Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه پیام نور توانسته خدمات مهمی در توسعه علمی مناطق محروم کشور ارائه کند و نقش دانشگاه قائنات در این زمینه پررنگ است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور قائنات گفت: دانشگاه پیام نور توانسته خدمات بزرگی به خصوص به اقشار مستضعف در نقاط محروم کشور ارائه کند و دانشگاه قائنات توانسته نقش مهمی در توسعه و پیشرفت این شهرستان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاهدی گفت: البته ما باید در نظر داشته باشیم خط مشی دانشگاه باید با توجه به نیاز‌های کشور در حال حاضر و با نگاه به آینده در حوزه آموزش تغییر یابد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این دانشگاه باید دو محور اساسی را دنبال کند، یک توجه به آموزش مهارتی مخصوصا در نقاط دور دست کشور که به بتواند برای رفع نیاز‌های مناطق، کارآفرینی و اشتغالزایی را افزایش دهد و نگاه دوم میتواند در سطح بالاتر باشد و حتی بتواند پیشتاز و حالت پیش ران در بحث آموزش سکویی داشته باشد.

وی ادامه داد: امکاناتی که در دانشگاه پیام نور وجود دارد با توجه به برنامه ششم توسعه پیام نور باید هاب منطقه شود و این دانشگاه از نظر آموزش مجازی بستر خوبی را میتواند فراهم کند.

زاهدی همچنین گفت: ما باید بتوانیم هم گام با کشور‌های پیشرفته که حرکت به سمت آموزش پلتفرمیک را سه چهار سالی است شروع کرده اند در این دانشگاه هم شروع کنیم که از دنیا عقب نیفتیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اگر ما یک کاری را شروع نکینم یقینا ده سال دیگر خیلی دیر است و به قول معروف خیلی زود دیر می‌شود و آن موقع جبران آن برای کشور هزینه سنگینی دارد و فاصله ما با دنیای علم بسیار عقب خواهد افتاد و خسارت زیادی خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو