Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@23:45:19 GMT

حذف بیش از ۳۰ هزار ایمیل هیلاری کلینتون

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۰۰۳۰

جان هاکت، مدیر سابق بخش خدمات و برنامه‌های اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا، کارکنان هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین این کشور را متهم کرده به اینکه نزدیک به ۳۰ هزار ایمیل شخصی وی را بدون آنکه مراحل بایگانی ملی را انجام دهند، جمع آوری و حذف کرده اند.

اخبار بین الملل_ هاکت که این اطلاعات را در اختیار بخش نظارت قضایی آمریکا نیز گذاشته، در دادگاهی شهادت داده که از کارکنان هیلاری کلینتون در وزارت خارجه خواسته است ۳۳ هزار ایمیل حذف شده از مجموع ۵۰ تا ۶۰ هزار ایمیل وی را در اختیار بخش خدمات و برنامه‌های اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا قرار دهند تا مراحل بایگانی آن‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی در این خصوص گفت: ما می‌خواهیم بدانیم معیار‌های مورد استفاده آن‌ها چیست. استاندارد‌های آرشیو ملی درباره حذف ایمیل‌ها بسیار سختگیرانه است.

به گفته هاکت، ممکن است دخالت مقامات دولتی نیز یکی از موانع اصلی برای ثبت ایمیل‌ها باشد.

در سال ۲۰۱۵، هیلاری کلیتون و کارکنانش در وزارت خارجه تایید کردند که بیش از ۳۰ هزار ایمیل شخصی و خصوصی خود را پاک کرده اند. پس از این ماجرا، اف بی آی توانست بیش از ۱۷ هزار ایمیل را بازیابی کند و متوجه شد بسیاری از آن‌ها ایمیل‌های مربوط به کار بوده اند.

داستان ایمیل‌های کلینتون که به «ایمیل گیت» معروف شده سال هاست که سوژه‌ای داغ باقی مانده است. انتشار برخی از ایمیل‌های کلینتون نشان داد او در ازای واریز شدن پول به بنیاد خیریه خود، به اعطاکنندگان قول پست‌های دولتی داده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه وزیر خارجه ایمیل کلینتون پول استاندارد ایمیل وزارت خارجه وزیر خارجه هیلاری کلینتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت اوکراین باید در مورد انتقال حقایق تلخ وضعیت میدان نبرد با مردم خود شفاف تر برخورد کند.

«جیمز روبین» مسئول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با پولیتیکو اعلام کرد که اوکراین در خصوص واقعیت های میدان نبرد با مردم خود چندان شفاف نیست.

مسئول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که اگرچه اوکراین در مسیر درستی حرکت می‌کند، اما هنوز یک کشور کاملاً کامل از نظر رعایت دموکراسی نیست.

او گفت که مقامات کی یف ممکن است در مواردی در برابر آزادی اطلاعاتی، که برای ما عادی است، مقاومت کنند.

این دیپلمات آمریکایی از دولت اوکراین خواست هنگام نظارت بر پوشش رسانه ای جنگ، محدودیت کمتری قائل باشد. وی یادآور شد که در برخی روزها، خبرنگاران جنگ مواردی را گزارش می کنند که لزوماً به نفع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیست.

کد خبر 6064367

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • امارات مصادره بخش دیگری از فلسطین را محکوم کرد
  • توضیحات ظریف درباره کتاب خاطرات دوران وزارت خارجه: نامش را از حافظ گرفتم
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • فیلم| روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه