Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین جزییات پرونده هشت فعال محیط زیست از زبان رییس قوه قضاییه، غرق شدن داماد در شب عروسی، سه مصدوم براثر سقوط خودرو در رودخانه و حذف آزمون های چرتکه و کانگورو را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داماد جوانی ساعت سه بامداد امروز (شنبه) در یکی از استخرهای شهر لالجین استان همدان غرق شد و تلاش ها برای احیای وی بی نتیجه ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان پس از گزارش یک مورد غرق شدگی به مرکز فوریت های پیش بیمارستانی، یک دستگاه آمبولانس در محل حضور یافت. داماد جوان پیش از رسیدن عوامل اورژانس جان باخته بود و به علت گذشت مدتی از مرگ این فرد، اقدام های اولیه برای احیای جوان یاد شده بی نتیجه ماند.

جسد این جوان  تحویل این مرکز شده و تحقیقات اولیه گویای این است که این جوان در استخری واقع در لالجین از توابع شهرستان بهار غرق شده است.تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد.

حرف‌های رییس قوه قضاییه درباره پرونده هشت فعال محیط‌زیست

حجت الاسلام رئیسی در خصوص پرونده هشت فعال محیط‌زیستی گفت: زمانی که رئیس قوه قضائیه شدم این پرونده مطرح بود.

در رابطه با پرونده خاص محیط زیستی‌ها که در این جلسه به آن اشاره شد، باید بگویم صحبت کردن در خصوص افرادی که زمانی با آن‌ها آشنا بودیم و در دانشگاه با آن‌ها آشنایی داریم را نباید با موضوع این پرونده تداخل دهیم و اجازه دهیم که دادگاه و قوه قضائیه داروی کند.

 اینکه قسم بخوریم که این افراد بی گناه هستند درست نیست و باید داوری را به دادگاه بسپاریم و اجازه دهیم قاضی تصمیم گیری کند.
 در این پرونده نکات و ابهاماتی وجود داشت که گروه کارشناسی ساعات بسیاری پرونده را بررسی کرد و باید منتظر باشیم تا دادگاه به پرونده رسیدگی کند.
 بررسی اسناد با دادگاه است و نمی‌توانیم قسم حضرت عباس بخوریم که این افراد بی گناه هستند.

آوانس وزارت بهداشت به متخصصانی که به مناطق محروم می‌روند

کمبود پزشک متخصص؛ یکی از دغدغه‌های همیشگی نظام بهداشت و درمان کشور بوده؛ دغدغه‌ای که می‌تواند چالش‌های زیادی را به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار برای "سلامت" و "درمان" مردم ایجاد کند. حال باید پرسید چند پزشک متخصص در کشور وجود دارد و برنامه وزارت بهداشت برای توزیع عادلانه آنها و افزایش تدریجی تعداد متخصصان پزشکی چیست؟.

بهزاد کلانتری مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: توزیع متخصص در کشور بر اساس آیین‌نامه‌ای انجام می‌شود که از سوی وزیر بهداشت ابلاغ شده، در هر دو تا سه سال هم با توجه به شرایط کشور مورد بازنگری قرار گرفته و اصلاحاتی بر رویش انجام می‌شود که به نفع مردم و پزشکان باشد. آخرین اصلاحی که بر روی این آیین‌نامه انجام شد، مربوط به سال گذشته است که تیمی از معاونت درمان نظرات کارشناسی‌شان را ارائه دادند. سپس آقای دکتر هاشمی- وزیر وقت بهداشت نیز تیم پنج نفره‌ای را برای اعلام نظر بر روی این آیین‌نامه تشکیل داد که نهایتاً آیین‌نامه‌ای که ملاک توزیع نیروی انسانی سال گذشته و امسال است، ابلاغ شد.

سقوط خودروی سواری در رودخانه

سقوط پژو پارس به رودخانه ای در تالش ۳ مصدوم برجای گذاشت.

 مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش امروز گفت : یک دستگاه پژو پارس امروز به داخل رودخانه کرگانرود تالش سقوط کرد که بر اثر آن ۲ سرنشین زن و مرد به همراه راننده مصدوم شدند.
بهرام سهرابی افزود : مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل شدند.
وی گفت : حال عمومی  مصدومان مساعد گزارش شده است.

چرتکه و محاسبه ذهنی از مدارس حذف شدند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش از تفاهم با سازمان استعدادهای درخشان برای حذف آزمون‌هایی همچون چرتکه، کانگورو، محاسبات ذهنی و مسابقات ریاضی از مدارس خبر داد.

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اخیراً نامه‌ای را با رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان تهیه کردیم که به مدارس ابلاغ می‌شود و بر اساس آن تمام آزمون‌هایی چون چرتکه و کانگورو، محاسبات ذهنی و مسابقات ریاضی که فقط روی تقویت قوای ذهنی تمرکز کرده و تربیت در آن مغفول است را غیرقانونی و ممنوع اعلام می‌کنیم؛ اگر خانواده‌هایی تاکنون آگاهی نداشتند حتما باید این مسیر تغییر کند؛ اگر مدرسه‌ای این آزمون‌ها را اجرا کند کار غیرقانونی انجام می‌دهد.

حکیم‌زاده درباره حجم و تنوع کتب درسی نیز اظهار کرد: اگر چارچوب برنامه درسی را مدنظر قرار دهیم، این امکان فراهم است که متناسب با آن در تالیف کتب تنوع داشته باشیم و بررسی کنیم که آیا اهداف را پوشش می‌دهد یا خیر. در سند تحول پیش‌بینی شده که باید ۲۰ درصد محتوا را در اختیار مدرسه بگذاریم، سال قبل طرح بوم اجرا شد اما درباره چندتالیفی گامی برنداشته نشده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بسته خبری اجتماعی جامعه حادثه رانندگی حوادث محيط زيست وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تمدید شد

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به درخواست دانش آموزان و اولیای آن ها، مهلت ثبت نام در آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم نمونه دولتی سال تحصیلی۴۱۰۴-۴۱۰۳ ، به مدت سه روز از روز چهارشنبه تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ لغایت روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تمدید می‌شود.

همچنین ویرایش اطلاعات و پرداخت وجه برای دانش آموزانی که ثبت نام خود را تکمیل نکرده‌اند نیز در بازه زمانی مذکور امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است پس از پایان مهلت مقرر، دانش آموزانی که ثبت نام خود را تکمیل نکرده‌اند از سامانه ثبت نام حذف خواهند شد.

گفتنی است ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا ۲۸ فروردین انجام می‌شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • جذب ۷۷۷ معلم جدید در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تا پایان فروردین: تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • فسیل شاه‌کانگورو پیدا شد / عکس
  • تمدید مهلت نام نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی تمدید شد