Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیات موسوم به "پنجه ـ ۲" علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه تحولات عملیات "پنجه ۱" که در هاکورک واقع در شمال عراق با موفقیت انجام شد، نیروهای ارتش ترکیه شامگاه جمعه عملیات موسوم به "پنجه ۲" را در مناطق مختلفی که "تروریست‌ها" در آن مستقر هستند، آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این عملیات طبق برنامه‌ریزی با پشتیبانی نیروی هوایی و زمینی ادامه می‌یابد.

در این بیانیه همچنین به تداوم عملیات پنجه ۱ برای هدف قرار دادن انبار مهمات و مخفیگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در منطقه هاکورک اشاره شده است.

از سوی دیگر، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در سخنانی اظهار کرد که وزارت دفاع ترکیه از ۲۷ مه گذشته تاکنون ۱۴۳ تن از عناصر پ.ک.ک را در عملیات مداوم خود علیه این نیروها "خنثی" کرده است که ۶۱ تن از آنها در عملیات "پنجه" خنثی شده‌اند.

وی افزود: نیروهای ترکیه به عملیات خود علیه تروریسم ادامه می‌دهند و به منظور تضمین باقی ماندن حکومت ترکیه، حاکمیت و استقلال آن در داخل کشور، عراق، سوریه و دریاها مبارزه می‌کند.

آکار تصریح کرد که ارتش ترکیه به وظایف خود در چارچوب ناتو، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا عمل می‌کند و در صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی سهیم می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای ترکیه از جایگاه بالا و منحصر بفرد خود به ویژه در سطح ناتو حفاظت می‌کنند. سازمان گولن که عناصر آن به داخل نهادهای دولت نفوذ کرده بودند ۱۵ ژوئیه قصد خیانت علیه نیروهای مسلح و دموکراسی ترکیه را داشتند که کشور پیشتر شاهد آن نبوده است.

این مقام ترکیه‌ای گفت: موفقیت‌هایی که نیروهای ترکیه در جریان عملیات‌ها و مانورهای بزرگ در داخل و خارج کسب کرده‌اند تنها نشانه برای افزایش توان خود تا زمان پاکسازی از عناصر گولن است.

آکار در ادامه به عملیات‌های "سپر فرات"، "شاخه زیتون"، "پنجه" و عملیات‌های مداوم خود در شرق و جنوب شرقی ترکیه اشاره کرد و افزود: ارتش ترکیه با جدیت به تلاش‌های خود به منظور مقابله با تلاش‌ها برای هدف قرار دادن حاکمیت و استقلال ملت ترکیه در دریای اژه، دریای مدیترانه و قبرس ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم

به گزارش جماران؛ رسانه‌های ترکیه از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه «سولو سارای» استان «توکات» در شمال این کشور خبر دادند.

به گفته رسانه ها خانه‌های روستایی در این زلزله آسیب دیده‌اند.‌ هنوز از تلفات احتمالی این زمین لرزه که عصر امروز پنجشنبه رخ داده، خبری اعلام نشده است.

 

حجم ویدیو: 9.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • عملیات« وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • فرمانده شمال شرق ارتش: عملیات «وعده صادق» یک بازدارندگی قوی بود
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران