Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@05:03:11 GMT

۱۷ کشته و صدها آواره در بارندگی‌های شدید نپال

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۲۷۸۸

ساعت24 - در پی وقوع بارندگی‌های شدید در سراسر نپال که منجر به سیل‌گرفتگی و رانش زمین در برخی از مناطق آن شده، تاکنون ۱۷ نفر کشته و صدها خانوار آواره شده‌اند.

علاوه بر کشته شدن ۱۷ نفر در سیل و رانش زمین در نپال، تاکنون ۱۶ نفر زخمی و ۹ نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند. 

تمام سازمان‌های امنیتی از جمله ارتش و پلیس نپال برای سامان دادن به شرایط ایجاد شده و انجام عملیات نجات در نقاط مختلف کشور بسیج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت امور داخلی نپال، ۲۱ منطقه از این کشور به دلیل بارندگی‌های مداوم به شدت تحت تاثیر سیل و رانش زمین  قرار گرفته‌اند. این وزارتخانه هم‌چنین اعلام کرده در مجموع ۴۳۵ خانوار متشکل از ۱۱۷۵ نفر به علت سیل و رانش زمین آواره شده‌اند.

در پی رانش‌ زمین که در دو روز گذشته در نپال به وقوع پیوسته، دست‌کم ۵۰۰ خانه خسارت دیده‌ است. 

نخست‌وزیر نپال به مقامات دستور داده تا عملیات امداد و نجات را هر چه سریع‌تر تشدید کنند. 

بسیاری از بخش‌های منطقه "ترای" نپال بر اثر این بارندگی‌ها به طور کامل زیر آب رفته و  حمل و نقل در بسیاری از بزرگراه‌های اصلی متوقف شده است. 

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات نپال اعلام کرده‌اند که طبق پیش‌بینی‌ها بارندگی‌های شدید موسمی در سراسر این کشور تا  سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت کشته و زخمی براثر سیلاب‌ها در افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ملا «جانان سایق» سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث افغانستان امروز اعلام کرد: براثر باران‌های شدید و جاری شدن سیل در روز‌های اخیر در استان‌های مختلف افغانستان سی و سه نفر جان باختند و بیست و هفت نفر دیگر زخمی شدند.
وی افزود: در این حوادث بیش از ششصد خانه مسکونی به صورت کامل یا جزئی تخریب شد و دویست راس دام نیز تلف شده است.
استان‌های متعدد افغانستان در سه روز اخیر صحنه بارش شدید باران و جاری شدن سیل بود، اداره هواشناسی افغانستان نسبت به وقوع سیلاب‌های ناگهانی هشدار داده بود.

دیگر خبرها

  • مرگ ۳۶ نفر در پی بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در پاکستان
  • رانش زمین در اندونزی/ دست کم ۱۸ نفر جان باختند
  • بارندگی شدید در پاکستان ۴۰ کشته برجای گذاشت
  • شصت کشته و زخمی براثر سیلاب‌ها در افغانستان
  • ورود سامانه بارشی به فارس از عصر فردا و پیش بینی بارندگی شدید
  • بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • ۱۹ کشته بر اثر رانش زمین در اندونزی
  • بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت
  • بارندگی و رعد و برق در پاکستان ۲۵ کشته برجای گذاشت