Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنیدی گفت: برای زائران و مهاجران در منشور شهرنشینی مشهد حق و حقوقاتی در نظر گرفته شده است در واقع این منشور،حقوق بشری منطبق با زمان و مکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «لعیا جنیدی»امروز( شنبه ۲۲تیر) در آیین رونمایی از منشور حقوق شهرنشینی مشهد مقدس گفت: اقدام شورای شهرمشهد مقدس در جهت اجرایی شدن منشورشهرنشینی کمک بسیار بزرگی به معاونت ما بود و من برای این امر مهم از شورای شهر مشهد مقدس تشکر می کنم؛ هم چنین ولادت امام رضا(علیه السلام) را نیز پیشاپیش تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به این که شهر مشهد شهر امام رئوفی است که رئفت ایشان هم به صورت نظری و هم به صورت عملی مشهود بوده است افزود:مسلم است که چنین شهری باید طلایه دار حقوق شهروندی باشد؛در مورد نام این منشور بنده صحبتی دارم ، بنظر من نام این منشور که بسیار کامل هم هست نباید شهرنشینی باشد زیرا در آن مسائلی هم چون حقوق بشر مطرح شده که فرا تر از شهرنشینی  است.

 

وی با بیان این که حقوق بشر فارغ از تابعیت و مکان است و امری کاملا مطلق به شمار می رود؛ گفت: در واقع منشور شهرنشینی مشهد توجهی به تابعیت و اقامت ندارد و زائران و مهاجران را نیز شامل می شود وبرای آن ها در این منشور حق و حقوقاتی در نظر گرفته شده است؛این منشور به میزان زیادی با حقوق بشر هم پوشانی دارد و در واقع این منشور حقوق بشری منطبق شده بر زمان و مکان است .

 

معاون حقوقی رئیس جمهوربا بیان این که در زمان اجرا شدن این منشور بسیاری از مسائل منطبق با زمان و مکان باید مشخص شود؛گفت:شهرهای دیگر باید بیایند و از این منشور الگو بگیرند و راهکارهایی برای خود داشته باشند؛پیشنهاد من این است که در اجرایی شدن این منشور از مفهوم حسن نیت نیز بهره گرفته شود .

 

جنیدی با بیان این که حق مشارکت یکی از مهم ترین مفاهیمی است که باید به آن پرداخته شود افزود:اگر مردم به این نتیجه برسند که برای پیشرفت باید با مشارکت راه ها را پیش ببرند و همه بارها به دوش دولت نیفتد،بسیاری از راه ها هموار می شود لذا در مسائل مختلف باید تصمیم گیری را به مردم سپرد .

 

وی با اشاره به این که احساس امنیت در این منشور ذکر شده که به اندازه خود امنیت اهمیت دارد ادامه داد:حق امنیت را باید وسیع دید؛یکی از بزرگترین مشکلات امروز ما تعرض به طبیعت و پیدایش حاشیه نشینی است که تمام شهر های ما با این دو مقوله دست به گریبان هستند و در این راستا مدیریت شهری باید فرهنگ سازی کند و موسسات عمومی می توانند در این امر کمک کننده باشند.

 

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت:در این منشور حق تفریح و سرگمی هم اورده شده است؛این موضوع را گاهی بسیار ساده می گیریم درحالی که بسیار بسیار اهمیت دارد؛جشن ها و اعیاد مذهبی باید به خوبی برگزار شوند زیرا این امر حق مردم است.

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت نماز جمعه کانون های مساجد مسجد دهه کرامت در فارس حجاب و عفاف اردبیل شیراز منشور حقوق شهرنشینی لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

تین نیوز

 وزارت راه وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • رمزگشایی از گورستان تاریخی هفتاد ملا (+عکس)
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند