Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، سرعت افزایش تولید نفت آمریکا از رشد تقاضای جهانی پیشی خواهد گرفت و منجر به ایجاد مازاد عرضه جهانی نفت در 9 ماه آینده خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به نظر می رسد که این پیش بینی ها بر ضرورت کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش جهت برقراری توازن در بازار تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ااین گزارش پیش بینی کرده که تقاضا برای نفت اوپک در اوایل سال 2020 میلادی به 28 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود آورده است: «کم شدن شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار موضوعی موقتی نیست و به نظر می رسد که هرگونه برقراری توازن مجدد به آینده ای دورتر موکول شده است.»

این موسسه غربی با اشاره به توافق اوپک و متحدانش از جمله روسیه برای ادامه کاهش تولید نفت اضافه می کند «واضح است که این وضعیت یک چالش عمده را متوجه کسانی می کند که در تلاش برای مدیریت بازار نفت هستند.»

بر اساس این گزارش، پیش بینی شده که میزان تقاضا برای نفت اوپک در اوایل سال 2020 میلادی به 28 میلیون بشکه کاهش یابد و بازار نفت تولید کنندگان غیراوپکی در سال آینده 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که 2 میلیون بشکه آن به نفت خام آمریکا اختصاص خواهد داشت.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که با سطح فعلی تولید اوپک یعنی حدود 30 میلیون بشکه در روز، میزان ذخایر جهانی نفت ممکن است تا پایان سه ماهه نخست 2020 به میزان 136 میلیون بشکه افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی با توجه به احتمال بهبود روابط تجاری آمریکا و چین و رشد اقتصادی آمریکا پیش بینی قبلی خود در مورد میزان تقاضا تا پایان سال 2019 و سال 2020 را تغییری نداده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوپک قیمت نفت نفت کاهش قیمت نفت بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران