Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم نوشت: در حالی که در سوم آذر ماه سال 97 با حکم وزیر اقتصاد، رئیس کل جدید گمرک ایران منصوب شده بود، مدتی بعد یعنی در همان  آذر ماه، سعیدی مدیر کل گمرک قشم به عنوان سرپرست گمرک شهید رجایی بندرعباس و ناظر گمرکات استان هرمزگان منصوب شد.

در حال حاضر حدود 7 ماه  از این انتصاب می‌گذرد و با وجود کش و قوسهای قابل تامل همچنان مهمترین درگاه تجارت خارجی کشور با سرپرست اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، پیش از این علیرضا دشتانی به عنوان مدیر کل گمرک شهید رجایی و ناظر استان فعالیت می‌کرد که با تغییر تیم مدیریتی در راس گمرک، تغییرات به گمرکات اجرایی نیز تسری پیدا کرد. به نظر می‌رسد، مدیریت مهمترین گمرک کشور با سرپرست برای مدت طولانی موضوعی است که لازم است وزیر اقتصاد در مورد آن شفاف سازی کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان گمرک مبتنی بر آمار وزارت راه و شهرسازی، میزان رسوب یا موجودی کالا در بندر شهید رجایی حدود 75 هزار کانتینر کالا عنوان شده که تقریبا 70 درصد موجودی یا رسوب کالای کل کشور را شامل می‌شود.

گفتنی است، برخی دیگر از مهمترین گمرکات اجرایی و پستهای سازمانی مربوطه در حالی با سرپرست اداره می‌شوند که مشخص نیست مدت زمان قانونی برای اداره یک مجموعه دولتی با سرپرست چه میزان است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد

محسن نقوی مقدم دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به قانون متعهدین خدمت برای دانشجو معلمان این دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: این قانون مصوب سال ۶۹ است و قوانین مرتبط با مراکز تربیت معلم را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند

وی ادامه داد: زمانی قانون متعدین به خدمت تصویب شد که هنوز دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی تاسیس نشده بودند و صرفا مراکز تربیت معلم وجود داشت. البته در سال‌های بعد که دانشگاه‌ها تاسیس شد، متاسفانه قانون تغییری نکرد و مورد بازنگری قرار نگرفت.

نقوی مقدم با انتقاد از یکسان بودن قانون متعهدین برای دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی بیان کرد: رسالت این دو دانشگاه متفاوت است. دانشگاه فرهنگیان به صورت استانی و منطقه‌ای بوده ولی دانشگاه شهید رجایی از سراسر کشور دانشجو پذیرش می‌کند ولی متمرکز است. علاوه بر آن، دروس دانشگاه فرهنگیان کاملا مرتبط با تعلیم دبیر بوده ولی دروس دانشگاه رجایی فنی و مهندسی بوده و فقط چند واحد درباره صلاحیت دبیری تدریس می‌شود. مثلا دروس فیزیک در فرهنگیان تدریس نمیشود ولی در رجایی آموزش فیزیک تدریس می‌شود.

این دانشجو معلم با تصریح بر اینکه قانون متعهدین خدمت تفسیر پذیر است. به این معنا که متن قانون مشخص نیست و تفاسیر مختلفی از آن می‌شود، گفت: عنوان کرد: ما با مجلس مکاتبات بسیاری انجام داده‌ایم ولی متاسفانه پاسخی برای تغییر قانون یا اضافه کردن تبصره یا بند دریافت نکرده‌ایم. مبدا بسیاری از مشکلات صنفی دانشجومعلمان قانون متعهدین به خدمت است.

فاصله خوابگاه تا دانشگاه رجایی تعجب‌آور است

وی با اشاره به موضوعات صنفی دانشجومعلمان دانشگاه شهید رجایی اضافه کرد: خوابگاه دانشگاه فرهنگیان نزدیک به دانشگاه است ولی دانشگاه رجایی در شمال شرق قرار دارد و دانشگاه در جنوب یا مرکز شهر واقع شده است. پس تفاوت فاحش و تعجب آوری بین این دانشگاه وجود دارد و نمی‌توان نسخه واحدی برای این دو دانشگاه در نظر گرفت.

نقوی مقدم با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به تازگی ابلاغ کرده که دانشجو معلمان ترددی مانند دانشجویانی که خوابگاه نیاز ندارند، کسر از حقوق را برای آنان متغییر و شناور کرده‌اند، گفت: به این معنا که دانشجومعلم بر اساس شرایط شخصی خود می‌تواند اعلام کند که امکانات رفاهی نیاز دارد یا خیر و از ازای این امکانات، کسر از حقوق داشته باشد یا نداشته باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اضافه کرد: البته نام دانشگاه شهید رجایی نیز در ابلاغیه مجلس به دانشگاه‌ها درباره کسر از حقوق آورده شده است. اما در حالیکه دو دانشگاه فرهنگیان و رجایی کاملا متفاوت هستند، راهکارهای حل مشکلات صنفی دانشجویان نیز باید تفاوت داشته باشد. بنابراین شناور بودن موضوع کسر از حقوق دانشجومعلمان برای دانشگاه رجایی چندان مناسب نیست.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از خوابگاه استفاده کند و به همین دلیل بخشی از حقوقش کم شود، کاملا موضوع مطلوبی است چرا که خوابگاه نزدیک دانشگاه قرار دارد. اما ما باید ۲ تا ۳ ساعت را از خوابگاه تا دانشگاه سپری کنیم و مبلغ قابل توجهی هزینه رفت و آمد کنیم.

نقوی مقدم با اشاره به خوابگاه متاهلی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید رجایی خوابگاه متاهلی ندارد. این موضوع در حالی است که متاهل بودن جزو امتیاز دانشجومعلمان برای رسمی شدن محسوب می‌شود.

این دانشجو معلم تصریح کرد: هیئت امنا دانشگاه‌ شهید رجایی مشتکل از وزیر آموز و پرورش و معاونان این وزارتخانه و افراد مرتبط با موضوعات ستادی نظام آموزشی است. بنابراین مشکلات صنفی دانشجومعلمان بارها به گوش آنان رسیده است.

وی افزود: متاسفانه تمام تصمیمات مرتبط با دانشگاه شهید رجایی پشت درهای بسته گرفته می‌شود و دانشجو معلمان از آنها اطلاعی ندارند و حق نظر دادن را ندارن و اگر صحبتی کنند، مورد اتهام قرار می‌گیرند.

نقوی مقدم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تصمیمات مسئولان آموزش و پرورش به سمت و سوی ادغام دو دانشگاه رجایی و فرهنگیان است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228018 برچسب‌ها دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

دیگر خبرها

  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • شهدا بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان هستند