Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلپایگانی بر تولید و توسعه فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان و به نقل از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، «عبدالرضا گلپایگانی» به همراه مدیرکل معماری و ساختمان از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف یازدهمین نمایشگاه‌های بین‌المللی سنگ‌های تزیینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، در و پنجره و صنایع وابسته بازدید کردند و با مسئولان برخی غرفه‌ها در خصوص کیفیت و استانداردهای مصالح ساختمانی گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران  یکی از مولفه‌های ارتقاء کیفیت ساختمان را استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت ساخت و ساز در کنار توجه به سایر مولفه‌ها نیازمند توجه ویژه به تولید مصالح ساختمانی استاندارد است .

 

وی با اشاره بر اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند به فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد کمک کند گفت: گام برداشتن به سوی استاندارد سازی مصالح ساختمانی و فرهنگ استفاده از آن همواره مورد توجه و تأکید قرار دارد، بر این اساس معاونت شهرسازی و معماری نیز برخی اقدامات را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که در حوزه ساخت و ساز و استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده است که از آن جمله می‌توان به دستورالعمل استاندارد سازی تیرچه و بلوک و... در ساختمان‌ها اشاره کرد.

 

وی افزود: البته اقدامات کارشناسی در این بخش تا رسیدن به شرایط مطلوب و ساخت و ساز با کیفیت هم چنان ادامه دارد.

 

گلپایگانی تأکید کرد در فرهنگ ما توجه به استفاده از مصالح با کیفیت و مقاوم همواره وجود داشته است، چنانکه برخی بناهای تاریخی ما چند صد سال است همچنان استوار و محکم باقی مانده‌اند و براین اساس باید سعی کنیم با تولید و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بر طول عمر ابنیه بی‌افزاییم .

 

وی گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد علاوه بر افزایش استحکام ساخت و ساز و طول عمر بناها بر صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها نیز کمک شایانی خواهد کرد .

 

گلپایگانی گام برداشتن در این خصوص را، حفظ سرمایه‌های ملی کشور در حوزه ساخت و ساز و رونق اقتصادی کشور بیان کرد.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه حجاب و عفاف شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری عفاف و حجاب جنوب کرمان اردبیل جشن های دهه کرامت شهر سازی گلپایگانی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره از آمادگی این شرکت برای تولید واگن های باری با استاندارد اروپا و تحت لیسانس شرکت های معتبر خارجی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، مجتبی عباسی مدیرعامل شرکت تعاونی برفره، با بیان اینکه این شرکت هم اکنون ظرفیت تولید ۳۰۰ دستگاه واگن باری در طول سال را دارد، اظهار کرد: تمامی واگن ها بر اساس نیاز سفارش دهنده ساخته و تحویل داده می شوند.

عباسی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اصول استاندارد اروپا در تولید واگن از سوی شرکت های ایرانی، عنوان کرد: اکنون این امکان برای تولیدکننده های داخلی فراهم نیست؛ چون استانداردسازی واگن ها باعث افزایش هزینه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت محدود برخی از خطوط ریلی کشورمان در تحمل بار سنگین، به ناچار، برخی قطارها مجبورند که سرعت خود را کاهش دهند که این موضوع باعث نارضایتی  کارفرماها می شود.

عباسی از آمادگی این شرکت برای تولید واگن های باری تحت لیسانس شرکت های معتبر خارجی خبر داد و گفت: ما می توانیم این دانش را به کشور بیاوریم و مطابق استانداردهای جهانی، به تولید واگن بپردازیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره خاطرنشان کرد: با تولید این نوع از واگن ها، هم می توانیم ظرفیت تولید را در کشور بالا ببریم و هم امکان صادرات واگن به سایر کشورها از جمله حوزه CIS فراهم می شود.

وی با اشاره به گلوگاه هایی که در حوزه تولید واگن با مشارکت شرکت های خارجی وجود دارد، عنوان کرد: در صورت موافقت وزارت صمت و راه آهن، ما امکان تولید واگن با استاندارد اروپا را در دو فاز داریم.

عباسی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۰ نفر نیروی متخصص در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل نبود سفارش، خط تولید واگن کارخانه ما خالی است و تنها سایر خطوط کارخانه، از جمله خط تعمیرات و اورهال واگن های باری فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد
  • آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش
  • ۵۰ یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است
  • شناسایی ۸۳۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ساختمانی در قزوین
  • احداث پایگاه انتقال خون خمین ۱۵ سال بر زمین مانده است
  • شگرد جدید دشمن در بحث عفاف و حجاب در استان ایلام
  • مردودی بن سازه‌های قدیمی خودرو در آزمون ایمنی
  • ۴۵۶۸ فقره مراجعه نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان سمنان