Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که حامیان FATF ادعا می‌کنند در صورت عدم پیوستن به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT حتی کشورهای دوست هم حاضر نیستند با ما همکاری کنند، اما گزارش اخیر اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD) برخلاف این ادعاست! به گزارش بلاغ، در ماه‌های اخیر موافقان FATF بارها ادعا کرده‌اند که در صورت عدم تصویب دو لایحه باقی‌مانده از لوایح مرتبط با FATF یعنی الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، روابط بانکی و تبادلات مالی ما حتی با کشورهای همراه و شرکای تجاری‌مان به مشکل می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه این کشورها اجرای کامل استانداردهای FATF از سوی ایران را لازمه تعاملات پولی و بانکی می‌دانند!

ادعای حامیان FATF: درخواست کشورهای دوست برای تصویب لوایح FATF
به‌عنوان ‌مثال محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جریان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) (یکی از لوایح چهارگانه درخواستی FATF از ایران) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۵ مهرماه 97 گفت: «رئیس بانک مرکزی روسیه سه روز قبل به آقای همتی گفت بدون FATF نمی‌توانیم کاری برای شما بکنیم.»
حسین قریبی، دستیار وزیر خارجه و مسئول پرونده FATF در این وزارتخانه نیز در مصاحبه با روزنامه خراسان در تاریخ ۲۳ مهرماه گفت: «هیچ بانکی در دنیا حاضر نیست ریسک همکاری با کشوری را بپذیرد که در فهرست سیاه FATF است.» قریبی در مصاحبه با تسنیم در تاریخ ۱۴ آبان ماه هم درباره این موضوع گفت: «فقط به اروپایی‌ها نگاه نکنیم، تأکید می‌کنم که شرکای اصلی ما یعنی چین با 37 میلیارد دلار، هند با 16 میلیارد دلار، عراق با 7 میلیارد و روسیه با یک و نیم میلیارد، این‌ها حتی بیشتر تأکید می‌کنند برای اینکه بتوانند راحت با ما کار کنند بایستی وضعیت ما عادی شود.»
همچنین محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای که با پایگاه خبری جماران داشت، دراین‌باره گفت: «اگر ایران به این دو کنوانسیون نپیوندد، حتی کشورهایی که تا امروز با ما همکاری داشته‌اند نیز دیگر نمی‌توانند به همکاری خود ادامه دهند و ما از امکان سرمایه‌گذاری خارجی محروم می‌شویم.»
به‌علاوه، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به FATF نیاز داریم، مدعی شد: «بسیاری از کشورهای متحد ما  از جمله چین، هند و حتی روسیه پیغام داده‌اند در صورتی‌که FATF را نپذیریم، بانک‌های این کشورها قادر به ادامه همکاری با ما نخواهند بود.»
این ادعای بسیار مهمی است که سندی برای آن تاکنون ارائه نشده است. تاکنون حتی یک اظهارنظر از مقامات رسمی کشورهایی، چون چین، روسیه، عراق و دیگر کشورهای همکار با ما درخصوص درخواست از ایران برای پیوستن به کنوانسیون پالرمو و CFT وجود ندارد و آنها تاکنون به ما نگفته‌اند اگر به این کنوانسیون‌ها ملحق نشوید، تبادلات مالی خود را با شما متوقف می‌کنیم.
خط بطلان بر ادعای حامیان FATF؛ گزارش کارشناسان بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD)
بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD) پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و به بهانه مقابله با تروریسم، تأمین امنیت ملی، دموکراسی‌سازی و مهار افراط‌گرایی اسلامی تأسیس شده است.
این بنیاد صهیونیستی در یادداشتی با‌ اشاره به سخنان پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که چند روز پیش گفته بود: «ایران به‌طور کامل نتوانسته است تعهدات خود ذیل برنامه اقدام FATF که در سال 2016 پذیرفته است را تکمیل کند و باید همه عناصر باقی‌مانده برنامه اقدام (پیوستن به کنوانسیون پالرمو و CFT) را اجرا کند.» به بررسی روند رسیدگی به دو لایحه پیوستن به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو در ساختار قانونی و حقوقی ایران پرداخته است.
نویسندگان این یادداشت با بیان اینکه FATF باید مراقب اعتبار خود باشد، نوشته‌اند: «بعضی از کشورها ممکن است وسوسه شوند که تمایل خود برای ورود به بازار ایران را مقدم بر امنیت و یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی (اجرای استانداردهای FATF) قرار دهند.» درواقع کارشناسان FDD به این واقعیت اذعان کرده‌اند که بسیاری از کشورها بدون توجه به عدم رعایت استانداردهای FATF از سوی ایران، خواستار تداوم همکاری با ایران در حوزه پولی و بانکی هستند.
بنابراین اذعان اندیشکده صهیونیستی بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD) به مهم نبودن عدم رعایت کامل استانداردهای FATF توسط ایران برای بسیاری از کشورها، خط بطلانی است بر ادعاهای حامیان FATF که زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا با پروپاگاندای تبلیغاتی و فشار افکار عمومی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصویب دو لایحه باقی‌مانده را رقم بزنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پادگان دوفیف را در منطقه الجلیل الاعلی با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است که در پی حمله حزب‌الله، این تجهیزات ویران شده‌اند.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

اخیرا یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حزب الله از هفتم اکتبر سال گذشته (۲۰۲۳) تاکنون فقط از ۵ درصد توان نظامی خود استفاده کرده است.

این منبع نظامی صهیونیست بیان کرد: همه روزه حزب الله سامانه‌های دفاعی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد و از زوایای مختلف موشک شلیک و کمیت این موشک‌ها و مقدار مواد منفجره موشک‌هایی که روانه شمال می‌شود، تغییر می‌کند.

منبع مذکور از حملات موثر و دقیق موشکی حزب الله خبر داده است.

این منبع با اشاره به استفاده حزب الله لبنان از موشک‌های برکان و شلیک آن به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، به قدرت ویرانگر این موشک‌ها اذعان کرده است.

منبع نظامی صهیونیست به تهدید پهپادی حزب الله علیه رژیم اسرائیل پرداخت؛ پهپاد‌هایی که توان حمل ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارند.

این منبع صهیونیست همچنین به تخلیه هزاران صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی اذعان کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌ الله لبنان دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌الله دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
  • معاریو: آمریکا اذعان کرد که ایران قدرت منطقه‌ای است