Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از کشف و ضبط قاچاق انواع چوب جنگلی و ممنوع القطع در مسیر تهم- چورزق خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، «عباس لطفی» از کشف و ضبط قاچاق انواع چوب جنگلی و ممنوع القطع خبرداد گفت: ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در حین گشت زنی و کمین در مسیر تهم - چورزق به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شده و آن را توقیف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: پس از بازرسی بار نیسان 3 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع چنار جنگلی و گردو که قطع آنان ممنوع می باشد کشف و ضبط شد.

 

به گفته این مقام مسئول بار قاچاق کشف شده در اولین فرصت به پارکینگ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد و راننده نیسان نیز پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی گردید.

 

لطفی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره کل به صورت 24 ساعته و نامحسوس برای حراست از اراضی ملی فعالیت می کنن

 

دریافت استعلام معادن قبل از اخذ پروانه اکتشافی الزامی است

فعالان در عرصه معدنی قبل از اخذ پروانه اکتشاف ملزم به دریافت استعلام از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می باشند.

 

در راستای حفاظت ازمنابع خدادادی وهمچنین افزایش توان علمی و اجرایی کارشناسان استعدادیابی و معادن ادارات منابع طبیعی ، کارگاه های آموزشی برگزار شد.

 

در این دوره از کلاس های آموزشی که با حضور جمعی از کارشناسان منابع طبیعی شهرستان های تابعه استان به مدت دو روز برگزار شد، کارشناسان با نحوه  چگونگی پاسخ به استعلام معادن آشنا شدند.

 

این دوره ی آموزشی بیشتربا هدف وحدت و یکپارچگی کارشناسان شهرستان ها در مورد استعلام معادن برگزار شد.

 

به گفته کارشناسان صمت استان 323معدن با پروانه معتبر در استان وجود دارد که از این تعداد در حال حاضر 110 معدن به صورت رسمی  و با دریافت استعلام از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فعال است .

 

گفتنی است که تمامی معادن قبل از دریافت مجوز اکتشاف باید از منابع طبیعی و آبخیزداری نیز استعلام داشته باشند.

 

عامل آتش سوزی اراضی ملی جاده تهم دستگیر شد

معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آتش سوزی بیش از 10 هکتار از اراضی ملی خبر داد.

 

«عباس لطفی» از آتش سوزی بیش از 10 هکتار از اراضی ملی خبر داد و گفت:  این حادثه در منطقه طاهر آباد جاده تهم روز جمعه 21 تیرماه رخ داده است.

 

وی افزود: اهالی با سامانه 1504 و آتش سوزی در این منطقه را گزارش دادند که ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بلافاصله در صحنه حاضر شدند و پس از 2 ساعت تلاش بی وقفه موفق به  اطفاء حریق شدند.

 

معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان علت این حادثه را بی احتیاطی گردشگری که مشغول چاق کردن قلیان بود اعلام کرد و افزود: ذغال روشن پس از افتادن در اراضی ملی شعله ور شده و موجب سوختن حدود 10 هکتار از این اراضی شد.

 

لطفی ادامه داد: خوشبختانه پس از تلاش ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یک نفر در این خصوص دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

 

تفاهم نامه سه جانبه همكاری در حوزه حفظ منابع طبيعی در زنجان منعقد شد

سند همکاری سه جانبه ما بین سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری و سازمان تات ( ترویج-آموزش و تحقیقات) تدوین و منعقد شد.

 

این تفاهم نامه مبنی بر همکاری مضاعف مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و همچنین ادارات منابع طبیعی استان ها با هم امضا شد.

 

تدوین سند همکاری سه جانبه با هدف جلوگیری از موازی کاری در فعالیت های فرهنگ سازی و ترویجی،استفاده از ظرفیت کارشناسان پهنه های تولید سازمان جهاد کشاورزی،برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مروجان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی منعقد شد.

 

عضویت کارشناسان مسئول پهنه های تولید جهادکشاورزی در طرح های همیار طبیعت منابع طبیعی،استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در زمینه آخرین تحقیقات علمی و پژوهشی با موضوع منابع طبیعی از دیگر مفاد این تفاهم نامه سه جانبه می باشد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت حجاب و عفاف نماز جمعه عفاف و حجاب شورای نگهبان اردبیل حج جشن های دهه کرامت هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ع مراسم اختتامیه منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل از توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در محور اردبیل به نیر خبر داد و اظهار کرد: این وانت حامل ۱۴۰ اصله قنداق و چوب آلات جنگلی بود که طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی توقیف شد.

وی با بیان اینکه محموله قاچاق ضبط شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت دو بامداد انجام گرفت قاچاقچیان سعی بر فرار داشتند که نیروهای یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در این عملیات خودرو یگان منابع طبیعی آسیب جدی دید و دو نفر از مأموران یگان مصدوم شده‌اند.

نوری با اشاره به دستگیری دو متخلف حین این عملیات افزود: متأسفانه یکی از خودروهای قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرد و خودروهای متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا داریم در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

کد خبر 6085625

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی