Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرتعاون روستایی شمال استان کرمان با بیان اینکه یکی از بحث ها در مجموعه تعاون روستایی در جهت توانمندسازی برای نقش آفزینی مجدد در جامعه روستایی با رویکرد جدید است؛ به مهمترین برنامه های سال جاری هم اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا محمدحسینی، امروز(۲۲ تیر)در نشست خبری با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی از سال ۹۵ در لیست واگذاری خصوصی سازی قرار داشت و به همین دلیل خیلی از کارها تحت تأثیر این موضوع بود؛ افزود: اما با خارج شدن از این لیست و ادامه کار به صورت شرکت دولتی، باعث افزایش انگیزه است و علاوه بر این امکان استفاده از اعتبارات دولتی و امکانات و تأمین نیروی جدید نیز برای سازمان فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مدیرتعاون روستایی شمال استان کرمان با بیان اینکه سازمان مربوطه در سال ۱۳۴۸ به صورت قانون خاص شکل گرفت و هدف اصلی انجام خدمات در تأمین همه مایحتاج روستایی ها بود؛ گفت: علاوه بر این، تعاونی ها باید در حوزه های مختلف روستا فعالیت می کردند که پس از انقلاب این ساختار کمی تغییر کرد و امکانات به روستاها رفت و با ارائه این خدمات، فعالیت شرکت های تعاون روستایی کم رنگ شد و مهاجرت از روستاها باعث شد تا این تعاونی ها صرفه اقتصادی نداشته باشد اما اخیراً با توزیع کالاهای اساسی میان مردم نقش تعاونی ها پررنگ تر و سعی در احیا و توانمندسازی آنها شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۸ تعاونی روستایی شناسایی شده که قرار است آن را تعیین تکلیف کنیم؛ به تعداد ۱۱۸ تعاونی روستایی، ۱۳۸ تعاونی تولید روستایی، ۲۴ تعاونی تخصصی،۱۰ اتحادیه تعاون شهرستانی، ۸ اتحادیه تولید، ۲ اتحادیه استانی و ۴ تا هم تخصصی استانی اشاره و بیان کرد: یکی از بحث ها در مجموعه تعاون روستایی در جهت توانمندسازی برای نقش آفزینی مجدد در جامعه روستایی با رویکرد جدید است.

 

 

محمدحسینی با بیان اینکه سازمان تأمین بذر مورد نیاز، بازاررسانی محصولات کشاورزی با انجام خریدهای مباشرتی، حمایتی، توافقی و تضمینی با توجه به زیرساخت های مورد نیاز در شبکه تعاونی ها انجام می دهد؛ افزود: تشکیل نهادهای مردمی نو و تشکل های جدید در راستای ایده های نو و خدمات بهتر، ایجاد تشکل دارویی در استان، تشکل دام سبک، زنان روستایی و شرکت های دانش بنیان را مد نظر داریم.

 

 

وی با افزودن اینکه یکی از کارهای خوبی که امسال در دست اقدام داریم استفاده از فن آوری نوین و شرکت های دانش بنیان در توسعه تعاونی ها است که در جهت توسعه فعالیت بازرگانی تعاونی ها به شمار می آید؛ به اقدامات انجام شده در سال گذشته هم اشاره و بیان کرد: در حوزه بازرگانی به خرید توافقی محصولات کشاورزی اقدام کردیم که ۷۷۵۰۳ تن محصول در شمال استان خریداری شد.

 

 

مدیرسازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان ادامه داد: بالای ۳۰۰ تشکل زیرمجموعه ما در حوزه های مختلف تعاون، تولید، زنان و تعاونی های تخصصی کارهای متنوع انجام می دهند و محصول را با شرایط و قیمت مناسب که در بازار هم خلل ایجاد نشود، خریداری می کنند و سال گذشته ۲۳۳۱ تن خرید خرما داشتیم که ۱۸۰ تن خرما را اتحادیه تعاون روستایی استان سال گذشته برای اولین بار صادر کرد.

 

 

وی از توزیع بیش از ۳۷ میلیارد تومان کالا در سال گذشته توسط فروشگاه های ذیربط و  توزیع مواد سوختی، آرد، کود شیمیایی‌ و... توسط سازمان خبر داد و اظهار داشت: سیستم مرجع آموزش و بهره وری طرح مدیریت فنی را در باغات پسته اجرا می کند زیرا یکی از مشکلات ما در باغ ها، خرده مالکی است که امکان کارهای علمی فنی را میسر نمی کند اما ما با بهره گیری از دانش اساتید و بالا بردن سطح دانش کشاورز، این طرح را در ۲ هزار هکتار از باغ های سیرجان، زرند و کرمان اجرا کردیم.

 

 

محمدحسینی ادامه داد: در خصوص تشکل های بخش کشاورزی نظام صنفی بیش از ۴۱۲۳ نفر عضو جدید گرفتیم و مرز اعضای نظام صنفی استان از ۲۰ هزار نفر گذشت‌؛ در بخش صدور پروانه فعالیت کارهای کشاورزی ۴۱۲۳ مورد بوده و تمدید پروانه فعالیت بیش از دو هزار مورد؛ آموزش کارکنان تعاون روستایی ۲۱۷ نفر، آموزش اعضا و ارکان و کارکنان شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ۸۰۰ نفر داشتیم. 

 

 

وی با بیان اینکه ساماندهی مجامع تعاونی ها را در سطح ۱۵۰ تعاونی انجام دادیم؛ به برنامه های سال جاری هم اشاره و تصریح کرد: برگزاری جشنواره رونق تولید در نعیم آباد زرند با محوریت شرکت تعاونی روستایی و شعار «هر خانه یک کارخانه» و «روستای بدون بیکار» ۲۸ تیرماه جاری و  به منظور توسعه اقتصادی در خانوارهای روستایی، جمع آوری و بسته بندی مناسب و ارائه محصولات به بازار و توسعه جمعه بازار در زرند؛ برگزار می شود؛ این مجموعه سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون تومان سود خالص داشت.

 

 

مدیرسازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان اجرای سامانه الکترونیکی در طرح سیماب به منظور رصد و پایش همه عملیات فنی باغات پسته که توسط باغدار و کارشناسان و مشاورین ارشد طرح مورد رصد قرار می گیرد و بهره برداری از تالار گفتگوی گندم در ارزوئیه(قطب تولید محصولات زراعی) که متعلق به اتحادیه تعاون روستایی استان استان است با برگزاری کلاس های آموزشی‌ جهت بالابردن دانش فنی کشاورزان طرف قرارداد از دیگر برنامه های سال جاری است.

 

 

وی اجرای طرح زنجیره ارزش گوشت و شیر در شهرستان بافت با ایجاد گاوداری ۳ هزار رأسی و سرمایه گذاری شرکت تعاونی کشاورزی سوم شعبان را یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام نام برد که با اجرای آن تحولی در این صنعت در استان رقم می خورد؛ زنجیره ای که خود مواد اولیه دامداری را دارد و در فاز بعد کشتارگاه هم ایجاد می کند و...در مجموع اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

 

 

محمدحسینی توسعه دهکده خرما در زمینی به مساحت ۴ هکتار و ظرفیت ۵۰۰ تن در شرق استان به منظور ایفای نقش مؤثر تعاونی ها در بازار خرما و بسته بندی مناسب و بازاریایی و بازاررسانی این محصول با برند اختصاصی«کلوت ها» را هم از برناه های سال ۹۸ اعلام و تصریح کرد: از مشکلات عمده در صنعت خرما پس از برداشت محصول؛ نوع بسته بندی و ارائه محصول به بازار است و با توجه به زیرساخت تعاونی ها در شرق استان امیدواریم به این دست یابیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه برای پنجمین سال متوالی توزیع میوه شب عید را هم انجام دادیم و در این راستا امسال ۱۲۶۹ تن پرتقال و ۶۱۲ تن سیب درختی به منظور تنظیم بازار میوه شب عید توزیع کردیم؛ به توزیع شکر توسط این سازمان بر اساس تصمیم ستادتنظیم بازار اشاره و بیان کرد: تعاونی ها باتوجه به جایگاه خود به عنوان مباشر انتخاب و ۲ هزار تن شکر خریداری و در سطح استان توزیع کردیم. 

 

مدیرسازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان در پایان به استفاده از علم فن بازار و فن آوری های نوین، ظرفیت شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از علم توزیع الکترونیکی برای عرضه مستقیم محصولات در راستای توسعه بازرگانی تعاون روستایی خبر داد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت عفاف و حجاب نماز جمعه حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه مسجد محمدحسینی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عضویت کارگران منتخب جشنواره امتنان در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و با بیان اینکه اقتدار امروز کشور مرهون مجاهدت کارگران است، گفت: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شدند که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شد.

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی و پنجمین جشنواره امتنان کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه اظهار کرد: کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند و کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وی پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، اعلام کرد که تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت برنامه های وزارت کار قرار می دهد.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود و اهتمام و توان دولت در جهت تحقق این هدف است.

مرتضوی ضمن اشاره به معرفی منتخبین جامعه کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، اظهار کرد: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید با جدیت دنبال شود. برگزیدگان جشنواره امتنان، سفیران جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید هستند و باید در حوزه انرژی، معادن، فولاد، پزشکی و کشاورزی راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر کار همچنین تاکید کرد که در حوزه مسکن کارگری می توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: محوریت شعار سال به نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید تاکید دارد و رکن جهش تولید، کارگران و کارفرمایان هستند.ما توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، چرا که اقتدار امروز کشور، مرهون مجاهدت کارگران کشور است.

محمد چکشیان - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم جزییاتی از روند شناسایی و انتخاب کارگران نخبه ارائه کرد و گفت: در این دوره از جشنواره ۵۰ هزار نخبه جامعه کار و تولید شناسایی شدند که ۲۶ نفر از آنان به عنوان برترین‌های کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای شعار سال، مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی منتخبین و برگزیدگان جشنواره امسال علاوه بر تقدیر ویژه ریاست‌جمهوری مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ترویج مولفه‌های فرهنگ کار نظیر منزلت کار، وجدان کاری و مسئولیت پذیری را در دستور کار ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد