Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@22:00:02 GMT

۱۵۰۰۰ کیسه پارچه ای رایگان در ارومیه توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۷۲۳۳

۱۵۰۰۰ کیسه پارچه ای رایگان در ارومیه توزیع می شود

قائم مقام شهرداری ارومیه گفت: 15 هزار کیسه پارچه ای رایگان بین مردم شهر توزیع می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی غلامرضا عدل دوست در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۱ تیرماه روز بدون کیسه های پلاستیکی نیز اشاره کرد و ضمن تأکید بر اینکه این روز بهانه ای برای مشارکت در کاهش مصرف  پلاستیک است، یادآور شد: از سال 92 سالیانه 5 هزار عدد کیسه های پارچه ای توسط شهرداری ارومیه توزیع شده 92 و امسال نیز 15 هزار عدد کیسه پارچه ای برای حفظ محیط زیست و به صورت رایگان بین مردم ارومیه  توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کیسه های پلاستیکی بین 100 تا 500 سال طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شود و حتی اگر دفن هم شود تولید شیرابه هایی سمی می کند که موجب آلودگی آبهای زیرزمینی می شود.
قائم مقام شهرداری ارومیه گفت: این کیسه های پلاستیکی همچنین توسط باد جابجا و موجب بسته شدن کانالهای آب و فاضلاب در محیط شهری می شود که سبب تولیدمثل و تکثیر حشرات و جانوران موذی می شود و همچنین سبب انسداد کانالهاست.
عدل دوست با بیان اینکه سالانه 177 هزارتن کیسه پلاستیکی در کشور تولید می شود، تصریح کرد: چنانچه هر خانوار ایرانی روزانه یک عدد کیسه پلاستیکی کمتر مصرف کند، سالانه 8 میلیارد عدد کیسه کمتر مصرف می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ارومیه در ادامه اظهار کرد: شهر ارومیه تا کنون 3 طرح تفصیلی به خود دیده است و خوشبختانه برعکس اولین و دومین، آخرین طرح توسط کارشناسان شهرداری ارومیه بررسی، مطالعه و کارشناسی شده است.
عدل دوست گفت: طرحهای تفصیلی قبلی در سالهای 57 و 73 و آخرینش نیز طرح تفصیلی است که در دست اقدام است و در تهیه طرح تفصیلی اولین و اساسی ترین موضوع حقوق مکتسبه افراد است و تأکید می شود وضعیت موجود در شهر حفظ و تأمین سرانه کاربری باید در 70 محله، 16 ناحیه و 5 منطقه تأمین شود.
وی با اشاره به طرح تفصیلی ارومیه افزود: بافت تاریخی شهر باید حفظ شود  و از طرفی هم باید ارتقا خدمات در این مناطق را شاهد باشیم.
عدل دوست ادامه داد: در طرح تفصیلی پیش بینی شده ارومیه، باید از شهری خودرو محور به شهری پیاده محور دست پیدا کنیم و یک سوم معابر به این محبث مهم در طرح تفصیلی اختصاص یافته است، همچنین باغات سطح شهر را زنده نگه می داریم و افزایش سرانه فضای سبز را به طور جدی پیگیر هستیم.
وی به اهمیت اعتماد مردم و مشارکت  آنها در مدیریت شهری اشاره کرده و  گفت: مشارکت شهروندان سبب موفقیت برنامه ها و پروژه های شهرداری است.
عدل دوست همچنین ضمن بیان اینکه پروژه پارک سلامت یکی از پروژه های فاخر شهرداری ارومیه است، افزود: پارک سلامت 6 هکتار است که 200 میلیارد ریال هزینه تخصیص داده ایم که یکی از مهمترین پروژه های شهرداری ارومیه است و تمامی مسائل ورزشی، تفریحی و توریستی پیش بینی شده است.
قائم مقام شهردای ارومیه همچنین در جواب سوالی درباره زمین های ارتش خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی زمین های پادگان لشکر64 به شورای عالی مسکن ارسال شده است و احتمال تصویب دارد و اخیراً نیز جابجایی هایی در زمین های شهرداری و ارتش در این محدوده رخ داد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آب و فاضلاب خودرو شهرداری فضای سبز محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت رویایی: ارومیه هنوز زنده است

به گزارش "ورزش سه"، در ست دوم بازی شهداب یزد و شهرداری ارومیه، شهداب باز هم با غوغای میثم صالحی آغاز خوبی داشت به طوری که بازی هشت بر پنج به سود شهداب شد تا عبدالرضا علیزاده مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.

در ادامه ایلشن داوودی پور با به کار گیری سرعت و بازهم میثم صالحی اختلاف را به پنج رساند و بازی 16 بر 11 به سود شهداب یزد شد.

دومین وقت عبدالرضا علیزاده بالاخره جواب داد و با استفاده از اشتباهات بازیکنان شهداب یزد، توانستند نتیجه را 17 بر 17 کند.

از اینجا بود که شهرداری ارومیه با فوق درخشش پوریا فیاضی و جاوید اسمعیل زاده و حمایت شدید تماشاگران استثنایی عمل کردند و توانستند ست دوم را با نتیجه 25 بر 23 از ان خود کنند تا یک کامبک دیدنی را تجربه کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع نان رایگان توسط ۱۳۰ نانوایی در شهر کرمانشاه
  • انجام ۹۰۰ ویزیت رایگان در اردوی جهادی گروه حکمت
  • شهرداری ارومیه کار را به بازی سوم کشاند
  • بازگشت رویایی: ارومیه هنوز زنده است
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • توزیع ۱۹ هزار و ۱۱۳ تن قیر رایگان در لرستان
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • توزیع نان رایگان در سلسله
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی