Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: طرح جامع برنامه‌ای است که تحقق توسعه شهری را به دنبال دارد و طرح جامع کلانشهر اراک پس از هفت سال بلاتکلیفی به تصویب رسیده است. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد مرزبان پیش از ظهر  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری که درخصوص شهر اراک تشکیل شده اظهار داشت: در مدت 6 ماهه گذشته اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی تعداد 4 طرح جامع شهری به ورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه داده تا نسبت به مطالعه و بررسی آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره‌کل راه‌وشهرسازی به‌عنون یک ارگان اجرائی در زمینه اجرای سیاست‌های شهرسازی دولت موظف است تا برخی از برنامه‌های منجر به توسعه پایدار شهری را ارائه دهد و ارائه این برنامه‌ها لازمه تامین نیازهای جامعه هستند، براین اساس رهاشدن هفت ساله طرح جامع شهری سبب مبدل شدن آن به مانعی بزرگ در راستای پیشرفت توسعه شهری شهر اراک شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: تمامی مباحث عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طرح جامع اراک درقالب چند جلسه و کارگروه‌های تخصصی مورد بحث و بررسی واقع شده و پس از انجام این اقدامات گروهی از کارشناسان مورد تائید شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای بررسی میدانی و بازدید از نخستین اقدامات انجام شده اداره‌کل راه‌‍وشهرسازی استان مرکزی در این خصوص به شهر اراک سفری داشتند و در این سفر نظرات کارشناسی شده توسط اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی مورد تائید کارشناسان شورای عالی واقع شد.

مرزبان ادامه داد: طرح جامع کلانشهر اراک در سفر وزیر راه‌وشهرسازی به استان مرکزی بسیار مورد تاکید واقع شد و پیرو این تاکیدات دبیر شورای  عالی شهرسازی و معماری کشور به شهر اراک سفر کرد تا علاوه بر پیگیری مصوبات جلسه وزیر راه‌وشهرسازی به استان مرکزی پیگیر مطالبات مردم شهر اراک نیز در این خصوص باشد.

‍ 50 درصد اعتبار تهیه طرح جامع شهری خرم‌آباد و بروجرد تصویب شدلرستان|طرح جامع شهری سپیددشت به‌زودی ابلاغ می‌شودبوشهر| طرح جامع شهری جم بازنگری می‌شود

وی عنوان کرد: طرح جامع کلانشهر اراک پیرو پیگیری‌های وزارت راه‌وشهرسازی و دغدغه‌مندی استاندار مرکزی و دستگاه‌های مربوطه در شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی به تصویب و پس از گذران دوره هفت ساله بلاتکلیفی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه داده شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در روند پیگیری و تصویب طرح جامع شهر اراک تعداد 45 جلسه کارشناسی در بازه زمانی 6 ماهه در اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی تشکیل شد، همچنین علاوه بر طرح جامع کلانشهر اراک طرح جامع سه شهر کمیجان، آشتیان و محلات نیز به شورای عالی شهرسازی و معماری دکشور ارائه داده شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی بیان کرد: طرح جامع کلانشهر اراک مباحثی اعم از بررسی مشکلات موجود، چشم‌انداز آینده شهر، ساختار جمعیت، رشد شهر، ساختار اجتماعی، فرهنگی، کالبد شهری، میزان اشتغال، بیکاری، شریان‌های عبور و مرور درون‌شهری و برون‌شهری، تجهیازت شهری، سیما و منظر، اماکن تاریخی، اصول زیربنایی، مسکن شهری، شهرک‌های مستقر در شهر، اصول زیست محیطی، امکانات اقلیمی، گسل‌ها، وضعیت دفع پسماند، منابع تامین آب، زلزله‌خیزی، صنایع مستقر، عناصر موثر در آلودگی هوا، شبکه فاضلاب شهری، مدیریت پسماند، گردشگرها و سایر موارد را در بر می‌گیرد و برای هریک از این مباحث برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مرزبان افزود: تصویر آینده کلانشهر اراک در طرح ارائه داده شده تا سال 1410 با جمعیتی معادل 653 هزار نفر، مساحتی معادل 6 هزار و 00 هکتار و افزایش 380 هکتار به فضای محدوده شهری شهر اراک ترسیم شده است.

وی ادامه داد: درخصوص حراست از اراضی اطراف شهر اراک ظرفیت بازدارندگی ذکر شده در قوانین مربوط به حریم شهر در این طرح آورده و بر روی این مسئله تاکیدات بسیاری شده زیرا حریم شهر اراک تاکنون گسترش قابل تاملی داشته و به این سبب نظارت و حراست از حفظ حریم فعلی شهر و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: مسئله اجرا و یا عدم اجرائی شدن طرح 58 متری امیرکبیر شهر اراک از مسائل مورد توجه وزارت راه‌وشهرسازی بود که باتوجه به سیاست‌های ابلاغی جدید راه‌وشهرسازی این طرح لغو گردید اما در راستای لغو این پروژه استان مرکزی باید طرح جایگزین خود را ظرف مدت یک ماه آینده به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه دهد.

مرزبان خاطرنشان کرد: توسعه شهر امری وابسته به طرح جامع آن شهر است که به این منظور امیدواریم مجموعه مدیریت شهری کلانشهر اراک با مشارکت و مشورت بتواند اقدامات خوبی را در راستای ارجای طرح تفصیلی شهر به انجام برساند و در این راستا خواستاریم شهرداری نهایت همکاری را با دستگاه راه‌وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط به اجرای این طرح داشته باشد.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه ۷ اردیبهشت در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک رو در روی هم قرار می‌گیرند. روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه حضور هواداران در بازی این بازی ممنوع است که هم سازمان لیگ و هم هیأت فوتبال استان مرکزی این موضوع را تکذیب کردند.

در همین حال محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، خبر از تعمیرات و بازسازی در بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی (ره) را داد. او در این رابطه افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا استقبال زیادی از این بازی انجام شود و با توجه به اینکه بخش‌هایی از ورزشگاه امام خمینی شامل نرده‌ها، آبخوری و … در حال بازسازی است، تصمیم نهایی برای حضور هواداران در این بازی فردا پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که پرسپولیس و آلومینیوم یک بار و در سال ۱۴۰۱ در جام حذفی به مصاف هم رفته بودند که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده استان مرکزی به پایان رسیده بود و بازی روز جمعه، دومین مصاف دو تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی است.

کد خبر 6087333

دیگر خبرها

  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • طرح جامع دریاچه نمک قم تصویب شد