Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در جریان امضای این تفاهم‌نامه در محل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) انجام شد، مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به اینکه این طرح در راستای طرح جامع فولاد کشور است، گفت: اجرای این طرح در اقتصاد کشور بسیار تأثیرگذار است، اما ارادۀ جدی می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: باید آورده‌های شرکت‌ها بررسی شود تا در آینده برای ادامۀ مسیر دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه عزم این شرکت را در این طرح، استوار دانست و افزود: یک دست صدا ندارد. باید همه باهم باشیم تا پروژه زودتر به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در راستای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ کشور و حفظ سهم تولید خود، دستیابی به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد را در استان هرمزگان و در منطقۀ ویژۀ صنعتی خلیج‌فارس هدف‌گذاری کرده است.

 مهندس عظیمیان تصریح کرد: این ایده با توجــــه ‌به موقعـــیت جغرافیــــایی مناسب منطقۀ اقتصادی خلیج‌فارس در امر صادرات محصولات، واردات مواد اولیه و قطعات و همچنین وجود زیرساخت‌های موردنیاز منطقه که ظرفیت بسیار درخورتوجهی جهت توسعه دارند، شکل گرفت.

وی افزود: با توجه به حضور شرکت‌های فولادی مستقر در منطقه، جهت بهره‌وری هرچه بیشتر، کاهش هزینه‌ها و ایجاد مدیریت یکپارچه، مزایا و توانایی‌هایی کنار هم قرار می‌گیرند و شرکت جدیدی را شکل می‌دهند. در واقع شرکت‌های موجود آورده‌های خود را در قالب شرکت جدیدی برای توسعۀ ۱۰ میلیون تنی به کار خواهند گرفت. این افزایش ظرفیت زمینۀ اشتغال بسیار مناسبی را در استان هرمزگان ایجاد خواهد کرد؛ تاجایی‌که حدود ۵۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در پایین‌دست و بالادست به‌تدریج مشغول به کار خواهند شد و این امر آثار مثبت آن در اقتصاد استان قابل‌ملاحظه خواهد بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از حضور و همراهی سهام‌داران شرکت‌های فولادی در این طرح ملی و همچنین از حمایت‌های بسیار خوب مدیرعامل ایمیدرو و پیگیری‌ها و مساعدت‌های استاندار و سایر مسئولان استان هرمزگان تشکر و قدردانی کرد.

این گزارش حاکی است در ابتدای این مراسم، یونسان مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: پس از چهار سال، موضوع تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقۀ خلیج‌فارس عملیاتی شد. در ابتدا شرکت فولادتکنیک به‌عنوان شرکت مشاور انتخاب و گزارش‌ها به‌ تمامی شرکت‌های صنایع معدنی ارسال شد.

یونسان در ادامه افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد با محدودیت زمین مواجهیم؛ در نتیجه تجمیع شرکت‌های موجود در منطقه در اولویت قرار گرفت. در این راستا شرکت‌های هرمزگان، صبافولاد و شرکت‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به همکاری سازندۀ فولاد مبارکه در این راستا گفت: شرکت گل‌گهر به‌عنوان تأمین‌کنندۀ مواد اولیه معرفی شده است.

در ادامۀ جلسه، تبادار مشاور اجرایی مدیرعامل ایمیدرو این طرح را یک طرح ملی دانست و گفت: امروز را برای توسعۀ فولاد به فال نیک می‌گیریم، اما در این بین لازم است مسئولان در هرمزگان همکاری لازم را برای فراهم‌سازی زیرساخت‌ها به عمل آورند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران فولاد فولاد مبارکه هرمزگان منطقه ویژه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به تلاش‌ شرکت نفت و گاز مارون به‌منظور تحقق اهداف تولیدی گفت: با این روند، در آینده‌ای نزدیک گازسوزی در این شرکت به حداقل ممکن می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، علیرضا دانشی در بازدید از پروژه احداث خط لوله ۲۵ کیلومتری ۸ اینچ انتقال گاز از مجتمع تفکیک (کلاستر) شادگان به مجتمع صنعتی شماره ۳ مارون گفت: زمانی که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ظرفیت تولید نفت از میدان شادگان را به ۱۳۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، مقدار گازهای مازاد آن به ۲۵ میلیون فوت‌مکعب در روز می‌رسد و با احداث خط لوله ۸ اینچ، این مقدار گاز جمع‌آوری و به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ ارسال می‌شود.

وی در ادامه از مجتمع کارگاهی ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه (متعلق به‌ بخش خصوصی) مستقر در مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون و تأسیسات فرآیندی مجتمع صنعتی شماره ۴ مارون بازدید و اظهار کرد: پیگیری و تلاش‌های شرکت نفت و گاز مارون به‌منظور تحقق اهداف تولیدی سازمان درخور تحسین است و پیش‌بینی می‌کنم با این روند، در آینده‌ای نزدیک مقدار گازسوزی در این شرکت به حداقل ممکن برسد.

در ادامه این بازدید قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تأسیسات و پیگیری پیشرفت پروژه‌ها از سوی وی را نشانه عزم جدی موجود برای تحقق جهش تولید و صیانت از منابع هیدروکربوری دانست و یادآور شد که همه اقدام‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ بر مبنای رویکرد تولید حداکثری برنامه‌ریزی شده‌ و نشانه‌های مشهودی وجود دارد که نویدبخش تحقق شعار سال در این عرصه است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • تقابل طلایی‌ها در طبس/ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز
  • گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • قطعی برق در برخی محلات بندرعباس
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس