Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: به منظور اجرای تبصره ۴ ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال و ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه، دستورالعمل پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس رکنی روز شنبه افزود: یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می شود که فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند؛ به عنوان یارانه، به کارفرما (شخص حقیقی یا حقوقی که در ماده ۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند ۴ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را بر عهده دارد) پرداخت می شود.

وی گفت: این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می شود.

این مقام مسئول، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای تقویت اقتصادی دانش بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقا سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار را ازمهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه برقراری یارانه دستمزد با توجه به نیاز و شاخص مناطق غیر برخوردار از اشتغال در دو مرحله قابل اجراست گفت: اول شهرستان‌های کم برخوردار از اشتغال در استان‌های منتخب (ایلام، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد و لرستان) دارای نرخ بیکاری بالاتر از میانگین استانی در سال ۹۸ که صرفاً برای فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی اجرا می شود که بعد از آخرین مدرک تحصیلی، بیش از سه ماه سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی نداشته و حداقل ۶ ماه از تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی وی گذشته باشد دوم شهرستان‌های کم برخوردار از اشتغال در سطح ملی با اولویت شهرستان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر از میانگین ملی قابل اجراست.

وی اظهار داشت: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های مرکز استان در اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور مشمول اجرای برنامه یارانه دستمزد نیستند.

وی ادامه داد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که براساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می شود.

رکنی گفت: پرداخت یارانه دستمزد منوط به پرداخت حق بیمه نیروی کار شغل اولی جذب شده یا زنان بیکار سرپرست خانوار، از سوی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: منابع مالی اجرای این دستورالعمل از محل منابع عمومی اشتغال در قانون بودجه سنواتی، منابع ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها (ماده ۷ قانون) و سایر منابع و کمک‌های مردمی تامین می شود.

احراز عدم اشتغال به کار نیروی کار شغل اولی یا اثبات صوری بودن اشتغال به کار وی در کارگاه براساس گزارش بازرس تامین اجتماعی یا بازرس کار، احراز بطلان، فسخ یا خاتمه قرارداد کار شغل اولی در مراجع ذیصلاح و احراز کاهش تعداد شاغلان کارگاه نسبت به استخدام نیروی کار شغل اولی (به استثنای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی) از جمله موارد قطع پرداخت یارانه دستمزد است که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان آنها پرداخت.

با توجه به ضرورت جلب مشارکت بخش‌های خصوصی و تعاونی در اجرای برنامه‌های بازار کار، استفاده از ظرفیت تشکیل تعاونی و خصوصی، اتاق‌ها و دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی در استان برای تسریع و پیشبرد اجرای دستورالعمل مورد تاکید مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال یارانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی طرح‌های عمرانی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت گفت: وزارت نفت در سفر اول رئیس جمهور ۸۵۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان تعهد مشارکت دارد که ۶۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات سفر اول پرداخت شده است.

او افزود: مصوبات سفر اول رئیس جمهور از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت ۸۵ درصد اجرایی شده است.

عباس زاده با تأکید بر تسریع در روند پرداخت اعتبارات وزارت نفت در زمینه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان، اظهار کرد: هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند نیاز است که قرار شد ۳۷۰ میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت در اسرع وقت پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی اولین استان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان‌ها بود، پس باید در زمینه تخصیص اعتبارات هم در سطح کشور پیش‌رو باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی