Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا رحمانی در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد توسعه فناوری و شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: سهم صادرات محصولات دانش بنیان از صادرات کشور در حد قابل قبولی نیست و لازم است در تولید صادراتی کالاهای دانش بنیان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، شرکت های دانش بنیان و هایتک در اولویت قرار گیرند.

رحمانی گفت: برای تحقق همکاری های مشترک میان مراکز علمی و دانشگاهی با بخش های مختلف صنعتی کشور باید انگیزه های لازم را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به رونمایی طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در 8 استان کشور اضافه کرد: روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان ها وظیفه دارند محورها و اهداف طرح تاپ رابه درستی برای واحدهای صنعتی خود تبیین و معرفی کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: نحوه مشارکت و همکاری های دانشگاه با بخش های مختلف صنعت باید از طریق سازمان های استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سهل ترین روش های ممکن میسر شود.

وی تاکید کرد: ارکان برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تمامی برنامه های توسعه فناوری خود از نظرات و دیدگاه های دانشگاه ها و مراکز علمی مرتبط بهره مند شوند.

رحمانی ادامه داد: در نوع همکاری های صنعت با دانشگاه باید استمرار و مداومت وجود داشته باشد به نوعی تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در رویکرد موجود باید بتوانیم مشارکت حداکثری واحدهای صنعتی، تشکل های مرتبط با حوزه صنعت و مراکز دانشگاهی را جلب کنیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات توسعه صنعتی رضا رحمانی محصولات دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها