Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول با شتابزده توصیف کردن اقدام بانک مرکزی در انتشار اعلامیه اخیر مبنی بر ممنوعیت فعالیت در حوزه ارزرمزها، از رونمایی از یک ارزرمز بومی با مجوز بانک مرکزی خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، شهاب جوانمردی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال با شتابزده توصیف کردن اقدام بانک مرکزی در انتشار اعلامیه اخیر مبنی بر ممنوعیت فعالیت در حوزه رمزارزها، از رونمایی از یک ارز رمز بومی که با مجوز بانک مرکزی تولید شده، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نایب‌رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با تاکید بر تسریع دولت در تدوین قانون مرتبط با ارز رمزپایه‌ها در کشور، از خلق ارز رمزینه جدیدی در ایران خبر داد که به گفته وی، با هماهنگی بانک مرکزی و توسط کنسرسیومی از شرکت‌های بخش‌خصوصی در حوزه آی‌تی ساخته شده‌است.

جوانمردی با اشاره به اطلاعیه اخیر بانک مرکزی در رابطه با ممنوعیت مبادله ارزهای رمزنگاری‌شده در کشور، گفت: مسئولان بانک مرکزی قدری شتابزده عمل کردند و باید تا هفته آینده و رونمایی از آیین‌نامه دولت درباره فعالیت اقتصادی ارزهای رمزینه، منتظر می‌ماندند.

به گفته وی، در خلاء قانونی مربوط به ارزهای رمزینه در کشور، دولت عملاً از منافع این حوزه به دور مانده است در حالی که با تدوین قوانین این صنعت، چارچوب کسب‌وکار ارزهای رمزینه در کشور شفاف خواهد شد.

جوانمردی سپس از خلق اولین ارز رمزنگاری‌شده بومی ایران خبر داد و گفت: این رمزارز جدید با هماهنگی بانک مرکزی و از سوی کنسرسیوم مشترک چندین شرکت بخش خصوصی در حوزه آی‌تی و فناوری اطلاعات، خلق شده و ضمن آنکه پشتوانه آن، طلاست اما کارکرد و اهداف متفاوتی در مقایسه با سایر رمزارزهای خارجی دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، در توضیح کارکردهای ارز رمزپایه خلق شده از سوی بخش‌خصوصی، گفت: این ارز رمزنگاری‌شده با هدف کمک به استفاده بهینه از منابع فریز شده بانک‌ها، خلق شده‌است و به عنوان نمونه از آن می‌توان برای تبدیل املاک به وثایق مورد نیاز بنگاه‌ها بهره برد.

به گفته وی، ارز رمزنگاری‌شده پیمان، در تابستان سال جاری به صورت تجاری عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجوز بانک مرکزی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: رویکرد ما بهره گیری هر چه بیشتر از توان نخبگان در مجموعه های وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور بیش از هزار شرکت در حوزه وزارت نیرو فعال هستند که زمینه فعالیت ۸۰ درصد از این شرکت ها نیز در حوزه برق است.

کارگر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: عمده این موفقیت در گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه آب و برق خود را نشان داد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون ۶۰ نفر جذب شده اند و فرآیند جذب ۱۲۶ نفر نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به سرعت گرفتن جهاد آبرسانی به روستاها در کشور اشاره کرد و گفت: رکورد زنی در کاهش اجرای پروژه‌ها از نظر زمانی، از دیگر موفقیت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. همچنین وزارت نیرو در حوزه نظام بهره وری طی ۲ سال گذشته رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب کرده است.

شایان ذکر است، به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، طرح جذب نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی به همت بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود.

متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6085062 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت