Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تحلیلگران مسائل فرانسه با اشاره به تداوم منشا خشم معترضان فرانسوی پیش بینی می‌کنند اعتراض‌ها به شکل‎های دیگر همچنان ادامه یابند. تاریخ انتشار: 20:00 - 22 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۷۵۸  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ با وجود بازگشت حالت عادی به بلوار «الیزه» در پاریس از یکشنبه هفته گذشته، دولت فرانسه همچنان با اعتراض‌های گسترده‌ای روبه رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی آغاز تظاهرات‌ اعتراض آمیز در سراسر فرانسه و به ویژه در پاریس در پی افزایش مالیات بر سوخت که رفته رفته به اعتراض علیه نابرابری اجتماعی تبدیل شد، مغازه‎ها، ادارات و بانک‌های بلوار الیزه پاریس از ترس درگیری خشونت بار پلیس با معترضان اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کرده بودند.      
رسانه‌ها می‎گویند معترضان جلیقه زرد درصدد طراحی روش‌های جدیدی برای ابراز نارضایتی خود از دولت هستند.
در ماه گذشته حدود ۶۰۰۰ فعال از سراسر کشور برای سومین بار در نشستی راه‌های جدید اعتراض‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
بیشتر بخوانید: پلیس فرانسه علیه معترضان سیاست‎های سرمایه‎داری متوسل به خشونت شد
تحلیلگران اعلام کردند با وجود کاهش شمار معترضان منشا خشم و حرکت اعتراضی در فرانسه به قوت خود باقی است.
موسسه نظرسنجی «اپینیون وی» نیز اعلام کرد که براساس بررسی‌های انجام شده حمایت عمومی از جلیقه زرد‌ها همچنان باقی مانده است. در آخرین نظرسنجی‌ها در اوایل ماه جولای مشخص شد که ۴۴ درصد مردم فرانسه اعلام کردند همچنان از جلیقه زرد‌ها حمایت می‌کنند.      
این موسسه با انتشار نتایج این نظرسنجی اعلام کرد این میزان حمایت برای جنبشی که ظاهرا کمرنگ شده، رقم بالایی است. حمایت از این جنبش در روز‌های اوج آن نیز قابل توجه بوده است. افکار عمومی همواره از این اعتراض‌ها حمایت کرده و جلیقه زرد‌ها توانستند از سقوط جنبش به عرصه مخالفت‌های عمومی ممانعت به عمل بیاورند. علت این امر را می‌توان در خواسته‌های معترضان که شامل طیف وسیعی از اصلاحات در کشور از جمله افزایش میزان حداقل دستمزد‌ها می‌شد، یافت.
«لوک روبان» مدیر پژوهشی مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، گفت این اعتراض‌ها از ماه‌های ژانویه و فوریه به صورت سازمان یافته و حرفه‌ای برگزار شد. وی در ادامه کمرنگ شدن نمود ظاهری اعتراض‌ها را به معنای سرخوردگی معترضان ندانسته و گفت این اعتراضات همچنان وجود دارند و تنها به دلیل ضعف سازمان دهی، کمرنگ شده‎اند. این خشم قادر است در اشکال جدید و متفاوتی خود را نمایان کند.    
فرانس ۲۴ نیز اخیر از آغاز شکل جدیدی از اعتراض‌ها در فرانسه با نام جنبش «جلیقه سیاه‎ها» خبر داد. صد‌ها مهاجر با تجمع در محله معروف «پانتئون» پاریس که نماد مبارزه با برده داری است، خواستار مذاکره در مورد وضعیت خود از جمله حق زندگی و کار شدند. این تجمع اعتراضی با حضور حدود ۷۰۰ مهاجر و حامیان آن‌ها از صبح جمعه آغاز شد و تا بعد از ظهر به طول انجامید.
این اعتراض‌ها در حالی برگزار شد که پلیس پاریس حضور چشمگیری در این محل داشت و ۳۷ نفر از معترضان را دستگیر کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه اعتراضات مردمی فرانسه اعتراضات گسترده جلیقه زردها در فرانسه اعتراضات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره امنیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به اظهارنظر پرداخت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از BFMTV، امانوئل مکرون گفت: درست است، همیشه یک عنصر ریسک وجود دارد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا خطرات امنیتی را به حداقل برسانیم. فکر می‌کنم می‌توانم به شما بگویم که برای میزبانی بازی‌ها آماده خواهیم بود.

رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد: ما همچنین تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای مراسم و رویدادهای بازی‌های المپیک و پارالمپیک آماده شویم. این کار جدی سرویس‌های اطلاعاتی، پلیس و ارتش ماست.

بازی‌های المپیک 2024 در پاریس از 26 جولای (5 مرداد) به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

تجمعات اعتراضی در پاریس به خاطر حواشی المپیک

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد