Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@17:05:47 GMT

حمایت کشورهای عربی از اقدامات ضد اسلامی چین

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۴۵۴۰

حمایت کشورهای عربی از اقدامات ضد اسلامی چین

۳۷ کشور جهان از جمله تعدادی از کشورهای عربی از تدابیر اتخاذ شده پکن ضد مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرانس 24، در پاسخ به نامه انتقاد آمیز شدید 22 کشور جهان نسبت به سیاست پکن در قبال مسلمانان منطقه سین کیانگ در شمال این کشور، 37 کشور از جمله عربستان و کره شمالی در نامه مشابهی از سیاست پکن ضد اقلیت مسلمان این منطقه حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیران 37 کشور جهان از جمله عربستان، بحرین، عمان، کویت، قطر، امارات متحده عربی، پاکستان، میانمار، فلیپین، بلاروس، روسیه، ونزوئلا، کره شمالی، کوبا، برخی از کشورهای آفریقایی این نامه را امضا کردند.

22 کشور جهان که بیشترشان غربی بودند، در نامه خود به سازمان ملل متحد از سیاست های پکن در سین کیانگ انتقاد و چین را متهم به بازداشت یک میلیون مسلمان اویغور در این منطقه کردند.

نامه 37 کشور جهان  به «کولی سیک» رئیس شورای امنیت و « میشل باشلت» رئیس کمیساریای حقوق بشر در سازمان ملل ارسال شد.

این نامه حمایت آمیز، به ستایش چین پرداخته و در آن آمده است که چین دستاوردهای قابل ملاحظه ای در زمینه حقوق بشر انجام داده است.

در این نامه آمده است که در مقابله با چالش خطرناک تروریسم و افراطی گری، چین سلسله تدابیری را برای مبارزه با تروریسم و نابودی افراطی گری از جمله برپایی مراکز آموزش حرفه ای اتخاذ کرده است.

این کشورهای در نامه خود تاکید کردند که امنیت به سین کیانگ بازگشته است. چین تعدادی از دپیلمات ها و روزنامه نگاران را به سین کیانگ دعوت کرده است تا بینند و بشوند که آنچه رسانه ها نقل می کنند، به طور کامل تناقض دارد.

این نامه از جامعه بین الملل خواست به بازار اتهام زنی که با استناد به اطلاعات غیرمستند قبل از بازدید سین کیانگ است، نپردازند.

چین پنجشنبه گذشته نامه 22 کشور جهان به سازمان ملل متحد در محکومیت برخورد پکن با اقلیت های قومی در منطقه سین کیانگ را محکوم کرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه اردبیل شورای نگهبان عفاف و حجاب کانون های مساجد شبستان یزد جشن های دهه کرامت حجاب و عفاف کشورهای عربی مسلمانان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی از برخی کشورهای عربی به دلیل تلاش برای کمک به رژیم صهیونیستی به منظور دفع پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به این رژیم انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه NBC News گفت: ایران به‌دنبال گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه نیست، اما اگر به آن تحمیل شود، آماده جنگ است.

نعیم قاسم افزود: با ارزیابی واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق، می‌خواهیم هدف ایران از این پاسخ را مشخص کنیم؛ همه مقامات ایرانی گفتند که هدف ما رساندن موشک‌هایمان به اسرائیل است و این هدف محقق شد؛ چراکه بیش از ۱۲ موشک بالستیک به پایگاه «نواتیم» در «نقب» و پایگاه دیگر در «جبل الشیخ» رسیدند و اسرائیلی‌ها به چهار فروند از آنها اعتراف کردند.

وی افزود: هدف ایران دستیابی به چیزی استثنایی نبود، بلکه می‌خواست موشک‌هایش را به اراضی اشغالی برساند و این کار را کرد.

وی درباره تلاش برخی کشورهای عربی برای دفع حمله ایران نیز گفت: شایسته هیچ کشور عربی نبود که از اسرائیل در این زمینه حمایت کند و در این زمینه هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست. در هر صورت این ملت‌ها هستند که اتخاذ کنندگان این تصمیمات را مجازات خواهند کرد. از نظر ما، مشارکت یا عدم مشارکت آنها در حمایت از اسرائیل هیچ سودی ندارد و دیدیم که آمریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل همگی برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی متحد شدند و در نهایت موشک‌هایی که ایران می‌خواست به اراضی اشغالی برساند را رساند و من معتقدم که این پیامی برای همه آنها است.

نعیم قاسم ادامه داد: ایران به طور عملی و واضح اعلام کرد که به دنبال جنگ نیست و به حمله به ساختمان کنسولگری در دمشق پاسخ داده و دیگر درصدد ادامه تنش نیست. من معتقدم که ایران در آنچه می‌گوید صادق است، اما اگر اسرائیل دوباره به ایران حمله کند، چه مستقیم و چه علیه منافع ایران در منطقه، تهران حق دارد پاسخ دهد، در واقع ایران می‌گوید که با قاطعیت پاسخ می‌دهد و اطلاعات ما حاکی از آن است که اگر اسرائیل اقدامی کند، ایران آماده پاسخگویی قدرتمند است.

وی افزود: ایران به کسی برای دفاع از خود یا دفع ظلمی که در حقش شده است نیاز ندارد. به دنیا اعلام کرده بود که به حمله به کنسولگری خود پاسخ خواهد داد و بنابراین اگر حمله دیگری اتفاق بیفتد، ایران پاسخ خواهد داد.

نعیم قاسم درباره مشارکت حزب‌الله در پاسخ به رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، قطعا پاسخ خواهیم داد، اما ما در لبنان خواهان یک جنگ بزرگ یا یک جنگ همه‌جانبه نیستیم، اما نمی‌پذیریم که اسرائیلی‌ها بیش از این به جنایاتشان ادامه دهند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: هر چه اوضاع بدتر شود با قدرت بیشتری وارد جنگ می‌شویم، ما روشی را برای پرتاب موشک‌های «برکان» و پهپادهای مسلح که به سایت‌های حیاتی اسرائیل می‌رسند، در پیش گرفته‌ایم و موشک‌های «الماس» را آزمایش کرده‌ایم که قادر به هدف قرار دادن خطوط پشتی دشمن هستند.

وی اضافه کرد: تصمیم ما این است که جنگی همه جانبه به راه نیندازیم و فقط از غزه حمایت کنیم و این حمایت با آواره کردن بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی از شهرک‌ها و وارد کردن خسارات مادی فراوان به آنها بود.

نعیم قاسم همچنین گفت که واشنگتن در جنگ غزه دست دارد و ریاکاری «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با صحبت درباره موضوع بشردوستانه مثمر ثمر نخواهد بود.

وی تاکید کرد که اختلاف بایدن و نتانیاهو بر سر ابزار کشتار فلسطینی‌ها است نه اصل کشتار.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران