Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ جلسه ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان، صبح امروز(شنبه) به ریاست حضور تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران و با حضور فرهادی معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران، نژادبهرام، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در این نشست، اظهار داشت: ابلاغی را بر اساس مبانی قانونی به شهرستان‌های استان زدیم و این هماهنگی وجود دارد که در خصوص بازآفرینی بافت‌ها، اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی افزود: بخشی از موانع جدی ما برای نوسازی بافت‌ها، موانع حقوقی و قانونی است و باید امور را به صورت توامان در این حوزه و با هماهنگی بین‌بخشی پیش ببریم. بازآفرینی بافت‌های فرسوده بخصوص در شهر تهران، موضوعی چندبعدی بوده و در برگیرنده مسائل اجتماعی و اقتصادی مختلف است.

تقی‌زاده، خاطرنشان کرد: مقوله نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران، باتوجه به بحث ارزش افزوده‌ای که در تهران مطرح بوده، از ویژگی‌های برجسته این طرح است. طرح بازآفرینی ۱۸ محله شهر تهران، طرح بسیار سنگین و مهمی بوده و تمامی دستگاه‌های ذی‌مدخل در این حوزه باید اهتمام و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، تاکید داشت: اقدامات هدفمند در طرح بازآفرینی بافت‌های شهری، محله محوری باید در دستور کار قرار گرفته و هر محله مدنظر باید به صورت ویژه در دستور کار بررسی، اقدام و نظارت قرار بگیرد. 

وی یادآور شد: با توجه به کاستی‌های منابع در پایتخت، منازل قولنامه‌ای و اوقافی باید در اولویت اقدام قرار بگیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، عنوان داشت: مبنای کار نوسازی، اقدام فرابخشی و فرادستگاهی بوده و بنا به نادیده گرفتن اقدامات شهرداری تهران در سال‌های اخیر در این حوزه نیست‌. چرا که بُعد اجتماعی نوسازی، مهم‌ترین وجه آن بوده و اولی بر سایر وجوه آن، باید مورد توجه قرار بگیرد. 

تقی‌زاده، همچنین در ادامه، اشاره‌ای نیز به لزوم رعایت الگوی مصرف از سوی دستگاه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات استاندار تهران در این باره، لازم است تا مجموعه استان، اعم از دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه‌ها، موظف و مکلف به رعایت استادنداردهای الگوی مصرف در ایام گرم سال و پیک زمان مصرف هستند و باید جدیت و اهتمام ویژه در این حوزه وجود داشته باشد. 

وی ضمن اشاره مجدد به بحث بازآفرینی بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که گزارشات خود را در راستای اقدام مشترک ارائه می‌دهند، باید در جلسات به بیان راهکارهای خود نیز بپردازند تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن به حل مسئله برسیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان نیز خاطرنشان کرد: از سازمان نوسازی می‌خواهیم تا اهم اقدامات لازم اجرایی در قالب ۱۸ محله را به صورت اقدام مشترک مدنظر دستگاه‌ها ظرف یک هفته آینده مشخص کند تا شاهد سرعت بیشتری در این حوزه باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اجتماعی و اقتصادی استانداری تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز

مهندس ابوالحسینی جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان یزد در نشست کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای استان  گفت:  بر اساس مصوبه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی جاده‌های استان از ظهر امروز پنج شنبه ساعت ۱۲ تا پایان روز دوشنبه ۱۳ فروردین تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی شهرستان‌های تفت و مهریز ممنوع شد.

وی با توجه به افزایش تردد مسافرت‌های نوروزی افزود: نظر به اینکه بیشترین افزایش سرعت متوسط را در محور‌های تفت و مهریز داشتیم، فرمانداران با هماهنگی پلیس راهور استان طرح کنترل سرعت را جهت اعمال قانون و کاهش سرعت اعمال کنند.

پانزدهمین نشست کارگروه کاهش تصادفات جاده‌ای استان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروزی استان و با حضور سایر اعضا در محل دفتر معاونت عمرانی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • ۸۷ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد