Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محسن شهبازی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس‌ در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه از ۲۶۸ نفر نوجوان و جوان هرمزگانی که در مرحله استانی مسابقات قرآنی شرکت کرده بودند پس از کسب رتبه‌های برتر ۱۷ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، اظهار کرد: قرآن، عترت و نماز در زندگی فردی و اجتماعی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، به رقابت پرداختند. برندگان مرحله استانی به مرحله کشوری که در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
حجت‌الاسلام شهبازی با بیان اینکه شناسایی نوجوانان و جوانان قرآنی یکی از اهداف مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: تشویق و ترغیب آنان برای توسعه فرهنگ قرآنی در اجتماع و ایجاد سبک زندگی قرآنی از جمله اهداف اداره اوقاف است.
وی گفت: انسان‌ها در سایه تمسک به قرآن و اهل‌ بیت‌(ع) می‌توانند به سعادت دنیوی و اخروی برسند، زیرا این دو امانت الهی است بدون شک ارتباط قلبی جوانان با قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی باعث می‌شود تیر استکبار جهانی به سنگ بخورد و تهاجم فرهنگی کارساز نباشد.
این مقام مسئول افزود: قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها نقش فراوانی دارد که با توجه به آن هر فردی می‌تواند معیار‌های زندگی خود را انتخاب کند، یکی از نکات بارزی که ما می‌توانیم به آن اشاره‌ کنیم این است که در اجتماع ما هرکس با قرآن انس بگیرد می‌تواند زیباتر نقش خود را در زندگی ایفا کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس با اشاره به سوره نساء و طلاق افزود: این دو سوره بیشتر در مورد حق‌وحقوق اجتماعی انسان‌ها در جامعه است و هنگامی‌که افراد با قرآن مأنوس می‌شوند از حق‌وحقوق خود در جامعه باخبر می‌شوند.
وی افزود: قرآن سراسر آیات انذار و بشارت است. آیات بشارت، ما را به کار‌هایی راهنمایی می‌کند که باعث آرامش فردی و اجتماعی می‌شود و ما را در دنیا و در آخرت به بهشت می‌رساند و عمل نکردن به آیات حاصلش همین آسیب‌های اجتماعی است و ازاین‌رو اوقاف سعی کرده با استفاده از مبلغان و مشاوران و با برگزاری مسابقات و جشن‌ها و آیین‌های مذهبی، به انتشار سبک زندگی قرآنی و اسلامی بپردازد.
شهبازی در پایان با توجه به جشن‌های دهه کرامت گفت: از جمله برنامه‌های شاخص اوقاف جشن‌های دهه کرامت است که از شب ۲۰ تیرماه تا ۲۳ تیرماه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در چهار بقعه هرمزگان، شاه محمدتقی، سید مظفر‌ و شاه معز الدین با حضور کاروان خدام رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تایباد گفت: دختران هنرمند این خطه مرزی با کسب مقام نخست در دومین جشنواره سرود آفرینش، به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.   طاهره سیدین افزود: این دوره از مسابقات در ۲ بخش کانونی و آزاد به صورت غیرحضوری برگزار شد و هیات داوران آثار را در مشهد ارزیابی کردند.   وی اظهار کرد: در مرحله استانی این مسابقات، گروه پرورش فکری کودکان و نوجوانان تایباد به سرپرستی کلثوم عزتی و در بخش آزاد گروه آواهای محلی صبای این شهرستان به سرپرستی خلیل شیری توانستند جواز شرکت در مرحله بعدی مسابقات را کسب کنند.   وی ادامه داد: دومین جشنواره سرود آفرینش در مقطع راهنمایی با شرکت ۱۱ گروه در بخش کانونی و چهار گروه در بخش آزاد برگزار شد.   مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تایباد گفت: این دوره از مسابقات با موضوع سروده های کلاسیک و محلی به کار خود در خراسان رضوی پایان داد.   سیدین افزود: همچنین سال گذشته، کلثوم عزتی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان رتبه نخست بخش بین الملل جشنواره قصه گویی خراسان رضوی را از آن خود کرد.   شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش