Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:48:59 GMT

کارگروه تنظیم بازار باید قوی و منسجم عمل کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۵۰۰۶

کارگروه تنظیم بازار باید قوی و منسجم عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی ظهر شنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در محل استانداری زنجان، بابیان اینکه در حال حاضر برخی نوسانات قیمت در بازار وجود دارد، بر لزوم عملیاتی شدن مصوبات ستاد تنظیم بازارتأکید کرد و افزود: باید نظارت مستمر و هدفمند در بازار صورت بگیرد و با برهم زنندگان آرامش بازار برخورد جدی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه کارگروه تنظیم بازار باید قوی و منسجم عمل کند، ادامه داد: بازار زنجان به‌صورت جدی و هدفمند مورد رصد بازرسان قرار بگیرد و از سوءاستفاده برخی افراد از وضعیت موجود در بازار جلوگیری شود.

استاندار زنجان بابیان اینکه درصورتی‌که ستاد تنظیم بازار استان عملکرد قوی داشته باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود، گفت: در بازرسی هایی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است، مقدار زیادی کالای قاچاق کشف و ضبط‌شده است.

حقیقی در ادامه با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب در برخی نقاط استان، افزود: اعتبارات برای بازسازی و نوسازی اماکن خسارت دیده از سیل امسال ابلاغ شده و مسئولان استانی باید برای بهره‌مندی از این اعتبارها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای هزینه کرد و تخصیص این بودجه باید هماهنگی کامل با ستاد مرکزی بازسازی انجام شود، گفت: در خصوص سیل وظایفی که به بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برای بازسازی محول شده بود، بررسی شد.

حقیقی در ادامه به نوسانات قیمت مسکن در استان زنجان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم ساماندهی به این مجموعه، افزود: مراکز مشاوره املاک غیرمجاز در استان تعطیل شده و بنگاه‌های دارای مجوز هم کددار شوند تا مدیریت و نظارت دقیقی بر بازار مسکن استان صورت بگیرد.

کد خبر 4665167

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی شورای برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال

مسعود رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر مصوبه دولت به سبب تمدید تخصیص ارز دولتی به واردات، قیمت گوشت های تنظیم بازار تغییری نداشته است.

به گفته او، بنابر آمار به طور متوسط از ابتدای سال ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد و در بازار توزیع شده است.

رسولی با بیان اینکه با توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در استان تهران و البرز، فروشگاه ها مملو می شود، افزود: با رفع مسائل و مشکلات واردکنندگان توسط وزارت جهاد پیش بینی می شود که حجم واردات افزایش یابد.

دبیر انجمن بسته بندی صنعت گوشت ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که با برنامه ریزی دولت برای افزایش حجم واردات به دیگر استان ها، فروشگاه ها مملو از گوشت شود.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد واردات گوشت را بخش خصوصی انجام می دهد، گفت: با افزایش حجم واردات گوشت در کنار عرضه بره داخل، بازار به تعادل می رسد. براین اساس گوشت های تنظیم بازار به ارتقای سرانه مصرف کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خروج ۴۲۴ میلیارد تومان نقدینگی از صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند