Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: میانگین خاموشی برق در یزد ۱۳ برابر از میانگین کشوری پایین‌تر است و یزد کمترین خاموشی در کشور را دارد. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آرش نواب صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه 53 درصد مصرف برق استان یزد در حوزه صنعت است اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده این است که انرژی در استان یزد عمدتا تبدیل به صنعت می‌شود و از نظر وزارت نیرو یزد یک استان صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: میزان خاموشی برق در استان یزد به ازای هر مشترک در سال معادل 68 دقیقه است که این میزان در میانگین کشوری 880 دقیقه ثبت شده و یزد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: درصد تلفات شبکه برق استان یزد هم شش و یک دهم درصد بوده که میانگین کشوری آن هم 10 و سه دهم درصد است و یزد در این حوزه هم رتبه نخست کشور را دارد.

نواب عنوان کرد: درصد مشترکین صنعتی در استان یزد 54 درصد و در کشور 33 و چهار درصد است و در این زمینه هم در کشور اول است.

وی خاطرنشان کرد: رضد وضعیت و کنترل بار مشترکین طرف قرارداد با شرکت در طرح‌های ذخیره عملیاتی، رصد و کنترل بار مشترکین صنعتی استان و تعیین میزان همکاری آنها در کاهش لحظه‌ای بار شرکت توزیع، کنترل بار فیدر‌های کشاورزی با استفاده از تجهیزات اتوماسیون شده و ارائه برنامه زمان‌بندی روزانه مدیریت بار و اطلاع‌رسانی به مشترکین حساس صنعتی به صورت تماس تلفانی و ارسال پیامک را از جمله اقدامات در حال انجام جهت مدیریت بار شبکه توزیع برق استان یزد عنوان کرد.

هشدار برق‌گرفتگی ناشی از رعد و برق در 6 استان‌/پیش بینی رگبار 2 روزه در 7 استانامروز رگبار باران و رعدوبرق 5 استان کشور را در بر می‌گیردبرق سازمان‌های پرمصرفی که به اخطارها توجه نکنند قطع می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه مجموع مگاوات مصرفی کل صنایع استان یزد 315 مگاوات است اظهار داشت: طبق آنچه انتظار می‌رود، باید بین ساعت‌های 10 تا 16 بتوانیم 60 درصد از مصرف را کاهش دهیم و توقع کنترل 189 مگاوات آن وجود دارد.

نواب در ارتباط با فرآیند مدیریت و کنترل بار صنایع استان در تابستان امسال گفت: اعلام کاهش بار به صنایع و کارخانه‌جات به صورت روزانه توسط امورها و نواحی و کنترل و رصد بار فیدرهای مربوط به صنایع مورد نظر به صورت لحظه‌ای توسط مرکز کنترل از نختسین اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی به امور جهت پیگیری مجدد کاهش بار به صنعت مورد نظر و همچنین رصد مجدد بار و اتخاذ تصمیمات مدیریتی در صورت عدم همکاری کارخانه مورد نظر توسط مرکز کنترل هم از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود تا بتوان مدیریت کامل را برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از کنترل بار فیدرهای کشاورزی با استفاده از تجهیزات اتوماسیون خبر داد و عنوان کرد: عقد تفاهم نامه با پژوهشگاه نیرو در خصوص تعویض، ارتقا و بهینه‌سازی موتورهای با راندمان بالا در کولرهای آبی از جمله اقدامات دیگری است که در راستای کاهش مصرف برق در استان انجام شده است.

نواب به هفته مدیریت مصرف برق اشاره کرد و با بیان اینکه این هفته از امروز 22 تیر آغاز و تا جمعه28 تیرماه ادامه دارد گفت: نشست اصحاب رسانه، برگزاری جلسه با مدیران ارشد خانه اصناف و تبادل تفاهم نامه همکاری و برگزاری کنفرانس تجارب برتر مدیریت مصرف برق از جمله اقداماتی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش نمودن لامپ‌های اضافه، تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای 24 درجه، نصب سایبان و استفاده از دور کند کولر‌های آبی که کاهش 50 درصدی برق مصرفی را به دنبال دارد، جابجایی زمان استفاده از وسایل پر مصرف برقی مثل اتو، ماشین لباسشویی و جاروبرقی به ساعات غیر از اوج مصرف و روزهای تعطیل و استفاده از لامپ‌های کم مصرف و ال‌ای‌دی را از جمله راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق دانست که توسط همه بخش‌های جامعه امکان پذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با ساعات اوج مصرف گفت: در تابستان دو پیک ظهر و شب را داریم که پیک ظهر از ساعت 12 تا ساعت 16 و ساعت 20 الی 24 هم پیک شب است.

