Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس کمیته سیاسی شورای نظامی انتقالی سودان جزئیات تازه‌ای از کودتای نافرجام علیه شورای نظامی و حذف ائتلاف معارضان از صحنه سیاسی را فاش کرد.

به گزارش مشرق، «یاسر عبدالرحمن العطا» از خنثی‌سازی دو کودتا در سودان خبر داد و گفت که کودتای نخست تلاشی از سوی افسرانی بود که به گمان خود از انقلاب حمایت می‌کردند و نزدیک بود که کشور را وارد هرج‌ومرج امنیتی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العطا در مصاحبه با روزنامه سودانی «الصیحه» که قرار است فردا (یکشنبه) مشروح آن منتشر شود، افزود که کودتای دوم شدیدتر بود اما خنثی شد و مشخص شد که این باند وابسته به رژیم قدیم بود.

بیشتر بدانید:

عکس/ ۷ کشته در اعتراضات سودان‎

وی همچنین گفت که اعتماد بین شورای نظامی و ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) بازگشته و حس مسؤولیت ملی بیشتر شده است.

فراخوان معارضان برای برگزاری تظاهرات

شورای نظامی سودان بامداد جمعه (به وقت تهران) مدعی خنثی‌سازی یک کودتا در این کشور شد و اعلام کرد افسرانی که در این کودتا مشارکت داشته‌اند را دستگیر کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد نظامی در سودان گزارش داد شورای نظامی این کشور ۱۲ افسر و چهار سرباز را به بهانه کودتا دستگیر کرده است.

از سوی دیگر قرار است شورای نظامی و احزاب آزادی و تغییر امروز به منظور بررسی و تأیید سند توافقات صورت گرفته، نشستی را برگزار نمایند.

یک منبع آگاه در این باره گفت که کمیته عالی تدوین توافق با شورای نظامی دیروز نسخه ای از این توافقنامه را به منظور بررسی، تحویل احزاب آزادی و تغییر داد.

احزاب آزادی و تغییر همچنین به مناسبت چهلمین روز حادثه کشتار معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم، برای برگزاری تظاهرات جهت درخواست مجازات عاملان این جنایت، فراخوان داده است.

انتظار می‌رود امشب تظاهراتی به این مناسبت با عنوان «اول عدالت» برگزار شود.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.

این شورا مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر قرار گرفت. معترضان، با خاطرنشان کردن  اینکه با آمدن شورای نظامی تغییری در اوضاع حاصل نشده از این شورا خواسته‌اند قدرت را به یک دولت غیرنظامی تحویل دهد.

دهم خرداد، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان «البرهان» در مقام عالی‌ترین مقام این کشور، به اجلاس سران اسلامی و سران عرب در مکه دعوت شد و با مقامات سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرد. پس از این دیدار نیروهای امنیتی سودان به محل تحصن معترضان حمله کرده و شماری از آنها به قتل رسانده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس تظاهرات کودتا سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی موسوم به طرح حامیم را در این دانشگاه برگزار می‌کند.

دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این طرح تا ۲۰ اردیبهشت‌ سال جاری فرصت دارند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان واقع در ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه مراجعه کنند. اولویت ثبت‌نام با دانشجویان ورودی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است. 

از جمله مزایای شرکت در این طرح می‌توان به معادل‌سازی با ۲ واحد از درس معارف اسلامی در مرحله کشوری، اعطای گواهی دوره، برگزاری نشست‌های معرفتی و مهارتی، برگزاری فوق‌ برنامه‌های ورزشی و تفریحی، برگزاری دوره تکمیلی در شهر مقدس مشهد و بهره‌مندی از امتیازات آموزشی دروس معارف اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • مصائب یک سرلشگر ارتش
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی