Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات ثبت‌نام کنندگان و شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد گفت: همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، 615 هزار و 452 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده که از این تعداد 522 هزار و 873 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. سازمان سنجش برای داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده بودند، کارنامه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دفترچه راهنمای این آزمون، دوشنبه 17 تیرماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت، قرار شد داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، از روز چهارشنبه 19 تیرماه تا ساعت 24 یکشنبه 23 تیرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین آمار انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گفت: تا ساعت 8 صبح امروز، 66 هزار و 816 داوطلب انتخاب رشته کردند،‌ لازم به ذکر است 456 هزار و 864 نفر برای انتخاب رشته مجاز شناخته شده‌اند. در همین راستا به داوطلبان توصیه می‌شود با مراجعه به سایت سازمان سنجش،‌ مطالعه دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های سازمان، حداکثر تا پایان ساعت 24 یکشنبه 23 تیرماه، 100 کد رشته‌محل از میان کد رشته‌محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود انتخاب و به تربیت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

وی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد برای تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی، 160 هزار و 817 نفر است.

انتهای پیام/

31 / 31 انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رییس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می شود.

کد خبر 6088285

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری