Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:41:10 GMT

بهترین روش های بازاریابی اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۹۰۵۲

بهترین روش های بازاریابی اینترنتی

حال که تکنولوژی به این حد پیشرفت کرده و بستر اینترنت و فضای مجازی بوجود آمده است، کاسبان و مدیران کسب و کارها، اینترنت را موقعیت بسیار خوبی برای تبلیغات خود دیدند و عملا خود به یک تاجر تبدیل شدند. چرا که اینترنت، فواصل را از بین برد. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ بازار نظرات - اخبار بازار -

بازاریابی مقوله ای است که از قرن های پیش، در واقع از زمانی که انسان داد و ستد را آموخت، بوجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریابی اینترنتی که امروزه باب شده است و بسیار پر کاربرد و نتیجه بخش است، در ابتدایی ترین شکل خود در زمان های بسیار دور به این صورت بود که تاجران برای شناساندن محصولات خود به قبیله ها یا شهرهای دورتر و فروش بیشتر، خودشان شخصاً اقدام می کردند اما متوجه شدند که برای صرفه جویی در زمان و هزینه و انرژی می توانند از روش دیگری استفاده کنند که امروزه با نام بازاریابی شناخته می شود. تاجران به این صورت عمل می کردند که اشخاصی را به مقاصدی که در نظر داشتند می فرستادند تا کالای خود را تبلیغ کنند. در صورتی که هر کدام از این شهر ها پتانسیل خرید کالا را داشتند، تاجر با کالاها توسط کاروان به آن شهر ها سفر می کرد. در واقع تبلیغ و بازاریابی دو مقوله ی وابسته به یکدیگر و اصطلاحاً مکمل همدیگر هستند. از همان زمان ها تبلیغات هم شکل گرفت و اشخاصی به عنوان بازاریاب و مُبَلِغ که وظیفه ی تبلیغ را داشتند شروع به کار کردند و شاخه ی شغلی جدیدی بوجود آمد.

حال که تکنولوژی به این حد پیشرفت کرده و بستر اینترنت و فضای مجازی بوجود آمده است، کاسبان و مدیران کسب و کارها، اینترنت را موقعیت بسیار خوبی برای تبلیغات خود دیدند و عملا خود به یک تاجر تبدیل شدند. چرا که اینترنت، فواصل را از بین برد.

تا چند سال قبل که کسب و کارها هنوز خیلی در اینترنت و فضای مجازی فعال نبودند، بازاریابی همچنان با روش سنتی خود اما با تکنیک های جدید به کار خود ادامه می داد. تکنیک هایی همچون آراستگی ظاهری فرد بازاریاب که به شرکت ها یا مراکز تجاری هدف مراجعه می کرد، نحوه صحبت کردن و ارتباط عمومی، نحوه ی آغاز کردن صحبت، نوع وسایلی که برای تبلیغ مورد نیاز است و ...

با رونق گرفتن کسب و کارها در اینترنت، مشاغل وابسته به آن نیز باید بوجود می آمدند. به عنوان مثال طراحی سایت های مختلف در زمینه های مختلف مانند آگهی و ... و همینطور مشاغل مربوط به تبلیغات این کسب و کارها در اینترنت.  دیجیتال مارکتینگ  نیز در کنار این مشاغل خودبخود به وجود آمد چرا که نیاز کسب و کار های اینترنتی، تبلیغات اینترنتی نیز بود.

بازاریابی با بوجود آمدن بستر اینترنت و فضای مجازی متحول شد و با شکل جدید خود به فعالیت ادامه داد و به یکی از مشاغل پر درآمد تبدیل شد. البته درآمد بازاریابی همیشه خوب بوده است اما این تحول باعث شد جهشی در این مورد صورت بگیرد. بازاریابان نیز خود را با روش های جدید، بروز کردند و در حال فعالیت هستند.

بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی دارد و بسیار متغیر است. منظور از متغیر بودن این است که روش های کارامد بازاریابی اینترنتی در حال تغییر است و در هر زمان، برخی روش ها ناکارامد می شوند بنابراین نمی توان گفت که کدام روش بازاریابی اینترنتی برای همیشه خوب است و می توان به آن تکیه کرد تا نتایج بسیار خوب حاصل شود. به چند روش بازاریابی اینترنتی که در حال حاضر بیشترین نتیجه را می توان از آن کسب کرد خواهیم پرداخت.

یکی از روش های مهم برای بازاریابی اینترنتی، داشتن سایت است. در واقع برای تبلیغ در اینترنت و اینکه بتوان در اینترنت مطرح شد، در ابتدا باید یک وبسایت داشت. طراحی سایت برای کسب و کار خود، دروازه ی ورود به اینترنت و تبلیغات اینترنتی است. البته طراحی سایت مناسب هم نکاتی دارد که فقط یک متخصص آن را می داند و می تواند انجام دهد. شرکت هایی مانند شرکت طراحی سایت دارکوب به این مسائل واقف هستند و می توانند یک سایت بهینه و مناسب برای مطرح شدن کسب و کار شما در فضای اینترنت تولید کنند و راه کارهای مناسب برای گرفتن نتایج خوب در اینترنت را به شما ارائه دهند.

طراحی سایت از هر طریق فقط به صرف اینکه یک سایت داشته باشید کار درستی نیست و باید به مرجع مناسب آن رجوع کرد. برخی افراد که به صورت شخصی با هزینه های بسیار پایین اقدام به طراحی سایت می کنند، لزوماً نمی توانند یک سایت مناسب برای شناخته شدن شما در فضای اینترنت برای شما بوجود آورند. طراحی سایت امروزه بسیار آسان شده است اما طراحی سایت حرفه ای فقط از دست متخصصین این کار که می دانند در پشت پرده چگونه باید عمل کنند تا یک سایت، حرفه ای و مناسب برای مطرح شدن در اینترنت باشد بر می آید. به یاد داشته باشید که لزوماً زیبا بودن ظاهر سایت دلیل بر کارامد بودن آن نیست بنابراین گول ظاهر سایت ها را نخورید.

قبل از فراگیر شدن اینترنت و فعالیت کسب و کارها در اینترنت، یکی از روش های بازاریابی مجازی، استفاده از ایمیل و تلفن بود. بازاریابان در پلتفرم های ایمیل معروف مانند یاهو و گوگل، گروه هایی می ساختند و با ترفند هایی ایمیل های مشتریان را بدست می آوردند و در این گروه ها عضو می کردند و ایمیل تبلیغاتی خود را به تمام اعضاء ارسال می کردند یا بدون ساختن گروه، یک ایمیل دسته جمعی به ایمیل هایی که از مشتریان بدست آورده اند ارسال می کردند. این روش بسیار کارامد بود چون مردم در آن زمان به جای امروز که برنامه های اجتماعی نبود، بیشتر ایمیل های خود را چک می کردند و با ایمیل در تماس بودند. این روش جزو همان روش هایی است که بالاتر اشاره شد که منسوخ شده است. یکی از دلایل منسوخ شدن آن هم بوجود آمدن شبکه های اجتماعی است به همین دلیل مردم بیشتر از طریق این برنامه ها در ارتباط هستند و بسیار کمتر ایمیل های خود را چک می کنند. همین امر هم باعث شد تا ارسال ایمیل های تبلیغاتی نیز از سوی بازاریابان بسیار کم شود. حتی می توان گفت به حد توقف رسیده است.

بعد از اینکه سایت طراحی شد حالا نوبت به قوی کردن سایت می رسد تا در موتورهای جستجو اعتبار و رتبه کسب کند تا دیده شود. امروزه مردم، بسیاری از مواردی که نیاز دارند، از کالا گرفته تا انواع خدمات، در موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند بنابراین رتبه گرفتن سایت در موتورهای جستجو به طوری که در صفحه اول جستجو ها دیده شوید بسیار با اهمیت می باشد چرا که معمولا مردم در همان صفحه ی اول به نحوی به نتیجه ی خود می رسند و نیازشان مرتفع می شود. اصطلاحاً به رتبه گرفتن سایت و بالا رفتن رتبه ی سایت در موتورهای جستجو، سئو گفته می شود. پس سئو یکی از مهمترین بازاریابی های اینترنتی به شمار می رود و بعد از طراحی سایت اگر آن را به حال خود رها کنید هیچگاه نمی توان از سایت نتیجه های مطلوب را بگیرید بنابراین به محض اتمام طراحی سایت، باید سئو را روی سایت شروع کرد.

البته لازم به ذکر است که سئو را همانند طراحی سایت نمی توان به هر کسی سپرد چرا که یک امر بسیار تخصصی است. این کار هم معمولاً همان شرکت های متخصص در طراحی سایت مانند دارکوب انجام می دهند. اگر سئو به درستی و توسط متخصص آن روی سایت انجام نشود می تواند نتایج فاجعه باری را بوجود بیاورد و تمام هزینه ها و زمانی که برای ساخت سایت و رتبه گرفتن آن صرف کردید، سوخت خواهد شد.

یکی از روش هایی که هم برای سئو سایت بسیار مفید است و هم نوعی  بازاریابی دیجیتال  محسوب می شود، درج آگهی در سایت های آگهی می باشد. با درج آگهی در سایت های آگهی که رتبه ی بالایی در گوگل دارند می توان به طور مستقیم، کالا و خدمات را عرضه کرد. همچنین با درج لینک سایت در پلان های ویژه، در واقع یک بک لینک با ارزش برای سایت خود درج کردید که باعث رتبه گرفتن سایت در گوگل خواهد شد.

گوگل ادوردز یکی از شناخته شده ترین روش های بازاریابی اینترنتی در زمان حال است. تبلیغ گوگل که خود یک موتور جستجوست و ایرانیان هم بیشتر از این موتور استفاده می کنند، بسیار در امر دیده شدن سایت و کسب و کار شما موثر است. نحوه کار آن هم ساده است. به گوگل پول پرداخت می کنید تا سایت شما را در رتبه های بالا نشان دهد. البته تنظیمات ادوردز کار ساده ای نیست و متخصص خود را می طلبد. اما  تبلیغ در گوگل  به وسیله ی ادوردز یک راه آسان برای رسیدن به نتیجه یعنی همان قرار گرفتن در رتبه های بالای جستجو است.

یکی دیگر از راه های بازاریابی که در سئو هم تاثیر زیادی دارد، ریپورتاژ است. ریپورتاژ یک مقاله است که موضوعیت آن مرتبط با کسب و کار شماست و جنبه ی اطلاع رسانی دارد نه تبلیغی. البته می توان در آن کسب و کار خود را به نحوی معرفی نمایید. این مقاله در سایت های پر بازدید و رتبه بالا درج می شود و سه لینک از آن به سایت شما درج می شود. این ریپورتاژ به اصطلاح، دائمی است به این معنی که برای همیشه در سایت هدف باقی می ماند. در ازای ریپورتاژ باید هزینه پرداخت کنید.

برنامه های شبکه های اجتماعی جزو موثرترین و پر بازده ترین روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. در حال حاضر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، تلگرام، اینستاگرام و ... بسیار پر بازدید است چرا که همانطور که بالاتر به آن اشاره شد، ارتباطات مردم از این طریق است و تقریبا روزی چند بار توسط مردم بازدید می شود. بنابراین می توان به عنوان بهترین روش بازاریابی اینترنتی از آن نام برد. اهمیت آن به حدی است که وصل شدن سایت به آنها برای رتبه گرفتن در گوگل بسیار موثر است و گوگل به آن اهمیت زیادی می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط تسنیم تأیید و یا رد نمی‌شود.

R1234/P/S1407/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رپورتاژ آگهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان

ایسنا/خراسان رضوی یک روانشناس گفت: با توجه به افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در ایام تعطیلات به خصوص نوروز تلاش برای حفظ امنیت کودکان ضروری است.

احمد اکبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شرایطی که همه کودکان دانش و مهارت لازم برای حفظ امنیت خود در اینترنت را ندارند و به گفته یونیسف میلیون‌ها کودک در معرض خطر آنلاین online risk قرار گرفته‌اند، تأمین امنیت کودکان و دور نگه داشتن آنها از آسیب‌های فضای مجازی به عنوان دغدغه پیش از کرونا وجود داشت و پس از کرونا برجسته شد.

وی با بیان اینکه دوران کرونا نشان داد آشنایی با اینترنت نیاز کودکان برای «زندگی دیجیتال» Digital Life و حیات کنونی آنهاست، ابراز کرد: دنیای بدون خطر نامطلوب است و کودکان باید یاد بگیرند که گنجایش خطرات محاسبه شده را داشته باشند و تا آنجا که ممکن است عواقب آن را برطرف سازند در این میان باید تجزیه و تحلیل درستی از ارزیابی خطر و ارزیابی مزایای اینترنت داشت.

 کنار گذاشتن نگرش‌های متمایل به حذف فضای مجازی

این روانشناس با بیان اینکه دسترسی به فضای اطلاعاتی از حقوق اساسی انسان‌هاست، افزود: نادیده گرفتن این مهم می‌تواند به انفعال و از دست رفتن موقعیت‌ها بیانجامد؛ بنابراین، باید از سطوح ابتدایی تا دانشگاه بخش عمده‌ای از آموزش در فضای مجازی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: اجبارهایی همچون کرونا اهمیت ورود به آموزش‌های مجازی را به نظام‌های آموزشی دیکته نموده است.

اکبری با اشاره به این خواسته یونیسف که باید ابزارهای یادگیری مجازی را افزایش و در اختیار مربیان، والدین و فرزندان قرار داد، گفت: دسترسی به سرویس‌ها و خدمات مرتبط با امنیت کودکان، دسترسی کودکان محروم و کم درآمد به اینترنت و حفظ روابط اجتماعی کودکان از طریق شبکه‌های اجتماعی ضروری است.

وی اعلام کرد: کودکان زیادی در سراسر دنیا این روزها از پنجره گشوده اینترنت به زیست خود ادامه می‌دهند اما واکنش والدین به این شرایط قابل تأمل است و از میزان استفاده کودکان از اینترنت در دوران کرونا احساس بدی دارند.

این روان‌شناس کودکان ادامه داد: والدین باید اطمینان حاصل کنند دستگاه‌های در دسترس کودکان به جدیدترین ورژن های ‌ و برنامه‌های ضد ویروس مجهز هستند و با کودکانشان گفتگوی آزاد و دوستانه درباره چگونگی ارتباط با سایرین در زمان اتصال به اینترنت داشته باشند.

والدین هوشیار باشند

اکبری با تأکید بر وضع قوانینی درباره چگونگی، زمان و مکان استفاده از اینترنت با موافقت و همراهی کودکان گفت: والدین باید نسبت به علائم استرس و پریشانی کودکان ناشی از فعالیت‌های آنلاین هوشیار باشند.

وی گفت: احترام والدین به آزادی انتخاب کودک و نوجوان قادر به کنترل و نظارت بر فعالیت‌های آنلاین آنها بوده و در زمینه مصرف رسانه باید میانجیگری کنند که این میانجیگری شامل؛ طیفی از ایجاد ممنوعیت در دسترسی به صفحات مضر، نظارت در کاربری، کاربری فعال میان والدین و کودک، تسهیلگری در هدایت به صفحات مفید، ارتقاء سیاست‌های حفاظتی فعلی خود، مطابقت با واقعیت‌های یادگیری از خانه می‌شود.

اکبری افزود: والدین باید با نظارت و ترویج بر رفتارهای مناسب آنلاین، اطمینان یابند کودکان به خدمات مشاوره‌ای مدرسه دسترسی دارند.

وی با اشاره به نقاط منفی آموزش‌های مجازی، گفت: استمرار آموزش‌های مجازی می‌تواند تفاوت‌های فردی و هدایت تحصیلی را به چالش بکشد.

این استاد دانشگاه آزاد، عدم آموزش معلمان در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت‌معلم منطبق بر آموزش از راه دور الکترونیکی و مجازی را به عنوان یکی از نقاط ضعف آموزش‌های مجازی برشمرد و ابراز کرد: با توجه به نبود امکانات در برخی مناطق به خصوص خانواده‌هایی که به لحاظ مالی امکان فراهم نمودن وسایل ارتباط جمعی را برای کودکان ندارد و نبود محتوا و طراحی برنامه‌های درسی کتب موجود به ویژه دروسی همچون ریاضی و علوم مناسب آموزش‌های مجازی نیست.

اکبری اذعان کرد: عدم آشنایی با شیوه‌ها و فنون تعامل در فضای مجازی و گرما بخشی به کلاس درس و کاهش مناسبات انسانی در دراز مدت می‌تواند به جایگزینی فناوری و وسایل آموزشی به جای روابط چند وجهه کلاسی بین شاگردان و معلم و شاگردان با یکدیگر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