Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش «امام رضا (ع) از منظر شیعه و اهل سنت» که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، وحدت را نیاز ضروری امروز جامعه دانست و اظهار داشت: برگزاری همایش‌ها در کشور باید در جهت تحکیم وحدت باشد و در وضعیت امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی میان مردم نیازمندیم که با هوشیاری علمای شیعه و اهل سنت این مسئله در استان آذربایجان‌غربی محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: عظمت اسلام در سایه وحدت مسلمین به دست می‌آید و دهه کرامت فرصت مناسبی است با برگزاری جلسات متعدد میان علمای شیعه و سنی این اتحاد را بیش از گذشته نمود داد و امام رضا (ع) به نماد وحدت بین شیعه و سنی تبدیل شده است.

امام جمعه ارومیه افزود: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه مردم را به وحدت فرا می‌خواند از اینکه با هم اختلاف داشته باشند و قدرت آن‌ها مستهلک شود هشدار می‌دهد و به خواندن تاریخ کذشتگان دعوت می‌کند و بیان می‌دارد، که بنگرید و ببیند که عده‌ای در گذشته در سایه وحدت به یک قدرتی رسیده بودند اما وقتی در بین آن‌ها اختلاف رواج یافت خدای متعال لباس کرامت را از تن‌ آن‌ها خارج کرده و قدرتشان از بین رفت.

وی ادامه داد: باید برای تحکیم وحدت روی اشترکات بین مذاهب تاکید شود و برگزاری مراسمات وحدت یکی از این راهکارها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امام رضا (ع) در زمان حیات خود عامل وحدت بین مسلمین بود و بعد از شهادتش هم مظهر اتحاد و مودت است و علمای بزرگ اهل سنت هم به زیارت امام رضا (ع) رفته و از حضرت حوائج خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) زیارت خود را، زیارت رسول خدا (ص) می‌داند که هر کس حضرت را در طوس زیارت کند روز قیامت پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) او را شفاعت خواهند کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی امام رضا اهل بیت شیعه ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از العهد، جمعیت علمای یمن خواستار بسیج عمومی و تلاش برای بسیج ملت‌ها و نخبگان علمی، فکری، سیاسی و رسانه‌ای در راستای تحرک جهادی برای یاری غزه شد.

علمای یمن در مراسمی که در مسجد بزرگ صنعاء با عنوان «درخواست از علمای امت برای عمل به وظیفه خود در نبرد طوفان الاقصی و پیروزی وعده داده شده» برگزار شد، بر ضرورت یاری غزه و مسئله فلسطین تاکید کرده و حمایت از غزه و مسئله فلسطین در سطح رسانه ای، اقتصادی، نظامی و سیاسی  را واجب عینی بر عهده امت اسلام دانستند.

علمای یمن همچنین بر ضرورت تقویت آگاهی ملتها نسبت به اهمیت تحریم اقتصادی کالاها و شرکتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و شرکتهای حامی اشغالگران تاکید کردند.
بر اساس این گزارش، علمای یمن بر قطع روابط سیاسی، اقتصادی و هماهنگی امنیتی با اشغالگران تاکید کردند و از نظامهای سازشکار که روابط خود را با دشمن عادی کرده اند، خواستند در این رویکرد خود بازنگری کرده و با دشمن قطع رابطه کنند.
 
علمای یمن ضمن تاکید بر لزوم تحرک ملتها و در راس آن، علمای امت برای شکستن محاصره غزه و گشودن گذرگاه ها برای رساندن غذا و دارو و آب برای مردم غزه و فشار بر نظامهای حاکم و مجبور کردن آنها به این کار بار دیگر خواستار حلقه زدن جدی و صادقه حول فرماندهان و رهبران محور جهاد و مقاومت و حمایت از مواضع آنها علیه سلطه گری آمریکایی غربی و استکبار جهانی شدند.
 

دیگر خبرها

  • ۲۲۸ هزار مسافر نوروزی در قم اسکان یافتند
  • علمای اهل سنت آذربایجان غربی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
  • توصیه امام جمعه قم خطاب به مسئولان برای ایجاد وحدت
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • علمای اهل سنت استان بوشهر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند
  • علمای اهل سنت استان بوشهرجنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند
  • علمای اهل سنت بوشهر جنایت صهیونیست‌ها را محکوم کردند
  • درخواست علمای یمن از امت اسلامی درباره غزه
  • فضائل بی نظیر امام حسن مجتبی(ع) در دیدگاه علمای اهل سنت
  • تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه