Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- این روزها تصمیم‌های زیاد در مورد برخورد با بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها گرفته می‌شود. نمونه‌اش همین گزارش دادن مردم به مسؤولان در مورد بدحجابی.

در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه هم شاهد بررسی مسئله حجاب هستیم. نمونه‌اش آیت‌الله علم الهدی که گفته است:« «دختر خانمي كه موهاي پريشانت را بيرون مي‌ريزي و خيال مي‌كني با بي‌حجابي و ولنگاري آزاد هستي، با ولنگاري آزاد نيستي، اسير شهوت‌راني و هوس‌بازي مردهاي هرزه‌اي شده‌اي كه تو را در رهگذر عياشي‌هاي جنسي نابكارانه و جنسي‌شان قرار دادند، خواهر و دختر من، به خاطر دختر كتك‌ خورده سيدالشهدا در عصر عاشورا، سر و مويت را بپوشان و چادر سرت كن، اگر اهل منطق و توجيه نيستي و فلسفه حجاب را حاضر نيستي قبول كني.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این میان  مشخص نیست چرا تمام آنهایی که برای حجاب در حال تصمیم گیری هستند کمی به گذشته بر نمی‌گردند و فکر نمی‌کنند چرا به اینجا رسیده‌ایم که محبور هستیم برای ترویج حجاب چنین تصمیم‌هایی بگیریم.

مگر نه اینکه نسل جوان امروز ایران، دست پرورده خود جمهوری اسلامی است؟ مگر نه اینکه دختران جوان این سرزمین در مدارس و دانشگاه‌ها با حجاب اسلامی آشنا شده‌اند؟ مگر نه اینکه ساعت‌ها با درس‌هایی مانند دینی و معارف اسلامی از بی‌حجابی با آنها حرف زده شده است؟

آن آموزش‌ها و این مشکلات، نشان می‌دهد یک جای کار حسابی می‌لنگد.

تمام آنهایی که به کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس یا دیگر نقاط جهان سفر کرده‌اند، زنان با حجاب زیاد دیده‌اند. زنانی که با اعتقاد حجاب به سر دارند و حتی در خارج از مرزهای کشور خود نیز حاضر نیستند آن را از سر خود بردارند.

چرا این زنان دچار تردید نمی‌شوند؟ اتفاقا در این کشورها هم ماهواره‌ها حضور فعال‌ی دارند هم برندهای معروف جهان.

کاش مسؤولان کشور جواب می‌دادند چرا در سرزمین ما که کودکان از دوران مدرسه و یا قبل‌تر از آن از طریق پدر و مادر با حجاب آشنا می‌شوند با رسیدن به دوران نوجوانی و جوانی دچار تردید می‌شوند؟

آیا واقعا دیگر وقت آن نرسیده است که به این نتیجه برسیم که شیوه ما برای تبلیغ حجاب اشتباه بوده است؟ نتیجه روش‌های گذشته به خوبی در کشور قابل مشاهده است.

تجربه دهه شصت را فراموش کرده‌ایم؟ آن زمانی که در سر و تن زنان، پونز فرو می‌کردند. آن پونزها مشکلات حجاب را حل کرد؟ بعد از آن دیگر شاهد بی‌حجابی و بدحجابی نبودیم.

کاش برای یک‌بار هم شده، کسی پیدا می‌شد و از نتیجه گشت ارشاد با مردم سخن می‌گفت. آیا واقعا دخترانی که توسط گشت‌ارشاد، ارشاد شده‌اند، تغییری در سبک لباس پوشیدن و حجاب خود ایجاد کرده‌اند و یا همانگونه لباس می‌پوشند؟

کاش برخی مسؤولان فرهنگی و اجتماعی کشور که دستی در زمینه حجاب دارند را راهی کشور‌های مسلمان می‌کردیم آنهم با پول بیت‌المال تا ببینند و بشنوند که چرا در این کشور‌ها با مشکلاتی مانند ما روبرو نیستند.

بهتر نیست به جای انداختن تقصیرها به گردن دیگران، به دنبال سهم خود باشیم. تصمیم‌های فرهنگی خود را شخم بزنیم و ببینم در تمام این سال‌ها چه کاشته‌ایم که حالا این تضادهای فرهنگی را درو می‌کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حجاب گشت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زلزله شدید تهران مرده‌ها خوشبختند!

حسین ایمانی جاجرمی به خبرآنلاین گفت: «مسئله سوانح طبیعی، سیل، زلزله و خشکسالی برای ما باید مهم باشد و در هر تصمیم‌گیری لحاظ شود. اگر درک‌مان این است که مخاطرات طبیعی زندگی ما را تهدید می‌کند در هر تصمیم‌گیری باید این سوانح را در اولویت قرار دهیم، اما اگر زلزله شدید در تهران بیاید، باید شهر را به‌عنوان یک قبرستان بگذارید و دنبال یک جای دیگر باشید تا پایتخت درست کنید.»

او ادامه داد: «در زلزله شدید تهران کشتار تا ۲ میلیون نفر را عنوان می‌کنند.در این زلزله مردها خوشبختند چراکه مسئله اصلی زنده‌ها هستند، وقتی راه‌ها تخریب شده آیا امکان اسکان ۵ میلیون زلزله زده وجود داد؟»

این جامعه شناس بیان کرد: «مانورهای آمادگی برای زلزله چه زمانی برگزار می‌شود؟ در زلزله کرمانشاه که در تهران هم احساس شد یک عده‌ای می‌گفتند برویم ورزشگاه آزادی و عده دیگری می‌گویند نه. مدیریت بحران وجود ندارد، البته نباید آنها را ملامت کرد. ما یک زندگی پرریسک داریم. ما به‌خطر می‌خندیم. جامعه‌ای که امیدش به‌آینده را از دست بدهد کوتاه مدت فکر می‌کند. مشکل اینجاست. شما باید برای هزار سال دیگر فکر کنید. آمریکایی‌ها این کار را می‌کنند. عرب‌ها یاد گرفته‌اند به‌آینده فکر کنند. ما تصویری از آینده نداریم. داده‌های اجتماعی می‌گوید بخش عمده‌ای از مردم نسبت به‌آینده فکر نمی‌کنند. اینها هشدار است. شما می‌توانید به‌هشدار بی‌توجه باشید یا توجه کنید.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1893645

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • در زلزله شدید تهران مرده‌ها خوشبختند!
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخورد‌های غیرمتعارف گشت ارشاد
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخوردهای غیرمتعارف گشت ارشاد /به استناد کدام قانون ماموران با این شیوه با بانوان برخورد می کنند؟
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد
  • پیش‌بینی دو میلیون مرگ و میر در زلزله شدید تهران
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است
  • نواصولگرایان مخالف گشت ارشاد
  • دفاع تمام قد وزیر کشور از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • دفاع تمام قد وزیر کشور از عملکرد گشت ارشاد در خیابان ها