Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی عصر شنبه در مراسم آغاز به کار اولین اورژانس اجتماعی شبانه روزی در قزوین که در دفتر استاندار برگزار شد اظهارداشت: در بهزیستی قزوین موضوع انضباط کاری، مالی و اخلاقی را جدی گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم با همه محدودیت‌ها در خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش هیچ خللی رخ ندهد.

وی بیان کرد: با کمک مجموعه‌ای از همکاران دلسوز، متخصص و متعهد که روش‌های علمی و تخصصی کار با معلول و جامعه هدف بهزیستی را بخوبی می‌دانند خدمت رسانی به مددجویان را رسالت اصلی خود می‌دانیم و نمی‌گذاریم هیچ مراجعه کننده‌ای بدون دریافت خدمات از این سازمان خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارثی یادآورشد: کمبودهای مالی خود در عرصه خدمت رسانی را با مشارکت خیرین نیکوکار تأمین کرده‌ایم و با دلیل اعتماد سازی انجام شده توانسته‌ایم بیش از ۴۰ میلیارد تومان کمک خیرین را جمع آوری کنیم که افزایش ۲۰۰ درصدی این همراهی بی سابقه است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: رویکرد تعاملی ما در حل مشکلات و تنگناها باعث شده بسیاری از امور بدون رسانه‌ای شدن با همکاری و درک مشترک حل و فصل شود و خدمت رسانی مستمر ادامه یابد.

واگذاری ۹۵ درصد کارها به بخش خصوصی

وارثی اظهارداشت: برای چابک سازی اداره بهزیستی و تسریع در امور بیش از ۳۲۵ مرکز را فراخوان دادیم و توانستیم ۹۵ درصد فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم که این کار به چابک سازی فعالیت‌ها کمک کرده است.

وی اضافه کرد: کسب رتبه چهارم کشوری در فعالیت‌های پیشگیری، رتبه دهم کشوری در امور توانبخشی و جلب مشارکت‌های مردمی بیانگر حرکت رو به رشد و تکاملی این اداره در سال‌های اخیر است و امیدواریم با حمایت استاندار محترم بتوانیم با توسعه فعالیت‌ها در خدمت رسانی موفق تر از قبل عمل کنیم.

وارثی گفت: اعتبارات بهزیستی استان از ۷ میلیارد تومان در ۹۵ به ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافت و امسال این اعتبارات مصوب به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: زیر ساخت‌ها در این اداره تقویت شده و شاخص‌های اختصاصی هم هر سال بهتر شده و امیدواریم امسال هم در جشنواره شهید رجایی بتوانیم رتبه‌های برتر خدمت رسانی را کسب کنیم.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌ها گفت: سازمان بهزیستی قرار است ۶۰۰ نفر نیروی جدید جذب کند و ما هم امیدواریم چند نیرو برای شهرستان‌ها بویژه آوج جذب کنیم.

وارثی از استاندار قزوین خواست برای تأمین ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه برای تکمیل ساختمان بهزیستی دستور لازم را صادر کند.

در این دیدار مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین هم گفت: برون س\اری در بهزیستی قزوین بسیار موفق بوده و زمینه تسریع در خدمت رسانی را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: با تلاش دستگاه‌های خدمت رسان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم و تداوم این خدمات با رویکرد توانمندسازی باید در بهزیستی و کمیته امداد مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیدخام از موازی کاری دستگاه‌ها در صدور مجوز برای مهد کودک انتقاد کرد و گفت: متولی اصلی صدور مجوز برای مهدهای کودک فقط بهزیستی است و اگر ادارات دیگر هم بخواهند در این زمینه فعالیت کنند باید مجوز خود را از بهزیستی دریافت کنند تا تداخلی در کار صورت نگیرد.

در ادامه رئیس مرکز اورژانس اجتماعی، معاونان پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی، مدیر حراست و رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها هم گزارشی از فعالیت‌های حوزه خود ارائه کردند.

در ادامه زاهدی استاندار قزوین در تماس با شماره ۱۲۳ آغاز فعالیت اورژانس اجتماعی شبانه روزی قزوین را اعلام کرد.

کد خبر 4665655

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی قزوین حوزه توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از توان‌خواهان فعال سرآمد در عرصه هنرهای تجسمی اردبیل اظهار کرد: ۲۵۰۰ نفر از جامعه تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل در حال حاضر از ظرفیت خدمات هنری بهزیستی استفاده می‌کنند که ۶۸ مربی در مراکز توانبخشی بهزیستی در حال آموزش هنر به جامعه بزرگ معلولان استان هستند.

وی با بیان اینکه آموزش هر برای توان خواهان از جمله دغدغه‌های مهم اداره بهزیستی بود که باید قدم‌هایی در این راستا برداشته می‌شد، افزود: ۶ گروه تئاتر در استان اردبیل در حال فعالیت هستند و در حوزه هنر ۱۲۰ ساعت آموزش داده شده و ۴۰ ساعت هنر درمانی در حوزه نقاشی در انتهای سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه با تاکید استاندار اردبیل و در تکمیل زنجیره پیشرفت و توسعه استان، بهزیستی در قالب ۷ برنامه عمده مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد، ادامه داد: مهمترین برنامه‌ریزی تأمین، تجهیز و تعمیر ساختار مجموعه بهزیستی در ابعاد مختلف بوده که ما تلاش می‌کنیم تا با تقویت این حوزه، افزایش مراکز خدمات رسانی و توانمندسازی مددجویان خود را ارتقا دهیم.

رضایی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از مسائل مهم بود، در زمینه توجه به زیرساخت ۲ مرکز تأمین و توسعه در سطح اردبیل در راستای تسریع خدمت رسانی اتفاق افتاد که به ۳۴ مرکز افزایش یافته است، در حوزه اشتغال و مسکن ۱۰۷ درصد برنامه اشتغال محقق شده، بخش سوم خدمت رسانی به جامعه هدف پوشش‌های بیمه‌ای زنان خانه دار است که به پوشش بالای ۷۰ درصد رسیده‌ایم، در بحث نیروی انسانی به جوانگرایی و توانمندسازی مدیران اقدام شده و در حوزه مشارکت‌های اجتماعی میزان جذب مشارکت‌های مردمی ۱۲ برابر شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری در راستای عملیاتی ساختن زنجیره پیشرفت و توسعه استان ۲۰ هزار جامعه هدف را در جای جای استان اردبیل ملاقات کردیم و در تلاش هستیم این ظرفیت را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: همچنین اتفاق بسیار مهمی که در حال حاضر اتفاق افتاده است رشد ۱۲۰ درصدی اعتبارات ابلاغی حوزه توان بخشی بوده که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای توانبخشی استان هزینه شده است.

کد خبر 6081091

دیگر خبرها

  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد؛ از این جیب به آن جیب
  • پرسپولیس و استقلال واگذار شدند اما خصوصی نشدند! / پرسپولیس به ۴بانک و استقلال به پتروشیمی فروخته شد