Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی و روستایی بنیاد مسکن خراسان ‌شمالی با بیان اینکه 12 روستای استان در معرض خطر سنگ ریزش قرار دارند، گفت: هفته جاری درباره اتخاذ راهکاری ایمن و کم هزینه برای مسئله رفع مخاطرات سنگ ریزش کوه در روستای اسفیدان تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر صابری، معاون عمرانی و روستایی بنیاد مسکن خراسان ‌شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: 12 روستای استان با خطر سنگ ریزش کوه های مجاور خود مواجه هستند که روستاهای گلیان در شهرستان شیروان، زوعلیا در شهرستان مانه و سملقان همچنین روستای اسفیدان در شهرستان بجنورد از جمله این روستاها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بارندگی های اسفند ماه 97 تا اردیبهشت ماه 98 مسئله خطر سنگ ریزش کوه همجوار روستای اسفیدان را جدی تر کرده است.

صابری عنوان کرد: اداره کل بنیاد مسکن استان به دنبال این دغدغه از کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور برای بررسی مسئله خطر سنگ ریزش روستای اسفیدان دعوت کرد که کارشناسان این پژهشکده نیز با حضور در روستای اسفیدان از این منطقه بازدید کردند تا پس از مطالعات، راهکار یا راهکارهایی را برای رفع این خطر ارائه کنند.

وی افزود: مطالعات انجام شده در روستای اسفیدان حاکی از آن است که تثبیت سنگ ها، خطر ریزش کوه را تا 100 درصد مرتفع نمی کند درحالیکه هزینه تثبیت سنگ ها نیز بسیار بالا است.

وی گفت: به عقیده بنده جابجایی اهالی این روستا که در محل خطر هستند به نقطه ایمن دیگری در این روستا، راهکاری ایمن تر، منطقی تر و کم هزینه تر است.

صابری در ادامه با یادآوری این مطلب که مسئله سنگ ریزش کوه در روستای اسفیدان در سال 75 و بروز زلزله مهیب در آن سال نیز به یک مسئله جدی تبدیل شد، بیان کرد: پس از این واقعه بخشی از دیم زارهای این روستا در قالب طرح توسعه این روستا و برای جابجایی روستاییان از محل خطر به محل این دیم زارهای بی خطر پیش بینی و جانمایی شده بود.

وی اعلام کرد: علاوه بر اینکه برای این جابجایی، زمین پیش بینی شده و آماده واگذاری است همچنین تسهیلات بانکی برای ساخت خانه های جدید در اراضی پیش بینی شده نیز به متقاضیان این روستا اعطا می شود.

معاون عمرانی و روستایی بنیاد مسکن خراسان‌ شمالی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه این مسئله با دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی مطرح شده است، هفته جاری ستاد بحران استان به منظور اتخاذ راهکاری منطقی برای رفع مخاطرات سنگ ریزش کوه در روستای اسفیدان با برگزاری جلسه تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سئوال مسابقه شماره ۱۷ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی

دریافت 26 MB

به گزارش خبرنگار مهر سوال مسابقه روز هفدهم پویش زندگی با آیه‌ها اعلام شد.

بر این اساس کدام آیه به جامعه صالحی که مؤمنین بنا می‌کنند و در آن امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد اشاره می‌کند؟ الف) آیه ۳۹ سوره یوسف ب) آیه ۱۵۰ سوره نساء ج) آیه ۲ سوره بقره د) آیه ۴۱ سوره حج

جهت پیوستن به زندگی با آیه‌ها و شرکت در مسابقه روزانه همراه با جوایز نفیس شامل کمک هزینه حج عمره، کربلای معلی و سفر مشهد مقدس و… عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۵۲۱۳ ارسال کنید.

کد خبر 6064006

دیگر خبرها

  • سئوال مسابقه شماره ۱۷ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • بازدید ۱۴۰۰ گردشگر از پایگاه گردشگری رویین در خراسان شمالی
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • ریزش سنگ در این جاده شمالی/ ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • اسکان اضطراری خانواده های در معرض خطر حصیرآباد
  • ریزش کوه در محور پلدختر-خرم‌آباد
  • ریزش کوه در محور پلدختر-خرم‌آباد/ اسکان ۶۱ مسافر در معمولان