Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آیت اللهی موسوی عصر شنبه در جلسه ستاد راهبردی برنامه جامع کاهش تصادف های استان کرمان با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط بالا دستی باید ستاد راهبردی کاهش تصادفات استان با مسئولیت استاندار هر شش ماه یک بار تشکیل شود و برنامه کاهش تصادف های استان را رصد و ملاک اجرا برای دستگاه های مرتبط باشد، اظهار کرد: ما جلسات را به صورت کارشناسی، پیگیری و برنامه های لازم را ارائه کرده و توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که برنامه ها باید در دو بخش برون شهری و درون شهری باشد، اظهار داشت: اسناد بالادستی ملاک عمل است که حوادث رانندگی باید تا انتهای برنامه ششم کاهش پیدا کند و بر این اساس باید به ازای ۱۰ هزار دستگاه ۳۱ درصد کاهش داشته باشیم همچنین به ازای تعداد ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهری باید به میزان ۱۰ درصد کاهش تصادفات داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه برنامه این بود که هر ساله ۱۰ درصد از میزان تلفات تصادفات کاهش پیدا کند، افزود: اگر بحث افغانی کِش ها را کنار بگذاریم استان کرمان رتبه بهتری خواهد داشت لذا در این زمینه مشکل داریم چراکه این موضوع از دست ما خارج شده است بنابراین ما هم از مسئولان کشوری درخواست کردیم که این مسئله را به صورت آمار مجزا در نظر بگیرند.

وی با بیان این مطلب که برای کاهش آمار تصادفات باید بیشتر به مردم و فرهنگ سازی، نوع مسائل ترافیکی، آموزش، معاینه فنی توجه کرد، اظهار داشت: از مجموع تصادفات در سال ۹۷ که آمار آن یک هزار و ۷۴ نفر بوده است از این تعداد ۵۰ درصد تلفات مربوط به شمال استان و ۵۰ درصد دیگر آن مربوط به جنوب استان و تلفات درون شهری کل استان است.

معاون عمرانی استانداری کرمان با بیان این مطلب که از جمله شهرستان های پر تصادف استان کرمان می توان به شهرستان های سیرجان، بم، جیرفت، زرند و بافت اشاره کرد که در این میان شهر کرمان به تنهایی ۵۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۶ نفر کاهش تلفات تصادفات داشته ایم که از این تعداد ۴۳ نفر مربوط به درون شهری و ۱۰۳ نفر مربوط به برون شهری است، ادامه داد: در سال ۹۶ ۸۵۹ نفر تلفات درون شهری و برون شهری داشته ایم که در سال ۹۷ به تعداد ۸۳۵ رسیده است.

آیت اللهی موسوی با بیان این مطلب که اعتبار لازم در جاده های برون شهری برای کاهش تصادفات داده نمی شود، افزود: در بحث شاخصه های کاهش تصادفات استان کرمان جزو استان های برتر است که در این راستا رئیس پلیس استان کرمان مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرمانداران هشت شهرستان باید در یک جلسه دیگر به ارائه برنامه ها و گزارشات خود بپردازند.

کد خبر 4665643

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات نشان داده است که بی‌ثباتی در خانواده‌، جوانان را مجبور به ترک منزل قبل از بزرگسالی می‌کند. تجارب خانوادگی مانند کودک‌آزاری، بی‌توجهی، خشونت خانگی، مصرف مواد توسط والدین یا درگیری خانوادگی می‌تواند منجر به بی‌خانمانی جوانان شود. ۹۰ درصد از جوانانی که به پناهگاه‌ها دسترسی دارند اظهار می‌کنند که در خانه با مشکلاتی مانند دعوای مداوم مواجه بوده‌اند. در کل بی‌خانمانی مشکلی است که اگر برای جوانان حل نشود، تبدیل به مشکل کلی جمعیت کارتن‌خواب می‌شود.

روز بی خانمانی جوانان ۲۰۲۴

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

جمعیت‌های خاصی از جوانان با خطر بیشتری برای بی‌خانمانی روبرو هستند که شامل موارد زیر است:

جوانان سیاه پوست نسبت به همسالان سفیدپوست خود با ۸۳ درصد افزایش خطر مواجه هستند. جوانان اسپانیایی تبار با ۳۳ درصد افزایش خطر روبه‌رو هستند. جوانانی که تجربیاتی از سرپرستی، بازداشت یا زندان دارند. جوانانی که دبیرستان را تمام نکرده‌اند، ۳.۵ برابر بیشتر از همسالانی که دیپلم دبیرستان را دریافت کرده‌اند، در معرض بی خانمانی هستند.

آمار بی خانمانی در کشورهای جهان نیجریه و هند دو کشوری هستند که بیشترین جمعیت بی‌خانمان را دارند. در سال ۲۰۲۴، نیجریه با ۲۵ میلیون در رتبه اول و هند با ۱۸ میلیون بی‌خانمان در رتبه دوم قرار دارند. حدود ۱۵۰ میلیون نفر یا دو درصد از جمعیت جهان به طور کلی بی‌خانمان هستند. حدود ۱.۶ میلیارد نفر یا بیش از ۲۰ درصد از جمعیت جهان فاقد مسکن کافی هستند. تقریباً ۲۳۵ هزار کانادایی به طور سالانه بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند. ۳.۲ درصد از جمعیت فیلیپین بی‌خانمان هستند. در استرالیا، حدود ۱۲۰ هزار نفر در هر شب بی‌خانمان هستند. نزدیک به ۶۰ درصد از افراد بی خانمان در آفریقای جنوبی در زاغه زندگی می‌کنند.

در ژاپن تقریباً پنج هزار نفر بی خانمان هستند. در یک شب در هند، بیش از ۱.۷۷ میلیون نفر بی‌خانمان وجود دارد. حدود ۳۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان جهان در اروپا زندگی می‌کنند. برزیل بیش از ۲۰۰ هزار بی‌خانمان دارد. در چین حدود ۲.۶ میلیون نفر بی‌خانمان محسوب می‌شوند. در آلمان، تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده‌اند. شورای ملی ارزیابی سیاست توسعه اجتماعی مکزیک گزارش می‌دهد که ۵۵.۳ میلیون نفر یا تقریباً ۴۶.۲ درصد از جمعیت در فقر زندگی می‌کنند. آمار سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که فرانسه و کره‌جنوبی به ترتیب ۳۳۰ هزار و هشت هزار بی‌خانمان در معیار یک شب را دارند.

کد خبر 745336

دیگر خبرها

  • قهجاورستان کجای اصفهان است؟
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد