Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه قیمت گذاری‌ها به هیچ عنوان جوابگوی هزینه ها را نمی‌دهد،گفت: ما مخالف کاهش قیمت‌ها نیستیم اما اگر کالایی کمتر از قیمت تمام خود به فروش رود اصلاً توجیح ندارد. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

بهادر احرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تولید محصولات فولادی بیش از نیاز داخل است، اظهار داشت: موانع صادراتی برای شمش و محصولات فولادی عاملی شده تا واحدهای تولیدی با مازاد تولید روبه رو شده و از طرف دیگر در بازار داخلی کالاها را ارزان  بفروش برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم تولیدکنندگان فولاد در تأمین نیاز داخلی کشور هیچ مشکلی ندارند، افزود: اما دولت برای تنظیم بازار داخل موانعی را در صادرات و قیمت گذاری محصولات فولادی اعمال کرده که این موضوعات مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد:در حال حاضر قیمت میلگرد آجدار در بازار ارزان تر از قیمت قراضه جهانی است که این موضوع ضرر تولید را هر روز بیشتر می‌کند.

وی با اعلام اینکه هزینه‌های تولید فولاد بسیار بالا است و قیمت گذاری‌ها به هیچ عنوان جوابگوی هزینه ها را نمی‌دهد،گفت: ما مخالف کاهش قیمت‌ها نیستیم اما اگر کالایی کمتر از قیمت تمام خود به فروش رود به طور حتم تولیدکننده  و مصرف کنندگان را با ضرر روبه رو خواهد شد.

احرامیان افزود: به اعتقاد ما قیمت محصولات فولادی باید با محاسبه ارز نیمایی و قیمت جهانی تعیین شود تا در نهایت تولیدکننده امکان فعالیت و توسعه محصولات را داشته باشد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه ارزان فروشی فولاد در بازار داخلی عاملی شده تا خریداران بازارهای صادراتی هم حاضر به خرید محصولات ما آنهم با قیمت های مناسب نباشند، گفت: آنها به نوعی ارزان خری می‌کنند و سطح درآمد صادراتی کشور هم در این زمینه کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

دپوی بیش از یک میلیون تن فولاد در کارخانجات/ مانع قاچاق فولاد شوید


انتهای پیام/

R1012125/P/S7,78/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار

فولکس‌واگن قصد دارد از سال ۲۰۲۶ از معماری الکتریکی چین در خودرو‌های برقی با برند فولکس‌واگن استفاده کند. این شرکت افزود که معماری الکتریکی چین به آن کمک می‌کند تا به هدف کاهش هزینه ۴۰ درصدی برای پلت فرم چینی در مقایسه با پلت فرم MEB خود در آلمان دست یابد. خودروساز آمریکایی تسلا رهبر بازار در این نوع معماری بوده است و برای تولید خودرو‌های کارآمدتر و ارزان‌تر استفاده می‌کند.

رالف براندشتاتر، رئیس و مدیرعامل گروه فولکس چین، به خبرنگاران گفت رقابت بسیار شدید است و ما باید ساختار هزینه خود را برای رقابت در این محیط تطبیق دهیم. این اعلامیه به دنبال شراکتی بود که سال گذشته ایجاد شد که فولکس واگن ۴.۹۹ درصد از اکسپنگ را به قیمت حدود ۷۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و قصد داشت تا سال ۲۰۲۶ به طور مشترک دو مدل خودروی الکتریکی با برند فولکس واگن را عرضه کند.

فولکس‌واگن در تلاش است تا سهم بازار چین را که به رقبای محلی از دست داده است، پس بگیرد و در ماه فوریه اعلام کرد که اولین خودرو از دو خودرویی که قصد دارد با اکسپنگ توسعه دهد، یک شاسی‌بلند خواهد بود. خودروسازان گفتند که صرفه جویی در مقیاس و پلت فرم و همکاری نرم افزاری آنها باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش ۳۰ درصدی زمان توسعه می‌شود.

فولکس‌واگن عنوان پرفروش‌ترین برند خودروی خود در چین را در اواخر سال ۲۰۲۲ به بی‌وای‌دی واگذار کرد. سهم بازار آن در چین در سال گذشته از ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۸ در بحبوحه کاهش فروش موتور احتراقی به ۱۴ درصد کاهش یافت.

طبق گزارش رویترز، این خودروساز آلمانی در تلاش است تا محدوده محصولات خود را در چین گسترش دهد تا مشتریانی را جذب کند، زیرا قیمت فعلی آن بالاتر از قیمت بسیاری از رقبای چینی است. فولکس‌واگن هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد ۲.۵ میلیارد یورو (۲.۶۶ میلیارد دلار) در چین سرمایه‌گذاری کند.

منبع: ایسنا

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت ارزان‌ترین سواری ایرانخودرو در بازار
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد