاهی نیز این اتفاق رخ می‌دهد، اما نباید حین انجام تمرینات ذهن آگاهی افراد و اطراف خود را قضاوت کنید.

۸. چند دقیقه در سکوت بنشیند

پر سر و صدا بودن زندگی امروز، سکوت را از ما گرفته است؛ هر روز افکار زیادی ذهن‌های ما را به خود مشغول می‌کند، از این رو پناه آوردن به آغوش سکوت می‌تواند ما را شادتر کند، زیرا سکوت به ما می‌آموزد که در لحظه زندگی کنیم.

روان‌شناسان توصیه می‌کنند که فرد به جای اینکه هنگام بیدار شدن بلافاصله سراغ موبایل یا تلویزیون برود، سعی کند چند دقیقه در سکوت بنشیند، چراکه سکوت این فرصت را به ما می‌دهد که نوعی ارتباط درونی با خودمان برقرار کنیم تا یک روز آرام، بدون استرس و عجله را شروع کنیم.

کد خبر 738443

دیگر خبرها

  • هدررفت روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان + آمار
  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • ۳ راهکار ساده و مهم برای اینکه بتوانیم لاغر شویم
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • بازار شکلات تلخ شد
  • چگونه هر روز شاد و پر انرژی از خواب بیدار شویم؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم