Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@19:37:54 GMT

خبری از بخشودگی جرایم رانندگی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۲۰۱۲

ساعت24 - رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی، فعلاً برنامه‌ای درباره حذف تخلفات رانندگی و بخشودگی جرایم در صورت عدم تکرار، در دستورکار ندارد.

 سرهنگ احمد کرمی اسد  درباره موضوع «بخشودگی جرائم رانندگی در صورت عدم تکرار» اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی فعلاً درخصوص حذف تخلفات رانندگی افرادی که در یک بازه زمان مرتکب هیچ تخلفی نشده اند بخشودگی جرائم را در دستور کار ندارد؛ ولی درخصوص نمرات منفی که متاثر از نوع رفتار رانندگان است در مراحل مختلف بخشودگی را اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که بخشودگی در حوزه نمرات منفی به چه صورت است؟، تصریح کرد: مستند به تبصره ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات در صورتی که رانندگان در مراحل اول و دوم محرومیت قرار گرفته؛ مشروط به اینکه هنوز محرومیت آنها شروع نشده باشد و 6 ماه تخلفی مرتکب نشوند نمرات منفی آنها بلااثر خواهد بود.

وی، مرحله اول و دوم کسب نمره منفی و محرومیت از رانندگی را به تفکیک تشریح و اعلام کرد: در صورتی که راننده، 30 نمره منفی کسب کرده باشد گواهینامه اش ضبط و 3 ماه از رانندگی محروم خواهد شد؛ حال اگر راننده در این مرحله قرار داشته باشد و نمرات منفی اش حداکثر 29 نمره باشد اگر 6 ماه هیچ تخلفی مرتکب نشود نمرات منفی بلااثر خواهد بود؛ همچنین در مرحله دوم اگر راننده متخلف نمرات منفی اش به 25 نمره برسد گواهینامه اش ضبط و 6 ماه از رانندگی محروم است؛ اگر در این مرحله نیز راننده حداکثر 24 نمره منفی داشته باشد و 6 ماه تخلف نکند بلااثر بودن نمرات منفی در مورد وی نیز اجرا خواهد شد.

این مقام ارشد راهور ناجا به مرحله سوم نمره منفی و محرومیت از رانندگی پرداخت و گفت: مرحله سوم ابطال گواهینامه است یعنی اگر فردی 20 نمره منفی داشته باشد گواهینامه اش باطل می شود و بعد از یکسال می‌تواند با شرکت در آزمون گواهینامه در صورت قبولی، دوباره رانندگی کند؛ حال اگر فردی در این مرحله بوده و حداکثر 19 نمره منفی کسب کرده باشد اگر به مدت یکسال هیچ تخلفی مرتکب نشود تمام نمرات منفی اش بلااثر خواهد بود.

سرهنگ کرمی اسد خاطرنشان کرد: پرداخت جریمه‌ها در هر سه مرحله به قوت خود باقی است؛ فقط نمرات منفی که متاثر از نوع رفتار راننده است قابل بخشش خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مقصر اصلی بعضی چیزها نام خانوادگی شما باشد!

سیدسروش طباطبایی‌پور در روزنامه همشهری نوشت: در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه «میشیگان» دریافته‌اند کسانی که به‌خاطر ترتیب حروف الفبا، نامشان در انتهای فهرست معلم‌ها قرار می‌گرفته و در طول دوران تحصیل، معمولا نمره‌های ضعیف می‌گرفتند، نباید به هوش مبارکشان شک کنند؛ شاید متهم ردیف اول در کسب نمره‌های ضعیف، نام خانوادگی این افراد باشد!

جامعه آماری پژوهشگران دانشگاه میشیگان در این تحقیق، ۳۰میلیون فهرست دانشجویی در طول سال‌های گوناگون از استادان همین دانشگاه بود. آنها دریافته‌اند دانشجویانی که به‌خاطر نام خانوادگی، نامشان در ابتدای فهرست معلم بوده و معلم‌ها هم بر همین اساس، برگه‌های آزمون آنها را تصحیح کرده‌اند، نسبت به زمانی که برگه‌های آنها، به شکل تصادفی در اختیار معلم قرار داشته، ۳دهم نمره‌های بالاتری گرفته‌اند.

در مقابل، دانشجویانی که نامشان در انتهای لیست معلم‌ها بوده، به‌طور میانگین در طول سال‌های تحصیل‌شان ۳دهم نمره‌های کمتری گرفته‌اند.

البته شاید این تفاوت ۶دهمی نمره، اندک به‌نظر برسد و شما در ذهنتان بگویید که‌ای بابا! ۶دهم نمره که دردی را از ما دوا نمی‌کرد؛ اما محققان معتقدند این اختلاف نمره در طول سال‌های تحصیل، می‌توانسته نقش مؤثری در روحیه شما داشته و حتی ممکن است در مسیر آینده شغلی، تأثیری منفی داشته باشد.

خستگی؛ دلیل احتمالی

پژوهشگران این دانشگاه، هنوز نتوانسته‌اند دلیل علمی یافته‌های خود را بیابند، اما معتقدند خستگی معلم‌ها، شاید دلیل اصلی این موضوع باشد. به زبان ساده، وقتی معلم‌ها، قبل از تصحیح اوراق امتحانی، آنها را به‌ترتیب حروف الفبا مرتب می‌کنند و سپس، با صبر و حوصله، مشغول بررسی آنها می‌شوند، احتمال خطایشان حین تصحیح نخستین برگه‌ها، کمتر است، چون در لحظه‌های ابتدایی، سرحال‌اند و با دقت، هر آنچه دانشجویانشان نوشته باشند، بررسی می‌کنند و اگر قابل‌قبول باشد، نمره‌ای برای آن درنظر می‌گیرند. اما حین تصحیح برگه‌های نفرات بخت‌برگشته آخر، تا ابتدای پاسخ سؤالی اشتباه باشد، از زور خستگی، خطی قرمز روی آن می‌کشند و هیچ نمره‌ای برای آن درنظر نمی‌گیرند.

معلم عصبانی

دلیل بعدی، عصبانی‌بودن است. خودتان را جای معلمی بگذارید که ماه‌ها برای یاددادن موضوعی به دانش‌آموزان یا دانشجویانش زحمت کشیده و حالا که می‌خواهد با مطالعه برگه‌های امتحانی، نتیجه کارش را در برگه‌های دانشجویانش ببیند، با پاسخ‌های عجیب و غریب مواجه شود. احتمالا فشار خودکار قرمزش روی پاسخ‌های اشتباه برگه‌های اولی که تصحیح می‌کند، ملایم‌تر است تا برگه‌های آخر.

پیشنهاد اول

این پژوهشگران براساس نتایج این تحقیق، به دانشگاه پیشنهاد داده‌اند از استادانش بخواهد برگه‌های امتحان‌های دانشجویان را به‌شکل تصادفی تصحیح کنند. آنها معتقدند در این صورت، احتمال بی‌عدالتی نسبت به دانشجویان کمتر خواهد شد.

پیشنهاد دوم

شاید یکی از دقیق‌ترین شیوه‌های تصحیح اوراق امتحانی، بررسی سؤال به سؤال برگه‌های دانشجویان است؛ به این ترتیب که معلم، سؤال اول همه برگه‌های بچه‌ها را بررسی کند و سپس سراغ سؤال‌های بعدی برود. البته این شکل تصحیح، زمان بیشتری را از استادان خواهد گرفت.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد که پژوهشگران این دانشگاه، احتمالا این موضوع را تنها براساس آزمون‌های کتبی بررسی کرده‌اند؛ چون در آزمون‌های شفاهی، معمولا نفرات اول فهرست کلاس، جان‌به‌لب می‌شوند و باید در همان ابتدای زمان آزمون شفاهی، به سؤال‌های دشوارتری پاسخ دهند و نسبت به هم‌کلاسی‌های خود در انتهای لیست، آن‌قدر سؤال‌پیچ می‌شوند که احتمالا تصمیم بگیرند در آینده نزدیک، نام فامیلشان را از اشتری و بهرامی، به واقفی و یاوری تغییر دهند.

tags # دانش آموزان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی در فارس
  • جزئیات آغاز ثبت نام ترمیم معدل ۱۴۰۳ + چگونگی ثبت‌نام و هزینه
  • شاید مقصر اصلی بعضی چیزها نام خانوادگی شما باشد!
  • یک لشکر گلر پشت سر رفیعی
  • نمره مثبت در پیشگیری از بیماری‌ها و منفی در ارتقای سلامت
  • استقلال آمار‌ها را دور زد!