Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از موارد اعتبار سنجی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی دریافت ایمیل کاربر و ارسال یک کد یا لینک به آن حساب ایمیل است که با تائید آن، حساب کاربری فعال شده و کاربر می‌تواند از امکانات آن شبکه مجازی استفاده نماید. فیسبوک در طرحی ناگهانی این قابلیت رابه گونه‌ای دیگر تغییر داد و از برخی کاربران جدید آدرس ایمیل و رمزعبور ایمیل را از آنان در خواست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه چندی پیش کاربری در توئیتر تصویری را منتشر کرد که در آن شبکه اجتماعی فیسبوک رمزعبور ایمیل کاربر را از او درخواست کرده بود، کارشاناسان امنیتی به این نحوه عملکرد فیسبوک انتقادات فراوانی وارد کردند. در سال گذشته چندین مشکل امنیتی گریبان‌گیر فیسبوک شد که در نتیجه آن اطلاعات تعداد زیادی از کاربران فاش شد، به همین دلیل به نظر کارشناسان توجیهی ندارد که فیسبوک، رمزعبود ایمیل کاربران را از آن‌ها درخواست کند. در همین راستا یکی از سخنگو‌های فیسبوک در مصاحبه با The Daily Beast اعلام کرد که این شبکه اجتماعی دیگر این نوع درخواست را از کاربران نخواهد کرد.

مدیران فیسبوک اشاره کردند که این درخواست تنها از تعداد قلیلی از کاربران جدید صورت گرفت که به وسیله نسخه دسکتاپ و با استفاده از ایمیلی که از پروتکل OAuth پشتیبانی نمی‌کند، اقدام به ثبت نام کرده‌اند. OAuth یک پروتکل امنیتی باز است که توسط گوگل، آمازون، توئیتر و فیسبوک مورد استفاده قرار گرفته و در آن کاربران بدون نیاز به وارد کردن رمزعبور، اجازه دسترسی به اطلاعاتشان را دارند.

در آزمایش جدیدی که سایت Engadget انجام داده، فیسبوک دیگر رمزعبور ایمیل را از کاربر نمی‌پرسد. این سایت حساب کاربری جدیدی را در فیسبوک با آدرس ایمیل iCloud (که از پرتکل OAuth پشتیبانی نمی‌کند) ایجاد کرد، اما رمزعبور ایمیل از کاربر درخواست نشد. به جای درخواست رمزعبور ایمیل، یک کد ۵ رقمی به ایمیل ارسال شد کاربر با تائید آن یک ایمیل دیگر حاوی لینک جادویی دریافت کرد و وارد حساب کاربری خود در فیسبوک شد. به این ترتیب فیسبوک در دو مرحله اعتبار کاربر را تائید کرد.

به دلیل اختلالات امنیتی زیادی که فیسبوک در سال گذشته پشت‌سر گذاشت، در حال حاضر تائید‌های امنیتی خود را افزایش داده و در دو مرحله انجام می‌دهد. در ژانویه سال ۲۰۱۹ بود که اطلاعات بیش ۶۰۰ میلیون کاربر به دلیل مشکلات امنیتی فاش شد که رقم بسیار بالایی است. به همین جهت FTC (کمیسیون تجارت فدرال) اعلام کرده که بار دیگر بازرسی‌های خود را از فیسبوک انجام خواهد داد. این کمیسیون بار اول پس از اعتراف فیسبوک به در اختیار قرار گذاشتن اطلاعات کاربران خود، به موسسه کمبریج انالیتیکا و تاثیر آن به بر پیروزی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، تحقیقات خود را از فیسبوک انجام داده بود.

بیشتر بخوانید:هوآوی P30 رکورد سرعت فروش پرچمداران این شرکت را شکست

انتهای پیام/

فیسبوک مشکلی برای تائید اعتبار کاربران جدید خود ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: برای پرسپولیس مشکلی ندارم

به گزارش ورزش سه رامین رضاییان مدافع راست ملی پوش سپاهان در جریان بازی خارج از خانه این تیم مقابل ملوان کارت زرد گرفت.

بعد  از این اخطار گفته شد این بازیکن با دریافت این کارت زرد پنج اخطاره شده و دیدار حساس هفته بیست و پنجم تیمش مقابل پرسپولیس را از دست داده است که این مساله با توجه به سابقه حضور رضاییان در پرسپولیس می توانست اتفاق مهمی باشد.

با این وجود رضاییان بلافاصله بعد از بازی در انزلی و پیروزی تیمش با استوری اینستاگرامی به خبر محرومیتش واکنش نشان داد و تکذیبش کرد.

رضاییان با انشار تصویری از شادی گل دوم سپاهان که شهریار مغانلو کفش های او را به خاطر پاس گلش به صورت نمادین واکس می‌زند، نوشت:« نمیدونم برای چی خبر دروغ میزنید!خسته نمیشید؟من 3 کارت زرد دارم و برای بازی بعدی هیچ مشکلی ندارم...آرزوی حال خوب.»

با این حساب رضاییان فرصت این را خواهد داشت تا مقابل تیم سابقش بدرخشد و حضور او در بازی بزرگ مقابل پرسپولیس می‌تواند به جذابیت‌های آن مسابقه بیافزیاید.

دیگر خبرها

  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ 3 کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می‌کنم
  • رضاییان: برای پرسپولیس مشکلی ندارم
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • فقط حمل دارو اینترنتی می‌شود نه تجویز و تائید آن
  • تغییر ساعات کاری تائید نشده تکذیب شد