Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛  همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف پایگاه خواهران منتظران حضرت مهدی(عج) فیل آباد شهرستان فارسان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی در محل امامزاده عبدالله نمودند.

در این کارگاه آموزشی محوریت بحث بر خانواده و تاثیر حجاب و عفاف بر استواری و تحکیم خانواده ها قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل خانواده در جمع بسیجیان فیل آباد گفت: حجاب معرف شخصیت زن است و بحث عفاف و حجاب از دو بعد باید بررسی شود. حجاب، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بعد ايجابي و سلبي است. بعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است و اين دو بعد بايد در کنار يکديگر باشند؛ تا حجاب اسلامي محقق شود.

آقای ایمانی در ادامه به آثار و پیامدهای رعایت حجاب اشاره نمود و افزود: از آثار و پیامدهای رعایت حجاب می توان به دو بُعد فردی از جمله احترام به شخصيت زن به واسطه ي رعايت حجاب، مصونيت ارتباطات زن با مردان غريبه، حفظ اعتقادات مذهبي براي افراد، حفظ عفت زن و جلوگيري از فساد و ناهنجاري و بُعد اجتماعی از جمله سلامت نسل جديد جامعه، پيشگيري از فساد اخلاقي، مبارزه با مظاهر بي ديني، حفظ کيان خانواده اشاره نمود.

وی ادامه داد: مادر و حفظ حرمت مادر در خانواده مهمترین اصل است و اگر یک خانواده زیربنای دینی داشته باشد و به اصول و قواعد دین پایبند باشند بدون شک این امر محقق خواهد شد. کسانی که می گویند ما حجاب نمی خواهیم اول اینکه از فواید حجاب خبر ندارند و دوم اینکه بُعد اجتماعی حجاب را در نظر نمی گیرند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب

آفتاب‌‌نیوز :

 در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رئیس پلیس کشور ضمن تاکید بر تداوم فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب و طرح نورِ فراجا، از کم کاری و کم تحرکی برخی از دستگاه‌ها گلایه شد.

در این نشست از پلیس به عنوان حافظ و ارتقاء دهنده امنیت روانی و اجتماعیِ ایران اسلامی تقدیر شد.

اعضای این کمیسیون ضمن قول همکاری در تقویت همه جانبه فراجا در راستای مواجهه موثر با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از طرح نور، تاکید کردند: ضرورت انجام ماموریت‌های بر زمین مانده سایر دستگاه‌ها و متولیان در این زمینه به شدت احساس می‌شود؛ و نباید پلیس در این میان تنها بماند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • چهارمین اطلاعیه پلیس درباره عفاف و حجاب / هوشمندسازی در طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص عفاف و حجاب
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان