Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز حناچی در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی مناطق ۲۱ و ۲۲ و کنترل سیلاب شمال و غرب شهر تهران گفت: تهران اساساً در امتداد هفت یا هشت روددره شکل گرفته است و سالیان سال روددره‌ها در امتداد شهر تهران ادامه داشته‌اند و پس از عبور از رودخانه‌های مختلف به دریاچه می‌رسیدند. هر چه دخل و تصرف ما در طبیعت بیشتر می‌شود باید تمهیدات و یا تبعات آن را بپذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، او افزود: از دهه ۴۰ در حوزه کنترل آب‌های سطحی کارهایی آغاز شده اما در برخی از مناطق تهران وضعیت کنترل این آب‌ها رها شده بود. یکی از رودخانه‌های وحشی تهران که در مواقع بارش شدید دبی زیادی دارد، رودخانه وردآورد است که در پروژه امروز می‌توانیم آب‌های ناشی از بارش‌های شدید را مهار کنیم.

حناچی ادامه داد: در حقیقت طرح ما ۸۴۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد تا بتوانیم آب‌های غرب و شمال تهران را کنترل کنیم و پروژه امروز تونلی به طول چهار کیلومتر است که ۲۰۰ میلیارد تومان از ۸۴۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد. توسعه تهران به گونه‌ای بوده که مسیر این روددره‌ها بسته شده و در مواقعی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

شهردار تهران اعلام کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه‌ای به موضوع کنترل سیلاب‌ها داشته و منابع مالی مورد نیاز در این حوزه را نیز تأمین کرده‌اند. بی‌تردید مسیرهایی که به مرور و با توسعه شهرها برای حرکت آب بسته شده با بارش‌های شدید، شهر تهران را دچار مشکل می‌کند لذا باید تمهیدات لازم را بیندیشیم و پروژه امروز نیز در همین راستاست.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که از محدوده غرب شهر تهران روزانه حدود ۴۰۰۰ خودرو به این شهر وارد می‌شوند؛ افزود: حجم زیاد جمعیتی که با هدف اشتغال از محدوده غرب وارد شهر تهران می‌شوند این محدوده را نیازمند برنامه ریزی‌های زیادی می‌کند لذا پروژه‌هایی همچون ادامه بزرگراه حکیم، پروژه دوگاز، محور شهریار و بزرگراه شهید لشگری از جمله پروژه‌هایی است که در این محدوده اجرایی خواهند شد.

حناچی ادامه داد: یکی از سیاست‌های همه کلانشهرها در کشور این است که به تناسب توسعه شهر باید توسعه حمل و نقل عمومی نیز انجام می‌شده که تهران در این حوزه قدری عقب است و انشالله آن را جبران خواهیم کرد.

شهردار تهران در خصوص بازچرخانی آب نیز گفت: موضوع بازچرخانی آب از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. برخی کشورهای پیشرفته ادعا می‌کنند ۸۰ درصد آب مصرفی خود را بازچرخانی می‌کنند. قطعاً باید به اندازه‌ای از طبیعت استفاده کنیم که امکان برگشت آن و جبرانش وجود داشته باشد.

با دستور پیروز حناچی، شهردار تهران در پایان این مراسم، آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محدوده بزرگراه فتح با آغاز به کار ماشین حفار TBM انجام شد.

کد خبر 447554

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۱ منطقه ۲۲ پیروز حناچی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است. فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی

کد خبر 846770 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد + فیلم
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • انسداد ۲ محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت