Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مصطفی سلیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت صدور پروانه ساختمانی در منطقه 3 به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ضرایب عوارض ساختمانی تغییر پیدا کرد اما بعداز ابلاغ، شورای شهر اقدام به تعدیل آن‌ها کرد و ما حدود دوماه در انتظار ابلاغ ضرایب جدید بودیم. در این مدت هم مشغول کارهای روزانه بودیم و افرادی که کار ساخت وساز انجام می‌دادند چون پیگیر اخبار بودند تقاضا برای دریافت پروانه ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: پیش‌بینی‌مان است که با توجه به افزایش قیمت زمین به احتمال زیاد ما از لحاظ ریالی تفاوتی با رقم سالهای گذشته در حوزه صدور پروانه ساختمانی نداشته باشیم اما از نظر متراژ و مساحت کاهش خواهیم داشت. 

سلیمی اظهار کرد: اگر افرادی در سال گذشته هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی‌شان را پرداخت کرده باشند محاسبه عوارض بر مبنای همان سال است اگرنه هرچقدر هم که بررسی تقاضا طول بکشد، باید براساس عوارض سال جدید هزینه پرداخت کنند. 

شهردار منطقه 3 همچنین بااشاره به ترافیک شدید منطقه گفت: قسمت زیادی از بافت مسکونی منطقه ما تبدیل به بخش تجاری و اداری شده است و این موضوع ما را با روزهای بسیار پرترافیک و شبهای خلوت و ناامن روبرو کرده است. بنا داریم تا با اجرای طرح زیست شبانه رفت و آمد و در نتیجه امنیت را با شبهای منطقه بازگردانیم. 

سلیمی با اشاره به کمبود جای پارکینگ در منطقه 3 درمقابل حجم خودروهای ورودی گفت: خیابان محل تردد است نه پارک خودرو. ماهرچقدر هم که پارکینگ و معبر بسازیم بازهم پر می‌شود. باید با توسعه حمل و نقل عمومی مردم به استفاده کم‌تر از وسیله نقلیه شخصی ترغیب شوند. در اطراف اختیاریه، خیابان شیخ بهایی و میدان ونک، در حال طراحی چند پارکینگ هستیم تا سدمعبر خودرویی را کاهش دهیم.

او ادامه داد: ما هر روز در محدوده بزرگراه حقانی، چهارراه جهان کودک، ولیعصر، نلسون ماندلا، ولیعصر، قلهک و میرداماد ترافیک سنگین داریم و این باعث می‌شود مردم از نظر روحی و روانی عصبی شده و مصرف انرژی هم بالا رود.

شهردار منطقه 3 همچنین از پیاده‌راه کردن میدان ونک خبر داد و گفت: اگر بتوانیم از سمت حقانی به میدان ونک و به سمت اتوبان کردستان یک زیرگذر احداث کنیم می‌توانیم محدوده میدان ونک را تبدیل به پیاده راه کرده واز ورود خودرو جلوگیری کنیم. اجرای این طرح تا پایان امسال امکان‌پذیر نیست و فعلا در حال طراحی هستیم. 

او همچنین گفت که؛ برای سال جاری تکمیل چند مسجد، مجموعه فرهنگی، ورزشی و مذهبی و مسیر ویژه دوچرخه را دربرنامه فنی و عمرانی منطقه داریم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران میدان ونک زیرگذر پیاده راه مصطفی سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: اجرای عملیات کف‌فرش و پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی به‌طول ۸۰۰ متر با ۸۰ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌روها باید استاندارد اساسی را دنبال کند و متناسب با هدف ساخت آن‌ها این امکان به شهروندان داده شود تا به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتوانند به‌عنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور استفاده کنند.

وی افزود: در راستای خدمت‌رسانی شایسته و پاسخ به مطالبات شهروندان منطقه ۹ شهرداری اصفهان عملیات پیاده‌روسازی در سطح این منطقه با هدف تسهیل در عبور و مرور عابران و سلامت شهروندان در قالب پروژه‌های محله‌محور در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی به‌طول ۸۰۰ متر در ضلع جنوبی این خیابان حدفاصل مادی غفاری تا خیابان قدس در حال انجام است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این پروژه شامل عملیات خاک‌برداری، تسطیح و ریگلاژ، بسترسازی متراکم، بتن‌ریزی و اجرای کف‌فرش پیاده‌روها با مبلغ اولیه پیمان برابر ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه گفت: پروژه کف‌سازی و پیاده‌رو سازی این خیابان با هدف استانداردسازی معابر، بهبود عبور و مرور، افزایش رفاه شهروندان و برقراری نظم گذرگاه‌ها طی مدت زمان چهار ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 746904

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح میدانگاه سبزه میدان؛ تابستان
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی