Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@00:45:02 GMT

الحشد الشعبی متعلق به کل عراق است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۵۲۶۵

الحشد الشعبی متعلق به کل عراق است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق از «جانشفانی‌های» نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) قدردانی کرد.

الشمری در جریان سخنرانی در مراسم شهدای الحشد الشعبی که سازمان «بدر» آن را برگزار کرد، تصریح کرد که الحشد نام بزرگ و عنوانی برای کل ملت عراق است.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از وزیر دفاع عراق گزارش داد که «الحشد، مختص یک قشر یا وقف یک منطقه از میهن (عراق) نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اعلام کرد که نیروهای الحشد در میادین نبرد، مانند قهرمان بودند و در پایان بخشیدن به نبردها، مشارکت مهمی داشتند.

الشمری خاطر نشان کرد، فتوای جهاد کفایی که در پی آن، الحشد الشعبی تشکیل شد، مسائل امنیتی را متوقف کرد و «به نیروهای ما فرصت بزرگی داد تا این شُک را جبران کرده و به [مرحله] عملیات پیروزی منتقل شوند».

وزیر دفاع عراق درباره فرمان اخیر «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق تأکید کرد که این فرمان، به خاطر قدردانی از نقش الحشد و جانفشانی‌های آن و تکریم «شهدای بی‌گناه آن و حمایت از آن در برابر ادعاهای گمراه کننده و باطل است».

اشاره الشمری به فرمان 10 بندی عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق است که اخیرا درباره وضعیت نیروهای الحشد الشعبی صادر کرد.

در فرمان 10 بندی نخست وزیر عراق آمده است که الحشد الشعبی «بخشی جدانشدنی از نیروهای مسلح عراق» است و آن دسته از گروه‌هایی که تمایل ندارند به «نیروی مسلح عراق»‌ بپیوندند، می‌توانند جدا شوند و به کار سیاسی بپردازند.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست وزیر اسبق عراق نیز جمعه (روز گذشته) تأکید کرد که الحشد الشعبی، تضمین و سوپاپ اطمینان امنیت عراق است.

رئیس ائتلاف دولة القانون اظهار داش) که نقش الحشد به پایان نرسیده و نیاز به آن منتفی نشده است. افزون بر این باید، اصل تکریم [آن] به خاطر اقداماتی که انجام دادند و [دستاوردهایی] که محقق کردند» رعایت شود.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

عبدالطیف رشید، رئیس جمهور عراق خطاب به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق تعرض به شهرهایش را برنمی‌تابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق نمی‌پذیرد کشورش محل درگیری یا تهدیدی برای کشورهای همسایه باشد و هر گونه تعرض به شهرهای خود را نیز برنمی‌تابد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، رئیس جمهور هر دو کشور در این دیدار بر لزوم توقف تجاوز به غزه ، حمایت از مردم فلسطین، اهمیت کاهش تنش‌ها و اتخاذ تفاهمات و گفت‌وگوی سازنده تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ترکیه ای خود بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرزها و مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی، زیست محیطی و بحران آب تاکید کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه در این سفر، پرونده های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از دیدار با رئیس جمهور عراق در کاخ دولتی در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان پس از آن به اربیل می رود. این سفر بعد از 12 سال انجام گرفت.

اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد