Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی به صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌های تابعه استان اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، نفیسه نخعی، امروز ۲۲ تیر، در جلسه هماهنگی اجرای طرح مذکور اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و ضرورت توسعه مشاغلی غیر از کشاورزی، توجه به صنایع دستی و مشاغل خانگی به خصوص در سطح روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هنر گلیم بافی به عنوان هنر اصیل استان در شهرستان‌های مختلف و با نقوشی خاص که معرف فرهنگ اصیل مردم منطقه است، ظرفیتی است که نیاز به معرفی و توسعه دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا، طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی با محوریت اشتغال بانوان روستایی در شهرستان درمیان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

نخعی بیان کرد: در این طرح، بانوان مستعد این شهرستان پس از شناسایی مورد آموزش قرار گرفته و پس از تولید، اشتغالزایی و بازاریابی برای فروش محصولات، از دیگر اهداف این طرح است.

وی، هدف اصلی اجرای این طرح را شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه روستایی برای توسعه همه جانبه روستاها عنوان کرد و ادامه داد: توانمندسازی زنان روستایی و معرفی این هنر اصیل بومی خراسان جنوبی از تاکیدات طرح مذکور است.

عالیه خواجوی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه افزود: نمایشگاه توانمندی‌های روستایی ۲۴ مردادماه با هدف معرفی ظرفیت‌های روستایی، صنایع دستی و هنر بومی استان‌ها در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی با توجه به تعدد هنرهای بومی و صنایع دستی در سطح روستاها و به منظور معرفی این توانمندی‌ها در سطح ملی، در این نمایشگاه حضوری فعال خواهد داشت.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال خانواده خراسان جنوبی زنان صنایع دستی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، عباس زاده با بیان اینکه وظیفه ما توجه بیشتر به مناطق عشایری و روستایی است گفت: دولت هم توجه ویژه‌ای به این دو بخش دارد.
وی با بیان اینکه این فرصت دولت سیزدهم باید به بهترین نحو استفاده شود افزود: در این راستا زیرساخت‌ها باید تقویت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه عشایر ما به خدمت رسانی بیش از پیش احتیاج دارند گفت: ما استانی هستیم که از مرکز فاصله زیادی داریم و این موضوع سبب خوداتکایی ما به خودمان می‌شود چرا که در برخی موارد امکان کمک رسانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ باید برای هر شهرستان یک گریدر تخصیص داده شود، افزود: این موضوع سبب خدمت رسانی راحت‌تر در صورت بروز اتفاق است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین با بیان اینکه در هر شهر و روستا باید با مشخص کردن محل تامین زیرساخت ها، فرهنگ سازی و شفاف سازی پرداخت مالیات نیز انجام شود گفت: این سبب آگاهی مردم درخصوص پرداخت مالیات‌هایی که پرداخت می‌کنند نیز می‌شود.

ابراهیمی مدیرکل امور عشایری استان هم با بیان اینکه دو دستگاه گریدر برای بازگشایی و تسطیح ایل راه‌های عشایری اختصاص یافته گفت:
هزینه تامین این دو گریدر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: به ۳ شهرستان مرزی درمیان، نهبندان و سربیشه یک گریدر و به هر چهار شهرستان استان هم یک گریدر تخصیص می‌یابد.

مدیرکل امور عشایری استان همچنین گفت: ۲ دستگاه گریدر دیگر نیز تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۳ به مجموع گریدر‌های استان اضافه می‌شود.

وی افزود: ۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر ایل راه ثبت شده در سطح استان وجود دارد که باید سالی دو مرتبه تیغ زده شود.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند