Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن این بیانیه آمده است: 

 

 

حفظ حجاب و حفظ عفت، حفظ خط اسلام و ایمان مردم است. (مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای )

در یک نگاه اجمالی به انواع حملات دشمن به حوزه فرهنگ و دین همواره حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین اهداف نظام استکباری جهت ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محور از دوران کشف حجاب تاکنون به شکل‌های مختلف بر اساس شرایط روز ادامه داشته و هر روز هجمه سنگین‌تر می‌شود. 

تاکید علمای دین و بویژه رهبر معظم انقلاب بر حوزه عفاف و حجاب نیز در راستای مقابله با این حمله دشمن می‌باشد. متاسفانه در این حوزه و در این جنگ فرهنگی و این هدف دشمن مانند بعضی از حوزه‌های دیگر علیرغم تبیین روش و منش دشمنان از سوی فرماندهی معظم کل قوا اقدام موثری از سوی مسئولین ذیربط صورت نپذیرفته است و این جبهه با خلا برنامه‌ریزی و اجرای صحیح و درست روبرو بوده است. در آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها و حوزهها هیچ برنامه مشخص، منسجم و موثری در۴۰ سال گذشته در این خصوص مشاهده نشده است و حتی گاهی این مهم با حرکت‌ها و برنامه‌های نسنجیده تبدیل به ابزار دشمن در جهت نفوذ بیشتر در تفکر بخشی از مردم و جوانان شده است.

ورود به این حوزه نیازمند مطالعات علمی، آسیب شناسی و شناخت دقیق روش دشمن و در نهایت ارائه محصولات فرهنگی مختلف اعم از محصولات فرهنگی، پوشش و لباس و غیره می‌باشد که یک نگاه کلی ضعف در همه حوزه‌های مربوطه به عفاف و حجاب را نشان می دهد.

در راستای حفظ و ترویج حجاب آنچه که بیش از همه چیز موثر است همت و نگاه بانوان محترم جامعه اسلامی است. بانوان محترم ضمن شناخت هجمه دشمن و درک صحیح علت اصرار دشمن در این حوزه باید تلاش نمایند که با حفظ عفت خود در جهت ترویج حجاب و عفاف بین نسل جوان تمامی تلاش خود را بکار ببندد و مطیع اوامر ولی امر مسلمین باشند تا در درگاه الهی سربلند بیرون آیند.

بسیج اساتید استان اصفهان ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی بعنوان بزرگ‌ترین پاسداران حوزه عفاف و حجاب به دستگاه‌های مسئول، اساتید و علما هشدار می‌دهد که ادامه وضعیت انفعالی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و بویژه  حجاب و عفاف ضربات سنگینی را بر پیکر اجتماع و بویژه جوانان وارد خواهد ساخت و لذا لازمست در این حوزه فعالیت‌های موثری در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب صورت پذیرد. همچنین اساتید بسیجی آمادگی خود را در جهت حضور علمی در راستای ترویج فرهنگی دینی با نگاه تخصصی و تولید محتواها و محصولات فرهنگی اعلام می دارد.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

به گزارش مهر، فرزاد جهان‌بین رییس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای به روسای استان ها و واحدهای ویژه اعلام کرد: با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی‌های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش‌ از این نیز بیان‌ شده است موارد زیر جهت اجراء ابلاغ می‌شود:

«۱-براساس تبصره ۲ ماده ۹ دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتاً از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده‌است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیماً به کمیته انضباطی ارسال گردد.

۲-کسانی که براساس بندهای ۱ تا ۴ ماده ۹ همان دستورالعمل تذکر گرفته‌اند و پرونده‌شان می‌باید به کمیته انضباطی برود، حکمشان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد، صادر شود چراکه عملاً باوجود ۴ مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.

۳-ابلاغیه این‌جانب به شماره/۱۱/۸۵۷ ص مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ در خصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تأکید قرار می‌گیرد.

مسئولیت این امور بر عهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می‌شود.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برنامه دانشگاه تهران برای عفاف و حجاب دانشجویان، کارکنان و اساتید/ تهیه لباس فرم برای کارکنان استاد دانشگاه: حجاب و عفاف مختص زنان نیست

دیگر خبرها

  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند
  • ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب