Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: این استان با معضل بزرگ مالیاتی در کارت‌های بازرگانی روبروست بطوریکه آذربایجان غربی ۲ هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی از ناحیه کارت‌های بازرگانی دارد. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حسن‌کوماسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه کرامت و با بزرگداشت این ایام به تشریح عملکرد اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی پرداخت و اظهار داشت: این اداره کل یک دستگاه حاکمیتی است که عملکرد ان در اداره کشور نقش اساسی ایفا می کند و در این میان با وجود دستگاه های نظارتی حکومتی، رسانه ها بیشترین نقش نظارتی را بر عملکرد مسئولین از جمله همین اداره کل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین نحوه دریافت و هزینه کرد مالیات افزود: اداره کل امور مالیاتی استان به دنبال اخذ درآمد نیست بلکه کارکرد تعدیل ثروت و برقراری عدالت اجتماعی را دارد بطوریکه مثلاً سرمایه گذاران در صورت انجام فعالیت در مناطق محروم تا 25 سال، مالیاتی پرداخت نخواهند کرد و در شهرهایی مثل چالدران و سردشت مشوق های مالیاتی فراوانی برای سرمایه گذاران وجود دارد.

کوماسی با بیان اینکه در سه ماهه امسال در استان 40 میلیارد تومان عوارض و 209 میلیارد تومان مالیات وصول کرده ایم که افزایش 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم، گفت: در سال 97 در  استان 865 میلیارد تومان مالیات و 206 میلیارد نیز عوارض وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مالیات وصول شده در استان به پایتخت نمی‌رود و در خزانه استان واریز شده و زیر نظر سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت در زمینه های مختلف توسعه و آبادانی توزیع می‌شود.

تشکیل 599 پرونده درباره تراکنش‌های بانکی در آذربایجان غربی

وی تصریح کرد: عوارض وصول شده توسط اداره کل امور مالیاتی بر اساس شاخص های جمعیتی و توسعه به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می‌شود.

کوماسی گفت: 599 پرونده درباره تراکنش‌های بانکی شناسایی و بیش از 200 میلیارد تومان مالیات برای آنها نوشته شده و تا کنون با رسیدگی به 30 درصد این پرونده‌ها  20 میلیارد تومان وصول شده و 25 پرونده فرار مالیاتی با ارقام بالای 20 میلیارد تومان نیز به دادگاه ارجاع شده و برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها نیز پیگیر راه اندازی شعبه مبارزه با فرار مالیاتی در دادگستری هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:  وضعیت کارت‌های بازرگانی در استان وحشتناک است بطوریکه 2 هزار میلیارد تومان معوقه کارت‌های بازرگانی در استان وجود دارد چراکه افراد سودجو با اخذ کارت‌های بازرگانی شهروندان و انجام معامله از پرداخت مالیات سرباز زده و امروز این مالیات بر عهده صاحبان فریب خورده کارت‌هاست.

وی اظهار داشت: در مجموع به 57 درصد پرونده‌های مودیان استان مالیاتی تعلق نمی‌گیرد چرا که طبق قانون باید سود خالص سالیانه آنان 27 میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

خرید 4000 سکه طلا از سوی یک فرد

به گفته وی در سال 97 در آذربایجان غربی 8 هزار پرونده جدید مالیاتی تشکیل شده و اداره کل امور مالیاتی به تمام بانک‌های اطلاعاتی اعم از حساب‌های بانکی، پست بانک، ثبت اسناد، مجوزهای شهرداری، کارت‌های بازرگانی و غیره دسترسی کامل دارد و به محض دریافت اطلاعات فرار مالیاتی از یک شهروند نسبت به تشکیل پرونده برای وی اقدام می‌شود و  پس از اطلاع از تراکنش‌های کلان مالی در حساب شهروندان نیز به صورت حضوری از آنان در خصوص نحوه به‌دست آوردن و منابع این مبالغ پرس‌وجو به عمل می‌آید.

44 هزار خریدار سکه باید مالیات بدهند/ خرید 38 هزار قطعه سکه توسط یک نفرتهیه لایحه جدید در دولت برای اخذ مالیات از «درآمد بادآورده»وزیر اقتصاد: اخذ مالیات از سکه قانونی است

کوماسی تصریح کرد: در آذربایجان غربی شهروندی وجود دارد که بیش از 4 هزار سکه نزد خریداری کرده و چندی پیش با گزارش مردمی در شهر بوکان مجموعه‌ای را با گردش مالی 200 میلیارد تومان کشف شد و با حکم قضایی اطلاعات این حساب‌ها را از کامپیوتر استخراج شد و در نتیجه مالیات تعلق گرفته بر این مجموعه محاسبه شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: شائبه درآمد بالای مالیاتی استان در مقایسه با استان‌های دیگر اصلاً صحت ندارد بطوریکه در بین 42 اداره کل امور مالیاتی سطح کشور، از نظر تحقق بودجه سال 97 در رتبه آخر هستیم.

وی گفت: 57 درصد پرونده‌های مؤدیان آذربایجان غربی هیچ مالیاتی به آنان تعلق نمی‌گیرد، 23 درصد پرونده‌ها نیز از صفر تا 500 هزار تومان مالیات تعلق می‌گیرد و تنها 3 درصد پرونده‌های سطح استان بالای 5 میلیون تومان مالیات تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کریمدادی با اشاره به پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در استان گفت: از این مبلغ ۴۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۳ درصدی دارد.

وی افزود: از این مقدار ۲۵۲ میلیارد تومان  به حساب شهرداری‌ها، ۱۳۷ میلیارد تئمان به حساب دهیاری‌ها، ۱۲ میلیبارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۴ میلیاردو ۸۰۰ میلبیون تومان  به حساب اداره کل امور عشایر استان واریز شده است.

کریمدادی با بیان اینکه ۱۷۷ میلیارد تومان بابت مالیات سلامت به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است عنوان کرد: همچنین ۲۰ میلایرد و ۸۸۸ میلیو نتومان  در خصوص بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به حساب ۱۰ شهرداری استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور موظف است هر ماه ۱۰ درصد از سهم عوارض ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌کند اظهار کرد: از این محل نیز ۸۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت غیرمستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است.

او با اشاره به در حال ساخت بودن المان (نماد) ورودی بازار بیرجند ادامه داد: درخواست ما از شهرداری این است که در لوح افتتاح حک شود که این المان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساخته شده تا بازاریان و کسبه اثر پرداخت مالیات خود را مشاهده کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی