Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@07:22:54 GMT

آغاز برداشت 126 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع طارم

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۹۵۸۳

آغاز برداشت 126 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع طارم


برداشت 126 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از مزارع شهرستان طارم آغاز شده است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، طارم یکی از شهرستان‌های مستعد استان زنجان در حوزه کشاورزی است که سالانه سهم بسیار زیادی در حوزه تامین مایحتاج کشاورزی استان ایفا می‌کند.

 

تنوع بالای آب و هوایی هندوستان ایران سبب شده است که این شهرستان از ظرفیت بالایی در کشت انواع محصولات برخوردار باشد، تا جایی که کشاورزان طارمی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می‌کنند که در این بین سهم زیتون از همه محصولات بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها که همه جای طارم رنگ کار و تلاش به خود گرفته است، کشاورزان طارمی مشغول برداشت گوجه‌فرنگی از مزارع خود هستند. این کشاورزان زحمت‌کش طی سال زراعی جاری 2800 هکتار از اراضی خود را به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص داده‌اند و تعداد بهره‌برداران محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان طارم 3000 نفر است.

 

گوجه‌فرنگی تولیدی این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و همه ساله مقداری از محصول تولیدی جذب صنایع تبدیلی شده و بخش اعظم آن به مصرف تازه‌خوری می‌‌رسد.

 

گوجه‌فرنگی تولیدی کشاورزان طارمی علاوه بر مصرف در داخل استان زنجان، به سایر استان‌‌ها و نیز کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال حاشیه خلیج فارس شرایط آب و هوایی کشاورزی گوجه فرنگی هندوستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان ابتدا در شهرستان نهبندان آغاز می‌شود از ۲۰ اردیبهشت مردم در این شهرستان می‌توانند گندم خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و مابقی مراکز هم متناسب با تولید در شهرستان‌ها تا پایان شهریور فعالیت خواهند کرد.

جعفری افزود: در استان بهره برداران با کمک ۹۸ کمباین داخلی،۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر کار عملیات برداشت گندم و جو را در استان انجام می‌دهند.
وی گفت: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم وجود دارد که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به پیش بینی ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان و اینکه ۱۵ مرکز دولتی هستند گفت: در سال جاری قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم است.

جعفری افزود: همچنین گندم مرغوب نیز تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی گفت: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: در استفاده از کمباین‌ها در زمینه برداشت گندم باید تلاش شود از ضرر کشاورزان ریزش و افت برداشت جلوگیری شود.

هاشمی زاده رئیس هیات مدیره بنیاد توانمند سازی گندم کاران استان هم گفت: در سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در تولید گندم فعالیت داشتند.
وی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان، بهره بردارانی که برایشان مقدور باشد، کارخانه ماشین خرید گندم را به مزرعه می‌فرستد تا هزینه حمل کاهش یابد و در خصوص تردد کمباین‌ها هم نیروی انتظامی همکاری لازم را انجام خواهد داد و در خصوص سوخت این ماشین الات هم مشکلی نخواهد بود.
هاشمی زاده افزود: در خصوص پرداخت هم مقرر شد مسئولان پیگیری لازم را انجام دهند و وجه کشاورزان سریعتر پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت