Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌سرپرست فرمانداری حمیدیه با اشاره به آخرین وضعیت روستای سیل‌زده حمدان سلجه، از آغاز احداث مجدد منازل تخریبی ۴۰ خانوار این روستا خبر داد.

شاهین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیامدهای سیل اخیر خوزستان اظهار کرد: در پی سیل اخیر در شهرستان حمیدیه ۲۵۰ واحد آسیب‌دیده، در شرایط احداث مجدد شناسایی شده‌اند که ۱۸۰ واحد از این تعداد، روستایی و مابقی شهری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین وضعیت روستای سیل‌زده حمدان سلجه، افزود: با توجه به آبگرفتگی زیاد و پایین بودن سطح روستا، روستای حمدان تنها روستایی است که همه منازل آن تخریبی بوده و باید همه منازل این روستا مجدداً احداث شوند.

سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: در حال حاضر ۴۰ خانوار روستای حمدان سلجه در کانکس کولردار اسکان یافته‌اند.

هاشمی با بیان اینکه روستای حمدان سلجه خالی از سکنه نیست، گفت: برای اینکه روستاییان به زندگی عادی خود برگردند و کنار منازل خود باشند، کانکس‌ها در روستا قرار داده شده‌اند.

وی عنوان کرد: مراحل احداث منازل اهالی روستای حمدان سلجه توسط اداره بنیاد مسکن استان کرمان که معین این شهرستان بوده و همچنین خیرین اصناف فرش استان تهران آغاز شده است.

سرپرست فرمانداری حمیدیه ادامه داد: این منازل با رعایت اصول فنی در حال احداث هستند. همچنین قرار است پس از احداث منازل، بهسازی کامل روستای حمدان سلجه انجام شود.

وی در خصوص وضعیت بهداشت این روستا گفت: اکیپ‌های بهداشت مرتباً به این روستا سرکشی و وضعیت را رصد می‌کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق دادالله پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه چهارشنبه طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در اثر استمرار بارندگی ها موجب مسدود شدن راه روستایی ۱۰ روستای بخش بروات در منطقه روداب غربی شد.

وی بیان کرد: مجموعه راهداری با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند.

معاون عمرانی فرمانداری بم ادامه داد: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بود که آب وارد منازل روستای خان خاتون شد.

دادالله پور عنوان کرد: به دلیل حجم بی سابقه روان‌آب در رود تهرود، آب حاصل از بارندگی از ۲ پل و مسیر سیل بندها عبور کرد و وارد روستای خان خاتون شد.

سیلاب وارد منازل روستای خان خاتون (منتطه تهرود بخش دهبکری) از توابع شهرستان بم شده است

وی اضافه کرد: ۱۰ منزل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پُمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

وی بیان کرد: سیلاب همچنین به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت این روستا آسیب وارد کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار و آب، برق و گاز روستا متصل است.

وی توضیح داد: بارش باران و تگرگ به زمین های کشاورزی آسیب وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: منازل بافت قدیمی تهرود نیز آسیب جزیی دیدند که کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد مالی خسارت هستند.

نقشه هوایی سیل بندهای جنوب بم و ورودی سیلاب ها در شمال شهر بم

دادالله پور افزود: پیگیری های لازم صورت گرفته و تیم های کمکی توسط مجموعه دهیاری ها و شهرداری های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

وی اظهارداشت: مقداری از آب حاصل از بارندگی های اخیر در گوراب های منابع طبیعی ذخیره سازی شده و در راستای تقویت سفره های زیرزمینی و اکوسیستم منطقه تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در شمال شهر بم داشتیم عنوان کرد: سیلابی که به همراه روان آب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود در مسیر رودخانه هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • درخواست مجدد برای بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی