Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کالیفرنیا، گروهی از مردم در یکی از مناطق شهر سان دیه گو در ایالت کالیفرنیا در اعتراض به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مهاجرت تظاهرات کردند

در همین ارتباط، هزاران نفر در شهر "سن ایسیدرو" در مرز آمریکا و مکزیک و سایر شهرهای ایالت کالیفرنیا تظاهرات کردند و بسته شدن اردوگاه های مهاجران را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان اردوگاه های مهاجران را "اردوگاه های اجباری" توصیف کردند.

تظاهرات کنندگان دست نوشته هایی با خود حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود : «اردوگاه های کار اجباری را تعطیل کنید»،‌«جای کودکان در سلول نیست» ، «ما نازی نیستیم».
همچنین تظاهرات مشابهی نیز در دیگر شهرهای آمریکا از جمله لس آنجلس و واشنگتن دی سی برگزار شد.

در همین ارتباط، چندی پیش نیز "میشل باچه" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره شرایط اسکان مهاجران و آوارگان در بازداشتگاه های مرزی آمریکا بشدت ابراز نگرانی کرد و گفت از شنیدن خبرهای مربوط به وضعیت آوارگان در آمریکا شوکه شده است.

باچله از این مساله که کودکان مهاجر بدون دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و غذا مجبور هستند، روی زمین و در بازداشتگاه‌های شلوغ بخوابند و از شرایط بهداشتی بسیار ضعیفی برخوردارند، ابراز تأسف کرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا هفته گذشته در گزارشی نسبت به شمار زیاد مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکایی هشدار داد و اعلام کرد که در این مراکز، هزاران مهاجر از کشورهای آمریکای مرکزی به سر می‌برند.

همچنین دو روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» و «ال پاسو تایمز» روز شنبه با انتشار مقاله‌ای، وضعیت یک ایستگاه گشت مرزی در شهر کلینت ایالت تگزاس را شرح دادند که صدها کودک در آن با لباس‌های کثیف در اتاقک‌های آلوده به میکروب و بیماری نگهداری می‌شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا این گزارش رسانه ها را حقه و کلک خواند و از اصحاب رسانه دعوت کرد از این مراکز بازدید کنند.

در همین حال، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد زیان وارده به این کودکان به واسطه ادامه این وضعیت نگران کننده، هشدار داد.

ترامپ نسبت به وضعیت مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکایی، همدردی اندکی نشان داده و از مهاجران خواسته در صورت نارضایتی از این شرایط، به آمریکا مهاجرت نکنند.

رئیس جمهوری آمریکا از زمان کارزار انتخاباتی تا حضور در کاخ سفید، بحث تقابل با مهاجران را تا تنش با کنگره این کشور برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک بالا برد و حتی تا چندی پیش درصدد اعمال تعرفه بر کالاهای مکزیکی به بهانه خودداری مقام‌های آن کشور در مقابله با عبور مهاجران برآمد.

وی بارها با طرح این ادعا که نمایندگان دمکرات کنگره عامل تشدید ناامنی در مرزها هستند، گفته است که آنها برای مقابله با مهاجرانی که از مرزهای مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، با سیاست‌هایی همچون ساخت دیوار مخالفت می‌کنند.

ترامپ با متهم کردن دمکرات‌ها به حمایت از سیاست مرزهای باز اعلا کرده است که سیاست‌های مهاجرتی نمایندگان حزب مخالف، به جرایم خشونت بار و قاچاق مواد مخدر و انسان منتهی خواهد شد.
مناقشه بر سر تأمین بودجه درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، به تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا در سال گذشته منتهی شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه