Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردی جونز بازیگر بریتانیایی که نزدیک به ۶۰ سال بازیگری در کارنامه اش داشت و در نقش‌های به یادماندنی از جمله «مرد فیل‌نما» ساخته دیوید لینچ جلوی دوربین رفته بود در بریتانیا درگذشت. او ۹۱ ساله بود.


وی که پدر توبی جونز بازیگر سرشناس است، جدیدترین نقشش را در سریال «اِمِردل» ایفا کرد.

او نخستین بار در سال ۱۹۸۰ با بازی در «مرد فیل نما» ساخته لینچ شهرت بین‌المللی یافت و به کارش با لینچ ادامه داد و سال ۱۹۸۴ در «تل ماسه» و سال ۱۹۹۰ در فیلم «از ته دل وحشی» این کارگردان نقش‌آفرینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بازیگر سریال سه قسمتی «هتل اتاق» این کارگردان هم بود.

با درگذشت وی، لینچ در توئیتر از وی یاد کرد و نوشت: عاشق عاشق عاشق فردی جونز بودم. جایش بسیار خالی خواهد بود.

جونز در درسدن متولد شده و اولین بار در سال ۱۹۶۲ در لندن با کمپانی رویال شکسپیر روی صحنه رفته بود. وی از سال ۱۹۶۸ بیشتر بر تلویزیون متمرکز شد و از نقش‌های به یاد ماندنی وی نقش کلادیوس در سریال «سزارها» بود.

از دیگر فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته می‌توان به «هیتلر: ده روز آخر»، «کنت مونت کریستو»، «آتش‌افروز»، «آنتونیوس و کلئوپاترا»، «دور از اجتماع خشمگین»، «فایرفاکس»، «شاهزاده یوتلاند»، «اسرار ادوین درود»، «تعرض»، «ماشنکا» و «کرول» اشاره کرد.

همسر وی جنی هسلوود بازیگر و سه پسرشان روپرت کارگردان و توبی و کاسپر بازیگر هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بازیگر بریتانیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو گروه نجات که بازیگر «نون.خ» شد/ کولبری در قسمت های بعدی سریال

ماشاالله وروایی بازیگر سریال «نون.خ» که این شب ها از شبکه یک سیما پخش می شود درباره حضورش در این سریال از اولین فصل مجموعه به خبرنگار مهر بیان کرد: من پیش از بازی در سریال «نون.خ» در صداوسیمای کرمانشاه فعالیت داشتم و بعد از فراخوانی که دادند به این سریال پیوستم.

وی درباره پیشنهادها بعد از بازی در این سریال بیان کرد: اگر پیشنهاد خوبی باشد به تهران می روم اما چون باید برای ما شهرستانی ها هتل بگیرند و یا امکانات دیگری برایمان فراهم کنند کمتر از ما سراغ می گیرند. البته برخی از بازیگران هم بعد از سریال «نون.خ» و شهرت در این سریال به تهران رفته اند و در آنجا ساکن شدند مثل کاظم نوربخش که در بیجار زندگی می کرد و همشهری سعید آقاخانی بود ولی الان چند سال است که در تهران خانه گرفته است و به این ترتیب در پروژه های دیگر هم می تواند بازی کند.

با فراخوان وارد سریال «نون.خ» شدم

این بازیگر درباره فراخوان سریال نیز گفت: من در کرمانشاه فعال بودم، گفتند می خواهند برای یک سریال بازیگر بگیرند، مصطفی تنابنده به همراه سیروس میمنت آمده بود. عده زیادی هم در خود شهر برای آن فراخوان جمع شده بودند. نوعی پرسش و پاسخ انجام شد و هفته بعد به تهران رفتیم و بعد توسط سعید آقاخانی از ما تست گرفتند. چهار یا پنج نفر برای نقش کاووس انتخاب شده بودند که در نهایت این نقش به من رسید.

بازیگر نقش عمو کاووس درباره شخصیتی که ایفا می کند، عنوان کرد: من این نقش را می شناسم چون زمانی به همراه برخی از همکارانم به روستاها می رفتیم و برنامه های شبانه می ساختیم که کل آبادی در یک سالن جمع می شدند و تماشا می کردند.

وی درباره بازخوردهای مردمی نیز بیان کرد: مردم می گویند کاووس خیلی خوب است. می گویند خیلی طبیعی هستید. از اینکه در قصه ها به خود منطقه پرداخته شده است، خوشحال هستند چون همه این قصه ها به نوعی واقعیت دارد. مثلا فصل اول درباره تخمه شورآباد بود یا در یکی از فصل ها به داروهای گیاهی که در دشت و کوه های کرمانشاه وجود دارد، پرداخته شد.

برای بازی در این فصل از سریال ۶ ماه در سفر بودیم

این بازیگر درباره چالش سفر در فصل پنجم سریال و اتفاقات آن عنوان کرد: ما ۶ ماه در سفر بودیم، مسیر هم دور بود و در مسیر حرکت اتفاقات گوناگونی رخ داد. قصه هم این است که صنایع دستی خود را به کرمان برسانیم تا گلیم و جاجیم و گیوه های کردی در نمایشگاهی عرضه شود. نوری هم پرنده ای را با خودش می آورد که آن هم داستان های دیگری دارد که به سیستان و بلوچستان ختم می‌شود.

وی اضافه کرد: در قسمت های آینده کولبری هم داریم و اگرچه این چند ماه سختی های زیادی داشت اما ما با جان و دل بازی می کردیم.

وروایی در پایان با اشاره به حضورش در گروه نجات هلی کوپتر بیان کرد: من البته کارهای سختی داشته ام و این سختی ها را با عشق می پذیریم. من ۳۰ سال در هلی کوپتر و در گروه نجات بوده ام و حتی قبل از اینکه هلال احمر به وجود بیاید ما بودیم که به خیلی ها در حوادث کمک می کردیم.

کد خبر 6084777 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • خواستگاری مهران مدیری از خانم بازیگر 29 سال پیش!
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • شغل جالب بازیگر نون خ قبل از بازی در این سریال
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون. خ» شد
  • بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش/ عکس
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون.خ» شد/ کولبری در قسمت های بعدی سریال
  • بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!
  • بازیگر «فرندز» نقش ایندیانا جونز را رد کرد/ هریسون فورد پذیرفت
  • چهره پنچ بازیگر ترکیه‌ای محبوب/ عکس