نواب به حذف قبوض کاغذی اشاره کرد و گفت: از اول مرداد ماه در شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد و همچنین از ابتدای مهر ماه در کل استان یزد قبوض کاغذی حذف می‌شوند تا در میزان کاغذ مصرفی در استان صرفه جویی قابل توجهی انجام شود.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان

به گزارش «تابناک»، مجیب حسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه‌ی راه مسیرهای مهم شامل راه نیکشهر به بنت، بنت به دستگرد و توتان و مهمدان و چاهان به زرآباد مسدود است.
 
وی بیان کرد: در حوزه برق شبکه فشار متوسط پایدار است و شکستگی ۲ اصله پایه فشار ضعیف و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف، سه مورد کابل زدگی، ۲ مورد سوختن تابلوی برق در پی بارندگی ها بوده است.
 
وی گفت: در حال حاضر شبکه پایدار و خاموشی تحت کنترل است و تلاش برای رفع خاموشی ها در حال انجام است.
 
فرماندار نیکشهر ادامه داد: هم اکنون برق ۱۲ روستای این شهرستان شامل کوراندپ، منطقه سرگوست بنت، روفنان و گیمک، احمداباد، کوراندپ، ترانی، چاکری کچ، بنگلی سول، هادرت، ریکو، گجویی و منه قطع است.
 
حسنی تصریح کرد: متاسفانه راه مسدود و محور باز نیست و امکان بررسی و بازدید خط در حال حاضر ممکن نیست و نیروهای برق در بنت منتظر باز شدن راه هستند تا خاموشی را برطرف و روستاها را برقدار کنند.
 
وی گفت: روستای دستگرد تاکنون بیش از ۹۰ میلیمتر باران بیشترین بارش را داشته و شهر نیکشهر هم بیش از ۵۵ میلیمتر ثبت شده است.
 
وی افزود: با شدت یافتن بارش ها سد خیرآباد نیکشهر برای دومین بار در ۲ ماه اخیر سر ریز شده است.
 
وی گفت: با وجود صدور اخطاریه ها و توصیه به انتقال مادران باردار به نزدیکترین مراکز درمانی متاسفانه طی روز گذشته ۶ مادر باردار در سیلاب گرفتار شدند که با تلاش نیروهای مردمی و امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت سنگین در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده و تاکنون ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها(فرسایش خندقی خاک) هستند.
 
دادکریم بلوچ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی شدید هم اینک مسیر روستایی چابهار به بخش های پلان و پیرسهراب مشهور به محور دمبدف - صفرزهی و مسیر پارک پیرسهراب را مسدود کرده است.
 
وی بیان کرد: تعداد ۱۰ روستا و اراضی کشاورزی و خانه های مسکونی اطراف آنها در معرض تهدید گرگروها (فرسایش خندقی خاک) هستند.
 
وی با اشاره به اینکه سد زیردان ۴۰ درصد قبل از بارندگی تخلیه شده و لیکن بدلیل آورد آب و بارندگی بالادست فقط ۱۰ درصد خالی است، افزود: امیدوارم بارندگی اخیر باران رحمت و برای مردم باعث رحمت و آسایش باشد و شاهد کمترین خسارت باشیم.
 
جانشین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: ۵۷ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات بخش دولتی و خصوصی و همچنین نیروهای بسیج و سپاه در ۲ بخش پلان ‌پیرسهراب مستقر شده اند.
 
بلوچ بیان کرد: بهره برداران حوزه کشاورزی چابهار اخطاریه‌های هواشناسی را همیشه جدی گرفته و توصیه‌های ایمنی را تا پایان سامانه بارشی رعایت کنند تا شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه در زمان باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد مردم در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در اطراف مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پرهیز و احتیاط در ترددهای دریایی کنند، افزود: ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در جای مطمئن پارک کرده و پیش‌بینی سوخت آنان برای مواقع بحرانی اندیشیده شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان ویژه چابهار افزود: روستاییان گرفتار در سیل همیشه نیازمند امدادرسانی هوایی و ارسال کمک‌های غذایی و درمانی هستند باید پیش از اتفاقی دیگر راه‌های ارتباطی را استاندارد و آسفالت و پل‌ها و آبنماها را ساخت تا مشکلات به حداقل برسد.

دیگر خبرها

  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر
  • مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای نیکشهر و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!