Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در زیر آزمایش‌هایی که باید ناشتا باشیم را فهرست کردیم تا بدانید برای کدام آزمایش‌ها باید ناشتا باشید و برای کدامیک نیازی نیست. تاریخ انتشار: 22:00 - 21 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۵۹۵

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حدود ۲ ساعت پس از آخرین وعده غذایی، قند سرم به حد قند خون ناشتا کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود باید حتما از ۸ ساعت قبل ناشتا باشید.

قندخون:
حدود ۲ ساعت پس از آخرین وعده غذایی، قند سرم به حد قند خون ناشتا کاهش می‌یابد. با این وجود باید حتما از ۸ ساعت قبل ناشتا باشید و هیچ چیز جز آب نباید بخورید! حتی چای!

هموگلوبین A ۱ c:
ناشتایی نمی‌خواهد.

چربی خون:
باید ۱۴ ساعت قبل از آن ناشتا باشید. آخرین وعده غذاییتان نیز باید سبک باشد! اما رژیم غذایی خود را در چند روز اخیر تغییر ندهید تا پزشک بتواند در مورد الگوی غذاییتان تصمیم بگیرد.

سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر:
رعایت حدودا ۴ ساعت ناشتایی توصیه می‌شود، اما اجباری نیست.

تست کلیه BUN/CR:
نیاز به ناشتایی ندارد.

اسید اوریک:
۴ ساعت ناشتایی توصیه می‌شود. از خوردن گوشت زیاد قبل از آزمایش خودداری کنید.

آزمایش کبدی ALT و AST:
نیازی به ناشتایی ندارد.

آلکالن- فسفاتاز:
باید حداقل ۴ ساعت ناشتا باشید.

بررسی آهن خون:
از ۲ روز قبل از مصرف ویتامین ب ۱۲ و مصرف مکمل‌های آهن خودداری کنید. حدود ۴ ساعت ناشتایی توصیه می‌شود، ولی اجباری نیست.

تست‌های تیروئید:
نیاز به ناشتایی ندارد.

آزمایش ESR/CRP:
نیاز به ناشتایی ندارد، اما مصرف دارو‌های ضد التهاب NSAID و استامینوفن نتیجه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تست‌های انعقادی PT/PTT/INR:
نیاز به ناشتایی ندارد.

شمارش سلول‌های خون (CBC):
نیاز به ناشتایی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامت آزمایش آزمایش خون ناشتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، یک ماموریت ناسا که روش جدیدی را برای مسیریابی در منظومه شمسی ما آزمایش می‌کند، آماده است تا بادبان خود را به فضا ببرد. هدف از این کار گرفتن باد نیست، بلکه جذب کردن نیروی محرکه نور خورشید است.

به نقل از ناسا، «سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته»(ACS3) در روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل بر فراز موشک «الکترون»(Electron) شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) از «مجتمع پرتاب ۱» این شرکت واقع در شبه جزیره ماهیا در نیوزیلند پرتاب خواهد شد.

موشک الکترون، کیوب‌ست این ماموریت را در فاصله حدود ۶۰۰ مایلی بالای زمین مستقر خواهد کرد که بیش از دو برابر فاصله «ایستگاه فضایی بین‌المللی» تا زمین است. برای آزمایش عملکرد سیستم بادبان خورشیدی ناسا، فضاپیما باید در مدار بسیار بالایی باشد تا نیروی ناچیز نور خورشید را روی بادبان اعمال کند. این نیرو که تقریبا معادل وزن یک گیره کاغذی در کف دست است، می‌تواند بر کشش اتمسفر غلبه کند و ارتفاع خود را افزایش دهد.

پس از مرحله شلوغ اولیه پرواز که حدود دو ماه به طول می‌انجامد و بررسی سیستم‌های فرعی را شامل می‌شود، کیوب‌ست که به اندازه یک مایکروویو است، بادبان خورشیدی بازتابنده خود را به کار خواهد گرفت. این آزمایش چندهفته‌ای شامل یک مجموعه مانور برای نشان دادن بالا و پایین رفتن مدار است که فقط از فشار نور خورشید وارده بر بادبان استفاده می‌کند.

منتظر به‌روزرسانی‌ها باشید زیرا سیستم بادبان‌ خورشیدی ناسا قصد دارد توانایی خود را برای مسیریابی در فضا، افزایش دسترسی و مأموریت‌های کم‌هزینه به ماه، مریخ و فراتر از آن اثبات کند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آزمایش یک موشک قاره‎پیمای جدید در کره شمالی
  • بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!
  • سمیر نصری: رفتار امیلیانو مارتینز آزارم می‌دهد چون او قبلاً شخصیتی آرام و خجالتی داشت
  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • انتقاد شدید از ستاره بارسا: عجب احمقی هستی!
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)