Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در ارتباط با خطرناک بودن مصرف مواد مخدر بویژه صنعتی اظهار داشت: اطلاع رسانی در این خصوص را باید به خانواده‌ها از جمله دانش آموزان در مدارس آغاز کرد تا همگان بدانند یک بار مصرف این نوع مواد یعنی اعتیاد پیدا کردن به آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان حریری با بیان اینکه اعتیاد مهمترین معضل و آسیب اجتماعی جامعه است، افزود: ۹۰ درصد کسانی که در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند با یک بار مصرف معتاد شده اند، بنابراین خانواده‌ها باید فرهنگ «نه» گفتن را به فرزندان خود بیاموزند.

وی اصلی ترین راهکار برای پیشگیری از اعتیاد را فرهنگ سازی دانست و اضافه کرد: فرهنگ خطرناک بودن مصرف مواد مخدر نیازمند آموزش‌های نوین، کاربردی و مهارت‌ها به نسل جوان و نوجان از طریق مختلف است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه فرد باید توانمند بوده و قدرت تاب آوری داشته باشد، گفت: آخرین تحقیقات جهانی نشان می‌دهد آموزش گروه هدف به گروه هدف با استفاده از شیوه ابتکاری، انیمیشن، فیلم و فضای مجازی بهترین گزینه برای مهارت آموزی است.

حریری راهکار دیگر برای جلوگیری از سوق یافتن فرد به سمت اعتیاد را تقویت فعالیت‌های جایگزین اعلام کرد و یادآور شد: باید با ایجاد سالن‌های ورزشی، اماکن تفریحی و سرگرمی، افزایش سرانه مطالعه، زمینه شادی و سرگرمی از جمله جوانان، دختران و بانوان را فراهم کرد تا از این طریق مانع گسترش اعتیاد در جامعه شد.

او با بیان اینکه جامعه ما تا حدود زیادی غمگین است، تاکید کرد: باید فضای امید و نشاط را در جامعه گسترش داد و رسانه‌ها در این عرصه نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در کمپ‌های ترک اعتیاد فقط سم زدایی از بدن معتادان انجام می‌شود، افزود :۹۰ درصد درمان اعتیاد، عامل روحی و روانی است و باید قبل از خروج از کمپ روی آن کار شود.

براساس اعلام اداره کل بهزیستی کردستان بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ماده مخدر گ ل اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ باباپور در تشریح جزییات این خبر گفت: با فعال سازی گشت‌های آشکار و پنهان پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محور‌ها و بزرگراه‌های منتهی به پایتخت، ماموران این پلیس موفق به شناسایی ۲ قاچاقچی در محور قم به تهران شدند و برای بررسی موضوع به آنها دستور توقف دادند.

وی ادامه داد: متهمان سعی در فرار داشتند که با سرعت عمل ماموران، ناکام مانده و هر ۲ بازداشت و خودروی آنها متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: در بازرسی از صندوق عقب خودرو ۵۰ کیلو گرم تریاک در بسته بندی‌های مختلف کشف شد و ۲ متهم دستگیر و به پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • وجود ماده اعتیادآور شیشه در داروی لاغری دو جوان در قم
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد
  • کشف ماده مخدر از نوع تریاک در محور تهران قم